تاریخ : 17 آگوست 2018 - 21:38 - شناسه خبر : 27710 اخبار شهرستان، اسلایدشو

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

کم توجهی به مشکلات و سختی ها ، عدم اتخاذ تدابیر به موقع از ضعف های ماست که باید جبران شود

در بخش قوه قضائیه برخورد سنجیده درست دقیق و به موقع نبوده که دچار مشکل شدیم و همچنین در بخش قوه مقننه اشکالاتی در نوع قانون گذاری و نوع نظارت وجود دارد که باید اصلاح شود.

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله اعرافی با بیان اینکه از طراحان سی آی ای و کاخ سفید تا مزدوران وابسته ، اسرائیل و مغرضان و وابستگانشان در سراسر جهان آمده اند تا از همه ابزارها ، غفلت ها و ناآگاهی ها و دشمنی های منطقه ای و اختلاف افکنی برای نابودی انقلاب اسلامی بهره بگیرند ، افزودند : امروز تمرکز آنها بر فروپاشی اقتصادی و ضربه زدن به مردم و دور ساختن آنها از ارزش های والای انقلاب اسلامی است .
خطیب جمعه میبد تصریح کردند : امروز ما و شما ، جریان انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در یک جنگ احزاب و در یک خندق عمیق و در یک مبارزه بزرگ با دشمن اسلام قرار گرفته ایم که باید عمق این جنگ و جهاد را بفهمیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : ملتی که در همه صحنه ها تا به امروز خوش درخشیده ، از همه آزمون ها سربلند بیرون آمده و از گردنه های سخت عبور کرده است ؛ امروز هم با همبستگی و توجه به رهنمودهای رهبری می تواند از این گردنه سخت عبور کند .
مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه باید در مساله اقتصادی بپذیریم که مردم ما در سختی های زیادی قرار دارند افزودند : وقتی که ارزش پول ملی کاهش شدید پیدا کند و کارگری که با یک میلیون کمتر و یا بیشتر زندگی کند ، با گرانی و افزایش قیمت ها و مهار گسیختگی دست و پنجه نرم کند معلوم است که دچار مشکل هستیم .
ایشان ریشه این موج سنگین را در حقد و کینه مستکبران عالم از ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی خواندند و گفتند : شکست ترامپ و دار و دسته هایش در منطقه و در پهنه بین المللی در برابر جبهه مقاومت و ملت بزرگ ایران ، آنها را به این حقد و کینه و یاوه گویی کشانده است .
آیت الله اعرافی با توصیه مسئولان به توجه به رهنمودهای رهبری و عذرخواهی از خطاهایشان گفتند : کم توجهی به مشکلات و سختی ها ، عدم اتخاذ تدابیر به موقع از ضعف های ماست که باید جبران شود .
امام جمعه میبد تصریح کردند : وقتی که ما ۲۰ میلیارد دلار بدون تدبیر جامع و کامل به بازار بریزیم و موجب مشکلات شویم معلوم است که دچار ضعف هستیم و باید به این ضعف ها اعتراف کنیم .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند : در بخش قوه قضائیه برخورد سنجیده درست دقیق و به موقع نبوده که دچار مشکل شدیم و همچنین در بخش قوه مقننه اشکالاتی در نوع قانون گذاری و نوع نظارت وجود دارد که باید اصلاح شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ضعف های نهادهای فرهنگی و روحانیت هم اذغان کردند و گفتند : همه این ضعف ها اگر مجاهدانه وارد اقتصاد مقاومتی شویم قابل معالجه است .
خطیب جمعه میبد با اشاره به کشف ده ها انبار احتکار کالاهای مورد نیاز مردم گفتند : کشف این حجم از اقلام موردن نیاز مردم و احتکار آن از سوی جماعتی ، از ضعف های درونی ماست .
ایشان با اشاره به کاهش ارزش پول ملی ترکیه و همراهی مردم با دولت گفتند : مردم ما هم باید همراهی و همدلی خودشان را با دولت و مسئولین بیشتر کنند .
امریکایی ها تمام هویت ما را هدف گرفته اند
آیت الله اعرافی با بیان اینکه امریکایی ها به این حد بسنده نمی کنند تصریح کردند : آنها به دنبال این هستند تا تمام استقلال و آزادی و هویت ما را از ما بگیرند و باید ملت ، قوا و مسئولین با توجه به رهنمودهای رهبری وارد میدان شده و اقتصاد را نجات دهند .
خطیب جمعه میبد تصریح کردند : باید نظارت ها را تقویت و کار فرهنگی را افزایش داد و با تلاش شبانه روزی ، پایه یک اقتصاد قوی را در کشور ریخت .
