تاریخ : 20 نوامبر 2022 - 18:19 - شناسه خبر : 35703 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

کارگاه آموزشی تحکیم خانواده در میبد برگزار شد

الیاس دهقانی

کارگاه آموزشی تحکیم خانواده ویژه کارکنان ادارات میبد با حضور مسئولان و کارمندان اداره‌های مختلف شهرستان در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صدای میبد، کارگاه آموزشی تحکیم خانواده ویژه کارکنان ادارات میبد با حضور مسئولان و کارمندان اداره‌های مختلف شهرستان در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد.

رییس اداره بهزیستی میبد در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه کارگاه یاد شده در قالب طرح سامان خانواده برگزار شده ،  گفت: متولی طرح سامان خانواده استانداری یزد است و این طرح به عنوان طرح توسعه استان در حوزه اجتماعی تعریف شده است.

سید محسن فلاح افزود: از ۲ ماه پیش که اجرای این طرح در میبد شروع شد تاکنون آموزش خانواده ۲ هفته یک بار در کارخانه‌جات شهرستان درحال اجرا است ، همچنین دوره های آموزشی  پیش از ازدواج که قبلا هم داشتیم در قالب طرح سامان خانواده به صورت قویتردر حال برگزاری است .

وی به برگزاری آموزش پیشگیری از اعتیاد در یکی از مراکز مثبت نیز اشاره و تصریح کرد : ما مشکلات زیادی در حوزه خانواده داریم که البته  دارای راه حل و راهکار هم هستند و باید با اهمیت دادن بیشتر به خانواده به عنوان محور توسعه شهر سرمایه گذاری و وقت بیشتری برای پرداختن به مباحث مرتبط به آن گذاشته شود.

رییس مرکز مشاوره تلفنی  ۱۴۸۰ استان یزد در این کارگاه آموزشی با بیان تحولات موثر بر ازدواج و زندگی خانواده ، تغییر ساختار خانواده از گسترده به هسته ای ، انتقال برخی کارکردهای خانواده به دیگر نهادها ، گرایش به استقلال و حقوق فردی ، رشد اجتماعی و استقلال مالی و حقوق زنان ، تغییر نگرش و تسهیل روند طلاق را از جمله این تحولات برشمرد.

محمد علی صادقی پور میبدی گفت: هم‌اکنون ساختار خانواده بسیار علمی‌تر و پیچیده‌تر و سخت تر از زمان گذشته است و برای استحکام بنیاد خانواده باید به تغییرات زیادی که پیرامون ما ایجاد شده ، توجه کنیم .

دکتری تخصصی روانشناسی با بیان لزوم افزایش ارتباط با فرزندان تصریح کرد: برای نشان دادن راه‌های درست و اشتباه زندگی به فرزندان باید ارتباط خودمان با فرزندان را عمق دهیم تا آنها در سایه این ارتباط صبورانه و عمیق حرف‌های خود را با ما در میان بگذارند و از دچار شده به آسیب‌ها در امان بمانند.

رییس مرکز مشاوره تلفنی  ۱۴۸۰ استان یزد همچنین با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی که فرزندان با به دست گرفتن موبایل در معرض دچار شدن به این آسیب‌ها قرار می گیرند ، تصریح کرد: قبل از این که موبایل را به بچه‌های خود بدهیم باید به آنها طریقه استفاده از آن را بیاموزیم.

صادقی پور در ادامه پیدا کردن و گسترش نقشه عشق میان همسران ، شناخت همسر،  باز کردن حساب پس انداز عاطفی ، پذیرفتن نفوذ همسر ، خلق ارزشهای مشترک و افزایش تعهد در طول زمان را از اصول زندگی کارآمد بیان کرد.

ارسال نظر