تاریخ : 11 فوریه 2022 - 19:14 - شناسه خبر : 34460 اخبار استان

محمدرضا فلاحتی در مراسم بهره برداری از مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی اطلس کارآفرینی آتی نما یزد:

مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، جوانان را به سمت مشاغل جدید و نوظهور هدایت کنند

استان یزد دارای فرصت ها و پتانسیل های زیادی است و باید همزمان با دنیا و سایر نقاط کشور در عرصه مشاغل نوظهور و دانش بنیان پیشتاز باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: در دهمین روز از دهه مبارک فجر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی «اطلس کارآفرینی آتی نما» یزد افتتاح شد.

محمدرضا فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه گفت: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی باید به صورت خط شکن عمل کنند. افراد زیادی سرمایه، فکر و ایده دارند ولی جسارت راه اندازی یک کسب و کار را ندارند که این مراکز می توانند اعتماد به نفس افراد را برای راه اندازی یک کسب و کار جدید بالا ببرند.

وی با بیان اینکه این مراکز باید مأمن و مکانی برای حضور دانشگاهیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد، چرا که معتقدم پیوند واقعی بین دانشگاه و صنعت در این مراکز رقم می خورد.

فلاحتی با تاکید بر اینکه سیاست استان بر توسعه اقتصاد دانش بینان، نوآوری و گردشگری است تصریح کرد: استان یزد دارای فرصت ها و پتانسیل های زیادی است و باید همزمان با دنیا و سایر نقاط کشور در عرصه مشاغل نوظهور و دانش بنیان پیشتاز باشد.

این مقام مسئول استانی با اشاره به اینکه ارائه مشاوره تخصصی به صاحبان ایده های نوآورانه از جمله تهیه و اجرای طرح توجیهی فنی و اقتصادی، طرح کسب و کار، مدل کسب و کار و هدایت صاحبان سرمایه و ایده در چارچوب طرح های نوآورانه و بازار پذیر کسب و کار از جمله انتظاراتی است که این مراکز باید به آن جامه عمل بپوشانند.

وی با اعلام اینکه رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مبنای توسعه اقتصاد تعاونی در کشور است خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره های تخصصی به کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) و کسب و کارهای تعاون محور با رویکرد افزایش توان رقابت پذیری در بازارهای هدف و عارضه یابی کسب و کارهای تعاونی باید توسط این مراکز در یزد که به عنوان پایتخت تعاون کشور لقب گرفته است به صورت یک هدف اولویت دار دنبال شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان گفت: این مراکز باید مشاوره های لازم به منظور جذب فناوری های نوین، به کارگیری تکنولوژی های مدرن و افزایش دانش فنی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را ارائه کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که رویدادهای ترویجی کارآفرینی از جمله اردوها، تورهای کارآفرینی، باشگاه های کارآفرینی و نظایر آنها در استان همه گیر شده و این رویدادها باعث به فعلیت رساندن ایده ها و ابتکارات جوانان خوش فکر یزدی شود.

ارسال نظر