امروز توپ تمام مستضعفان عالم در زمین امریکا و جنگ افروزان است
مدیر حوزه های علمیه کشور در محور دوم بیانات خود اظهار داشتند : امروز توپ در زمین امریکایی ها و جنگ افروزان عالم که با ابزارهای قدرتشان با خلق صحنه های خونریزی و جنگ افروزی ، سیمای غارتگری و اشغالگری خود را در عالم به نمایش گذاشته اند .
امام جمعه میبد با بیان اینکه همه توپ های مستضعفان عالم امروز در زمین غارتگران جهان و در راس آنها دولتمردان امریکاست گفتند : به همین دلیل مرگ بر قدرت شیطانی امریکا از زبان ملت ما و مستضعفان عالم نیافتاده است .
خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه ایران دارای منطق است که در فلسطین ، روابط بین الملل و در مبارزه با تروریست بر اساس قانون عمل کرده است اظهار داشتند : جبهه مقاومت و ایران مقتدر ، شاخ های تروریسم را در منطقه شکست در حالی که امریکایی ها پشتوانه تروریست بودند ؛ ایران تروریسم را در مطنقه مهار کرد .
مذاکره با کسانی که به نیم بند پیمان خود عمل نکردند غلط است 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ، تئوری و دکترین های استوار جهانی را به دنیا ارائه کرده است به ثبت دروغ های بی پایان در پرونده امریکایی ها اشاره کردند و گفتند : مذاکره با کسانی که صد بار کودتا کردند و برای ما هزار نقشه کشیدند و حتی به نیم بند پیمان خود در برجام هم عمل نکردند غلط است.
ایشان افزودند : ملت و مسئولان ما در برابر شما خواهند ایستاد و همه آرزوهای شما نقش برآب خواهد شد .
قدرت دفاعی و موشکی ما امنیت آور و استقلال بخش است 
مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه به قدرت صنایع دفاعی و موشکی ایران پرداختند و گفتند : قدرت دفاعی ملت امنیت آور و استقلال بخش است .
خطیب جمعه میبد با اشاره به پرونده دولت هایی که امریکا به آنها حمله کرده است گفتند : دولت امریکا اول صنایع دفاعی ، امنیتی و همبستگی و قدرت فرهنگی کشورها را متزلزل و بعد به آنها حمله میکند و و ازپا در می آورد.
آیت الله اعرافی تصریح کردند : قدرت فرهنگی ، ایمان ، اعتقاد ، گفتمان انقلاب اسلامی و مجاهدت در راه خدا اصل و قدرت امنیتی و دفاعی ما هم در ادامه آنهاست.
دولتمردان در حفظ صنایع دفاعی و اقتدار ملی بکوشند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : موشک ها ، صنایع دفاعی و نظام امنیتی ما برای امنیت منطقه و مستضعفان عالم است و دولتمردان ما در حفظ این اقتدار امنیتی که امروز داریم و در منطقه بی نظیر است و بر پایه ایمان و عشق به اسلام است باید تلاش کنند.
ایشان افزودند : ما مبشر ایمان و منطق ، عقل دین و ارزش های ایمانی و اخلاقی برای امت اسلام خواهیم بود.
ماه ذی الحجه ظرفیت بالای معنوی و عرفانی است 
مدیر حوزه های علمیه کشور دهه ذی الحجه را مناسبت بزرگ و ظرفیت بالای معنوی عنوان کردند و گفتند : شهادت امام باقر (ع) و سالروز شهادت مسلم بن عقیل ، روز عرفه و عید قربان در این دهه قرار دارد که باید از این فیوضات بهره برد .
مقام والای آزادگان باید بزرگ داشته شود
ایشان سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت و با اشاره به جایگاه رفیع آنها گفتند : مقام والای مجاهدان و ایثارگران در راه خدا و آزاده ای که عمری در شکنجه گاه های صدامی سپری کردند بسیار رفیع است .
مسجدها پایگاههای تزریق روح معنویت در جامعه شوند
امام جمعه میبد روز جهانی مسجد را هم گرامی داشتند و گفتند : گرامیداشت و احیاء مسجد سرآغاز زندگی معنوی و عرفانی است و همه ما باید تلاش کنیم مسجدها سنگرهای استوار دین و پایگاه های بزرگ تعالیم دینی و تزریق روح معنویت اخلاق و بصیرت در جامعه شوند.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه حوزویان و روحانیت در احیا مساجد کم کار کرده اند افزودند : ائمه جماعات بیش از همه در این زمینه مسئول اند و باید در کشور حداقل صد هزار مسجد پررونق ، سه وعده نماز با برنامه های دینی و مشاوره و فرهنگی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر