تاریخ : 16 جولای 2015 - 7:45 - شناسه خبر : 3054 اخبار شهرستان1

بخشدار بفروئیه:

زورخانه آموزشی در حسن‌آباد راه اندازی شد

بخشدار بخش بفروئیه از راه‌اندازی زورخانه آموزشی در روستای حسن‌آباد خبر داد و گفت: این زورخانه باهدف ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ ورزش و سلامتی با تغییر کاربری یکی از آب‌انبارهای قدیمی روستای حسن‌آباد انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری بفروئیه، محمد اسماعیلی گفت: این زورخانه با ۲۰۰ مترمربع مساحت در هر دوره ۲۰ نفر ظرفیت آموزشی را دارد.

وی بابیان اینکه دهیاری حسن‌آباد برای تغییر کاربری آب‌انبار قدیمی به زورخانه آموزشی این روستا ۱۵ میلیون تومان از محل خیری هزینه کرده است افزود: قراراست برای استفاده دیگر رشته‌های ورزشی چون کشتی و ورزش‌های رزمی از این محل، اداره ورزش و جوانان استان تشک لازم این محل را تأمین کند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تاریخچه ورزش باستانی در بخش بفروئیه و جایگاه این ورزش در میان مردمان این منطقه گفت: از گذشته ورزش باستانی و زورخانه‌ای‌ یکی از ورزش‌های موردتوجه مردم بوده است به‌نحوی‌که تنها زورخانه شیر خدای حسن‌آباد امروز هم مورد استقبال بسیاری از نوجوانان و جوانان و پیشکسوتان است.

بخشدار بخش بفروئیه در بازدید از محل جدید زورخانه آموزشی حسن‌آباد، توسعه زیرساخت‌های ورزشی به‌ویژه زورخانه در مناطق روستایی را در افزایش نشاط و شادابی و روحیه نوجوانان و جوانان مهم دانست.

محمد اسماعیلی ورزش و سلامتی را از ویژگی‌های جامعه سالم خواند و گفت: برای اینکه جامعه سالم با نوجوانان و جوانان بااراده و باروحیه داشته باشیم باید به امر ورزش توجه کنیم.

در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر از دانش آموزان در گروه‌های سنی مختلف در اوقات فراغت تابستان در زورخانه آموزشی حسن‌آباد مشغول فراگیری میل بازی و انواع حرکات زیبای ورزش زورخانه‌ای‌ هستند.

ارسال نظر