تاریخ : 17 آگوست 2018 - 21:29 - شناسه خبر : 27667 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در جمع خبرنگاران:

رسانه های میبد پرداخت خوبی به اسیب های اجتماعی ندارند+ گزارش تصویری

رسانه های میبد باید متخلق به اخلاق اسلامی و اخلاق درست رسانه ای باشند که البته غالبا هم همین طور است.

به گزارش صدای میبد: مراسم تکریم از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان میبد با حضور ” آیت‌الله اعرافی” امام‌ جمعه، “محمود زمانی قمی” استاندار یزد، “کمال دهقانی فیروزآبادی” نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، “حسین فلاح” فرماندار، ” علیرضا ابوالحسنی” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد و  هنردوست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم احمدعلی هنردوست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد گفت: شهرستان میبد دارای هشت رسانه مکتوب و ۱۶ رسانه مجازی است .

وی افزود: شهرستان میبد بعد از مرکز استان دارای بیشترین نشریه و سایت است و به نسبت جمعبت، رتبه اول استان را دارد.

در ادامه این مراسم آیت الله اعرافی امام جمعه میبد با اشاره به اینکه کار رسانه ارزش دارد و جریان درست اطلاعات با حفظ ضوابط و آداب آن، که هم نقد می‌کند و‌ هم اگاهی جامعه را ارتقا میدهد؛ یک جریان مبارک است.

وی افزود: حفظ جایگاه و شخصیت اشخاص و مسئولین نیز البته یک ضرورت است ولی اولین چیز مهم ان است که بپذیریم کار رسانه ذی‌قیمت و ارزشمند و به صلاح جامعه است.
امام جمعه میبد با تاکید بر حمایت مسئولین از خبرنگاران بیان داشت: رسانه های میبد نیز باید متخلق به اخلاق اسلامی و اخلاق درست رسانه ای باشند که البته غالبا هم همین طور است.
وی با اشاره به بالا بردن تخصص و اموزش در مجموعه رسانه ای میبد گفت: دوره های کارگاهی رسانه درشهرستان برگزار شود و هزینه آن را خود بنده متقبل می شوم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از اصحاب رسانه تقاضا داریم در عمق ادارات ورود کنند و اگر کار مهمی صورت گرفته بازتاب داده شود و اگر کوتاهی بوده نقد شود و هر مسئولی ملزم به پاسخ گویی درست به رسانه ها باشد و حتی اگر هزینه ای در این اطلاع رسانی ایجاد می شود از محل منابع دولتی پرداخت شود.
وی ابراز داشت: مسائل صنفی نیز برای قشر خبرنگاران مهم است و نیاز است که خود اصحاب رسانه با راه اندازی هیئت صنفی و… با جدیت آن را پیگیری کنند.
ایت الله اعرافی با اشاره به اسیب های اجتماعی گفت: رسانه های میبد پرداخت خوبی به اسیب های اجتماعی مطرح شده نداشته اند در حالی که این اسیب ها حتی در چند خطبه نماز جمعه نیز بیان شده است.
امام جمعه میبد ادامه داد: اولویت های شهرستان را مسئولین باید به خبرنگاران اطلاع‌رسانی شود تا گفتمان سازی انها صورت بگیرد.
وی با بیان نزدیک شدن ۴۰ سالگی انقلاب و توجه ویژه رسانه به این امر مهم ادامه داد: از دیگر مسایل مهم برای ما مسائل روز جامعه است و دشمن امده است که هر طور شده نابودی ما را رقم بزند و باید با همه توان مقاومت کرد.
ایت الله اعرافی با اشاره به استفاده و میدان دادن به دیگر رسانه های فضای مجازی، گفت:  نیاز است که کار قانونی باشد و رسانه ها نسبت به دریافت مجوز و استاندارد سازی خود کوشش کنند.

 

در این مراسم خبرنگاران شهرستان بابیان نکته نظرات، برخی مشکلات و لزوم تعامل بیشتر مسئولان میبد با رسانه‌ها اشاره کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم نماز جماعت به امامت حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه شهرستان برگزار شد.

DSC_0495 DSC_0498 DSC_0499 DSC_0501 DSC_0502 DSC_0504 DSC_0505 DSC_0508 DSC_0509 DSC_0511 DSC_0521 DSC_0526 DSC_0529 DSC_0530 DSC_0538 DSC_0539 DSC_0540 DSC_0544 DSC_0546 DSC_0547 DSC_0551 DSC_0552 DSC_0555 DSC_0556 DSC_0560 DSC_0569DSC_0572DSC_0575

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر