تاریخ : 27 اکتبر 2018 - 9:19 - شناسه خبر : 28334 اخبار استان

رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد هشدار داد؛

سکه و طلای آب شده نخرید/ ورود سكه‌هاي تقلبی به بازار يزد

مردم به یقین پس از خرید این نوع طلاها دچار خسارت‌های زیادی خواهند شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد با اشاره به خسارت بیش از نیم میلیارد توماني عرضه سکه تقلبی در بازار طلای یزد، از شهروندان خواست تا به هيچ وجه سکه و طلای آب شده خریداري نكنند.

«محمد‌رضا نوری‌زاده» یزد در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، به خسارت بیش از نیم میلیارد توماني عرضه سکه‌‌هاي تقلبی بهار آزادی در یزد اشاره كرد و افزود: متاسفانه زرگرها و طلافروشان یزد در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ سکه تقلبی خریداری کردند که این موضوع گویای وضعیت ناگوار ورود طلاهای تقلبی به اين بازار در يزد است.

وی با بیان این که مردم نباید به هیچ وجه طلای آب شده و سکه خریداری کنند، گفت: هر چند مردم با توجه به سود موجود در طلای آب شده و سکه به خرید این موارد روی آورده‌اند، اما باید آگاه باشند که آن‌ها شناختی از طلا ندارند و علاوه بر اين نيز بايد دقت داشته باشند كه كارگاه‌ها و افراد ناشناس و بدون هویت نیز قابل اعتماد نیستند.

این مسئول با تاکید بر این که زرگرها و طلافروشان خبره در هفته گذشته به دنبال فريب سودجویان، از آنها سکه تقلبی خریداری کرده‌اند، اظهار كرد: مردم به یقین پس از خرید این نوع طلاها دچار خسارت‌های زیادی خواهند شد.

وی با بیان این که مردم باید برای جلوگیری از این جریان فقط طلای ساخت بخرند، تصریح کرد: مردم تنها اقدام به خريد جواهرات دارای کد استاندارد كنند چرا كه کد‌هاي استاندارد کاملاً ثبت شده و داراي هويت هستند.

نوری‌زاده گفت: در حال حاضر هر چند بازار طلا از نوسان افتاده است اما قطعاً مردم در این قبيل معاملات بسیار متضرر خواهند شد و ميزان خسارت قطعي تنها پس از فروش موارد تقلبی که قطعا میزان بالایی نیز خواهد بود، مشخص می‌شود.

ارسال نظر