تاریخ : 6 ژانویه 2022 - 12:09 - شناسه خبر : 34301 اخبار استان

آیت الله سیدعلیرضا حیدری در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س):

اخلاق خوش و برخورد خوب با خانواده از توصیه های مؤکد رسول گرامی اسلام است

همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، مراسمی با حضور مدیرکل، مدیران و کارمندان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد؛ آیت الله سیدعلیرضا حیدری از علمای خوش نام و گرانقدر استان در این مراسم به بیان برخی صفات حضرت فاطمه (س) پرداخت و گفت: ایشان در عمر کوتاه و پر برکت خویش همواره به عبادت خداوند متعال و دستگیری از مردم مشغول بود و فرزندانی همچون حسن(ع)، حسین(ع) و زینب(س) را تربیت کرد.
وی در ادامه بر اخلاق مداری در خانه از سوی مردان و زنان اشاره و افزود: پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد(ص) همواره بر اخلاق خوش و ارتباط مناسب با خانواده تاکید داشتند و ثواب خوش رفتاری و کمک به همسر را بسیار زیاد دانستند؛ نداشتن اخلاق به منزله نافرمانی از رسول خداست.
آیت الله حیدری که از علمای مورد قبول مردم شریف استان یزد می باشد در ادامه به خلقت انسان اشاره کرد و گفت: خداوند فرشته هایی خلق کرد و در وجود آنها عقل را قرار داد؛ حیوانات را خلق کرد و در آنها شهوت را نهاد؛ ولی در زمان خلقت آدمیزاد، عقل و شهوت را به انسان عطا کرد؛ اگر انسان بر شهوت خود غلبه و از عقل خود استفاده کند، از فرشته های مقرب الهی جایگاه بالاتری پیدا می کند.
وی کسب روزی حلال را لازمه عاقبت بخیری دانست و اظهار داشت: تنها چیزی که انسان از مال دنیا با خود می تواند وارد خانه قبر کند کفن اوست؛ اگر انسان این را باور می کرد آن وقت مال حرام را وارد زندگی خود نمی کرد؛ بهترین توشه برای سفر آخرت تقوای الهی و دوری از گناهان است.

ارسال نظر