تاریخ : 28 دسامبر 2021 - 20:40 - شناسه خبر : 34164 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

پایان دیماه آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره ملی زیلوی برتر/«زیلو، رویش دوباره» شعار دومین جشنواره ملی زیلوی میبد

دومین جشنواره با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه با زیلوهای فاخر، اصیل و مرغوب، تشویق تأمین کنندگان، طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برای ارائه توانمندی ها و دستاوردها همچنین بسترسازی برای ایده پردازی و نوآوری در هنر صنعت زیلوبافی با شعار «زیلو، رویش دوباره» برگزار می‌شود.

خبرنگار: الیاس دهقانی

به گزارش خبرنگار صدای میبد، محمد دهقان در نشست با خبرنگاران با اشاره به ماموریت شرکت شهرهای صنعتی در خصوص توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای تولیدی و صنایع کوچک اظهار داشت: یکی از اقدامات این معاونت استفاده از تکنولوژی خوشه‌های صنعتی است که نتایج مثبتی در رشد منطقه ای نیز داشته است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: دومین جشنواره ملی زیلوی برتر در دو بخش کلی رقابتی و غیررقابتی نهم اسفندماه امسال به میزبانی شهرستان میبد برگزار می‌شود که شرکت کنندگان تا پایان دیماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

وی از تشکیل خوشه زیلو در سال ۱۳۹۷ به دنبال پیشنهاد فعالان این حوزه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و افزود: زیلوبافی هنر و صنعت است که در هم آمیخته شده و این هنرصنعت طی همین مدت ارتقای سطحی سرمایه‌های اجتماعی فعالان هنرصنعت زیلو در استان را رقم زده و شورای راهبری خوشه زیلو نیز شکل گرفته است.

رئیس دومین جشنواره ملی زیلوی برتر همراهی بافندگان زیلو را از مهمترین عامل موفقیت های این خوشه خواند و عنوان کرد: یکی از برنامه‌های خوشه زیلو که با هدف تقویت و رونق این هنرصنعت شکل گرفته برگزاری جشنواره ملی زیلو است که امسال برای دومین سال و با رویکرد معرفی دقیق‌تر و بهتر زیلو به مخاطبان و شناساندن آن به بازارهای بالقوه موجود، برگزار می شود.

دبیر جشنواره ملی زیلوی برتر نیز با اشاره به برگزاری اولین دوره این جشنواره در تابستان سال گذشته با حضور پنج استان گفت: دومین جشنواره با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه با زیلوهای فاخر، اصیل و مرغوب، تشویق تأمین کنندگان، طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برای ارائه توانمندی ها و دستاوردها همچنین بسترسازی برای ایده پردازی و نوآوری در هنر صنعت زیلوبافی با شعار «زیلو، رویش دوباره» برگزار می‌شود.

محمدرضا دهقانی با بیان این که این جشنواره از بخش‌های متنوعی با رویکرد قدردانی از تلاشگران هنرصنعت زیلوبافی برگزار می شود افزود: این دوره جشنواره در دو قسمت رقابتی شامل بخش‌های «زیلوی برتر»، «طرح و نقش برتر» و «عکس برتر» و  قسمت غیر رقابتی شامل بخش های «نوآوران»، «پیشکسوتان» و «ماندگاران» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دارندگان زیلو نیز می توانند در این جشنواره شرکت کنند عنوان کرد: در این بخش، هر فرد دارنده و مالک زیلوی فاخر، فارغ از اینکه بافنده و طراح آن باشد یا نباشد، می تواند اثر را به جشنواره ارائه کند.

دهقانی با بیان این که افزودن بخش های غیررقابتی با هدف حضور و مشارکت و همراهی عموم دلبستگان زیلو و دلسوزان زیلوبافی تدارک دیده شده ادامه داد: این بخش بستری برای تقدیر از زحمات همۀ تلاشگران این حوزه، به خصوص پیشکسوتان گرامی و خالقان آثار فاخر و اساتید فقید زیلوبافی است که  آثار ارسالی در نمایشگاه پایانی جشنواره عرضه و مورد تقدیر قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر