تاریخ : 10 فوریه 2022 - 8:06 - شناسه خبر : 34427 اخبار استان، اسلایدشو

در نهمین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت:

خانه بهداشت کارگری مجتمع صنایع غذایی شیررضا یزد افتتاح شد/ کلنگ احداث مرکز طب کار مجتمع غذایی شیررضا به زمین زده شد

فلاحتی: مجتمع صنایع غذایی شیر رضا با شبکه سازی و صادرات غیرنفتی که به ۲۳ کشور دارد مدیران آن مصداق بارز فرمانده جنگ اقتصادی هستند که ارزش افزوده را به کشور برگشت داده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: با حضور محمدرضا فلاحتی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی دیگر از مسئولین استان یزد، خانه بهداشت کارگری مجتمع صنایع غذایی شیررضا یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست با مدیران این مجتمع گفت: تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت نیروی کار علاوه بر این که یکی از مولفه های منابع انسانی است، یکی از عوامل مهم رشد و ارتقا فناوری و تولیداست.
وی ادامه داد: رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه به نیروی ماهر و سالم کار بستگی دارد و این امر زمانی میسر می شود که خدمات بهداشتی و تسهیلات مورد نیاز کارگاهی برای شاغلان در بالاترین سطح ممکن تامین و ارائه گردد.
فلاحتی با بیان اینکه سلامت نیروی کار از مهم ترین وظایف دولت قلمداد شده و قانون نیز متولیان امر را به حفظ و پاسداری از سلامت و ایمنی کارگران موظف نموده است گفت: بنگاههای اقتصادی که بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیرو دارند طبق قانون باید خانه بهداشت کارگری در آنها دائر باشد.
وی با اشاره به اینکه ‌۱۹۴ کارگاه در استان دارای خانه بهداشت کارگری است تصریح کرد: نقش و جایگاه این مراکز در واحدهای تولیدی در دوران همه گیری کرونا بر همه مشخص شد و خوشبختانه با رصد و پایش کارگران بیمار شاهد عدم تعطیلی کارگاه های تولیدی در این دوسال بودیم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارفرمایان و کارآفرینان گفت: مجتمع صنایع غذایی شیر رضا با شبکه سازی و صادرات غیرنفتی که به ۲۳ کشور دارد مدیران آن مصداق بارز فرمانده جنگ اقتصادی هستند که ارزش افزوده را به کشور برگشت داده اند.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز علمی کاربردی شیررضا گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در این مجتمع به عینه لمس می شود. کارگرانی که در شهرک صنعتی یزد مشغول به کار هستند به صورت مهارتی نیز از طریق دانشگاه اموزش می بیند و از کارگر ساده به کارگر فنی و مهارتی ارتقاء می یابند. این مرکز می تواند نیروهای فنی مورد نیاز واحدهای تولیدی شهرک صنعتی یزد را تربیت کند.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از بخش های مختلف مجتمع صنایع غذایی شیررضا دیدن کرد و در جریان روند کار این واحد تولیدی قرار گرفت.
در پایان این مراسم سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهداء لوح سپاس از زحمات مدیر این مجتمع بابت اقداماتی که در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی کارگران در این مجتمع صورت گرفته است قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم کلنگ احداث مرکز طب کار امام رضا مجتمع صنایع غذایی شیررضا به زمین زده شد. دهقان مدیرعامل شرکت با بیان اینکه مرکز طب کار امام رضا(ع) بزودی در این مجتمع احداث می شود که کارگران شهرک صنعتی بتوانند از آن جهت معاینات بدو و حین استخدام بهره ببرند.

ارسال نظر