تاریخ : 26 نوامبر 2022 - 22:58 - شناسه خبر : 35848 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

دومین نشست شهردارها و فرمانداران شهرها و روستاهای صنایع دستی جهانی در میبد برگزار شد + گزارش تصویری

الیاس دهقانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خواستار برگزاری نشستهای تخصصی و بررسی راهکارها و الگوهای توسعه و نوآوری در تولید محصولات برای افزایش صادرات و بازاریابی صنایع دستی شد.

به گزارش صدای میبد، دومین نشست شهرداران شهرها و فرمانداران روستاهای صنایع دستی جهانی ایران همراه با به نمایش گذاشتن آثار فاخر هنرمندان و اجرای زنده کاربافی ، رنگرزی ، زیلوبافی ، سفالگری و طراحی و نقش انداختن بر روی سفال در هتل کریاس پلاس میبد برگزار شد.

این برنامه فرهنگی به مناسبت گرامیداشت سالروز ثبت جهانی شهر میبد به نام زیلو  با حضور محمد جواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ، محمد رستگاری سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد ، سید جمال سجادی پور فرماندار و مجید بهارستانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد برگزار شد.

در این نشست پس از خوشامدگویی مجید بهارستانی شهردار میبد به حضار و معرفی شهر میبد و صنایع دستی فاخر و ارزشمند و پیشینه تاریخی و معرفی مشاهیر این شهرستان توسط وی و جواد فیاضی رییس شورای اسلامی شهر ، شهرداران و فرمانداران به معرفی شهرها و روستاهایی که به نام یکی از صنایع دستی جهانی شده‌اند و همچنین توضیحاتی در ازتباط با  ظرفیت ها و پتانسیلهای روستا و شهر و استانهای خویش ارائه دادند.

بعد از برنامه نشست نیز شهرداران و فرمانداران شهرها و روستاهای صنایع دستی جهانی ایران به بیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه قم و امام جمعه میبد رفتند و همراه با اقامه نماز و ظهر در نشستی کوتاه مشکلات و مسایل مرتبط با صنایع دستی مطرح و بررسی شد.

در نمایشگاه دایر شده نیز نمونه‌های بسیار زیبایی از صنایع دستی سفال ، زیلو ، محصولات کاربافی ، توبافی خراشاد ، سفال لالجین ، گلیم شیرکی پیچ سیرجان ، منبت و سیاه قلم و قلمکاری اصفهان ، خاتم وقلم‌زنی و گلیم شیراز و نخ های رنگ شده با استفاده از رنگهای طبیعی  از صنایع دستی شهرها و روستاهای خودنمایی می‌کردند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر