تاریخ : 5 نوامبر 2022 - 19:34 - شناسه خبر : 35633 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

بخش خون و آنکولوژی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد مورد بهره برداری قرار گرفت

الیاس دهقانی

بخش خون و آنکولوژی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد با زیر بنای پروژه ۸۰۰ متر مربع و هزینه کرد بیش از۱۰ میلیارد تومان در طبقه سوم فاز یک توسعه این مرکز درمانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش صدای میبد، بخش خون و آنکولوژی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد با زیر بنای پروژه ۸۰۰ متر مربع و هزینه کرد بیش از۱۰ میلیارد تومان در طبقه سوم فاز یک توسعه این مرکز درمانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

آیین افتتاح بخش خون و آنکولوژی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد با حضور فرماندار ، نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی ، پزشکان و پرستاران ، حاجیه اشرف‌السادات افتخاری میبدی و خانواده ایشان و خیرین بیمارستان برگزار شد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی درآیین افتتاح این بخش گفت: امکانات و تجهیزات و فضای خوبی در این بخش و بیمارستان در حوزه تشخیص و درمان فراهم شده ، همچنین هم در بیمارستانهای میبد و هم اردکان ظرفیت نیروی انسانی وجود دارد و باید کاری کرد این ۲ بیمارستان مکمل هم شوند.

سید جلیل میرمحمدی اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از پروژه منهای هزینه ساختمان را پنج میلیارد تومان و در مجموع  بالغ بر۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

رییس بیمارستان میبد نیز گفت: بخش خون و آنکولوژی یکی از مجموعه پروژه‌های فاز یک توسعه بیمارستان است که در طبقه سوم آن بنا شده و ساخت آن توسط مرحوم حاج هدایت آخوندی شروع شد  و حاجیه اشرف‌السادات افتخاری میبدی همسر ایشان و فرزندشان دکتر آخوندی پشتیبانی و حمایت مالی این مجموعه را بر عهده داشتند.

سید هادی حسینی پوربا بیان اینکه زیر بنای پروژه ۸۰۰ متر مربع است ، افزود: برای بهره برداری این پروژه با برآورد مبالغ روزمصالح و تجهیزات با توجه به افزایش قیمت‌ها حتی بیش از  ۱۰میلیارد تومان هزینه شده‌است.

وی خدماتی که در این بخش به بیماران سرطانی ارایه می شود را کاملا رایگان بیان کرد و ادامه داد: ۲۴ تخت فعال در این بخش وجود دارد و به حدود ۲۰۰ بیمار مراجعه کننده از مناطق مختلف شهرستان  و شهر نایین و شهرهای جنوب کشور با حضور ۲ فوق تخصص همتالوژی و پرتودرمان خدمات درمانی ارایه می‌شود.

رییس بیمارستان میبد در ادامه اظهار کرد: انشاءالله با پیگیریهای نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی فوق تخصص هماتوآنکولوژی نیز به این مجموعه اضافه می‌شود و اکنون نیز روزهای سه شنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه  در بخش و ۲ روز در هفته در کلینیک تخصصی فوق تخصص پزشکان فوق تخصص بیماران را ویزیت می کنند.

وی افزود: همچنین هفت پرستار  ۲ خدمه ، یک منشی فعال ، مشاور و مددکار ، مشاور معنوی ، کارشناس تغذیه و روانشناس در روزهایی که بخش فعال است ، حضور مداوم دارند و خدمات شیمی درمانی ، نمونه برداری ، تزریقات خون و تالاسمی و هموفیلی ارایه می شود و نیازهای بخش در آینده اسکرین و غربالگری سرطان برای تشخیص زودهنگام است.

حسینی پور با اشاره به خرابی پروژکتور دستگاه ماموگرافی و نیاز به حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی اسکرین گفت:از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان کمک مالی به بیماران شده و ۵۰ میلیون تومان نیز از سوی خیرین هزینه شده‌است.

وی همچنین از حاج علی آقایی و همسر ایشان خانم میرمحمدی برای کمک در تامین تجهیزات بخش خون و آنکولوژی در ساختمان قدیمی و سایر خیرین بیمارستان قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر