تاریخ : 14 جولای 2015 - 13:11 - شناسه خبر : 2963 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

اجرای طرح مشاور مذهبی در دادگستری میبد

در این طرح تلاش می‌شود دعاوی کوچک خانوادگی به یکی از روحانیون سپرده شود تا با اعتلای روحیه دینی و مذهبی اصحاب دعوا و گوشزد كردن مسایل و توصیه‌های دینی مشکلات ایجاد شده به صورت ریشه‌ای و اساسی حل و فصل شود.

ريیس دادگستری شهرستان میبد از طرح مشاور مذهبی در این حوزه قضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، “حسین دهقانی” در این باره اظهار كرد: به منظور کاهش دعاوی خانوادگی در این حوزه قضایی طرح مشاور مذهبی انجام می‌شود و در پرونده‌های دعاوی خانوادگی خرد مثل توهین، ترک نفقه و غيره، ابتدا پرونده به یک مشاور مذهبی ارجاع می‌شود تا اختلافات به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود.

وی با اشاره به روحیه مذهبی و اعتقادی مردم بیان كرد: در این طرح تلاش می‌شود دعاوی کوچک خانوادگی به یکی از روحانیون سپرده شود تا با اعتلای روحیه دینی و مذهبی اصحاب دعوا و گوشزد كردن مسایل و توصیه‌های دینی مشکلات ایجاد شده به صورت ریشه‌ای و اساسی حل و فصل شود.

این مقام قضایی به طرح موفق استان در ارجاع پرونده‌های دعاوی خانوادگی به مشاوران خانواده از طریق همکاری با بهزیستی اشاره و اظهار کرد: اجرای موفق این طرح و حل و فصل بسیاری ار دعاوی خانوادگی حتی در مسایل کلان و بزرگ از قبیل پرونده های الزام به تمکین و درخواست طلاق، اين حوزه قضايي را به این واداشت تا یک گام به جلوتر آمده و دعاوی خرد و کوچک زوجین را با بهره‌گیری از توصیه‌های مذهبی و دینی حل و فصل كند.

ارسال نظر