تاریخ : 11 اکتبر 2022 - 16:19 - شناسه خبر : 35412 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

آغاز اجرای ۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰۹ میلیارد ریال در میبد

صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت عملیات اجرایی پروژه عمرانی در خیابان امام حسین بارجین شامل زیرسازی و آسفالت و حدول‌گذاری با سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و پروژه خیابان امام شامل زیرسازی و آسفالت با ۷۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال آغاز شد.

به گزارش صدای میبد، صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت عملیات اجرایی پروژه عمرانی در خیابان امام حسین بارجین شامل زیرسازی و آسفالت و حدول‌گذاری با سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و پروژه خیابان امام شامل زیرسازی و آسفالت با ۷۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال آغاز شد.
فرماندار میبد در آیین شروع به کار عملیات اجرایی پروژه های یاد شده با تبریک هفته وحدت گفت: پروژه خیابان امام حسین (ع) شامل اصلاح هندسی و زیر سازی و آسفالت از میدان منابع طبیعی تا خیابان موذن و طراحی و احداث ۲ میدان دراین مسیر است که انشاءالله با انجام گره های ترافیکی و مشکلات تردد مردم رفع می شود.
سید جمال سجادی پور افزود: اجرای این پروژه مووجب آسان شدن مردم محله به سایر نقاط شهر و شهرک‌ها می‌شود و انشاءالله رضایت آنها فراهم می گردد و با توجه به همدلی و انسجام بین شهرداری و اعضای اسلامی شاهد رقم خوردن اتفاقهای خوبی خواهیم بود.
وی همچنین درخواست سرعت بخشیدن برای تکمیل پروژه خیابان امام در بازه زمانی که از سوی شهرداری اعلام شده‌است ،کرد.
شهردار میبد هم گفت: در مرحله اول اجرای پروژه خیابان امام حسین (ع سنگ جدول‌ها برداشته و تعویض می شود و در مرحله بعد جمع آسفالت ، زیر سازی ، روسازی و آسفالت و در حین انجام کار ایمن سازی سه تقاطع از میدان منابع طبیعی تا تقاطع موذن انجام می شود.
مجید بهارستانی افزود: اعتبار اولیه این پروژه ۳۳ میلیارد ریال بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۰ برآورد شده که با افزایش قیمت فهرست بها درسال ۱۴۰۱ هزینه پروژه ۵۰ میلیارد ریال پیش بینی می‌شود و انشاءالله در مدت سه ماه از امروز تا ۱۵ دی ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در ارتباط با پروژه بزرگ خیابان امام هم با اشاره به زیر سازی ، روسازی و آسفالت از سه راه سعیدی تا میدان جوان در سال گذشته گفت: این پروژه که هم اکنون آغاز شد شامل جمع آوری آسفالت ، زیرسازی ، روسازی و تعویض سنگ جدولهای در مکان مورد نیاز ، اصلاح هندسی از مسیر میدان شهرداری تا سه راه سعیدی است.
شهردار میبد در ادامه اظهار کرد : قدمت خیابان امام به ۵۰ سال پیش بر می‌گردد و پروژه های متعددی در طول این سالها در این خیابان انجام شده و قرار است تعویض لوله های آب نیز انجام شود که همه اینها باعث صدمه دیدن زیر سازی و روسازی آسفالت می‌شود.
وی افزود: همزمان با تعویض لوله های آب زیر سازی ، روسازی و آسفالت در این مسیر در مدت سه ماه تا ۱۵ دی ماه در سه تا چهار فاز به صورت زمان بندی شده توسط سازمان همیاری شهرداری های استان انجام می‌شود.

وی اعتبار این پروژه را بر طبق برآورد فهرست بهای سال ۱۴۰۰، بیش از ۷۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد : بر طبق برآورد فهرست بهای سال ۱۴۰۱ میزان اعتبار پروژه افزایش می یابد و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است.
بهارستانی همچنین به اجرای مناسب سازی پیاده روها درخیابان امام با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اشاره کرد که توسط سازمان همیاری شهرداری های استان در حال اجرا است.
رییس شورای اسلامی شهر میبد هم در این مراسم با قدردانی از خیر میبد حاج مصطفی بقایی برای احداث و آسفالت خیابان امام حسین (ع) در چند سال قبل گفت: بهسازی مسیر و ایمن سازی تقاطع ها برای تسهیل تردد شهروندان و کسب در این پروژه انجام می شود و انشاءالله شروع این عملیات عمرانی در آستانه هفته وحدت باعث خیر و برکت می‌شود و شروع به کار پروژه های عمرانی دیگر را نیز به مناسبت‌های در پیش رو تا پایان سال داشته باشیم.
جواد فیاضی افزود: اهداف شورای اسلامی شهر ساماندهی و تامین رفاه نسبی شهروندان است و بر این اساس با اجرای پروژه خیابان امام از میدان شهرداری تا سه راه سعیدی با هدف مرمت ، بازسازی و تسهیل تردد مردم در این مسیر در سال گذشته از سوی شورای اسلامی شهر موافقت شد و با برنامه ریزی انجام شده و برگزاری مناقصه این پروژه به میمنت هفته وحدت شروع شد .
وی با اظهار امیدواری به آماده شدن برای افتتاح در دهه فجر از مردم درخواست صبر و بردباری و همراهی برای به نتیجه رسیدن پروژه کرد.

خبرنگار : الیاس دهقانی

اخبار مرتبط

ارسال نظر