تاریخ : 25 می 2018 - 9:43 - شناسه خبر : 26650 اخبار استان

اجرای طرح‌های بزرگ اثبات توانمندی‌های نظام است

باید صدای خود را در اجرای طرحهای بزرگ به صورت منطقی به مسئولان کشوری برسانیم .

استاندار یزد با اشاره به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور، گفت: مدیران باید در این شرایط از ظرفیت‌های موجود استفاده و زمینه بهره‌مندی بیشتر از توانایی نخبگان استان را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمودزمانی قمی» در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: تلاش مدیران در بررسی و حمایت از اجرای طرح‌های بزرگ در واقع اثبات توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است و این کار با سخنرانی ممکن نیست و در عمل باید انجام شود .

وی با توجه به ارائه طرحی با عنوان پیشنهاد پایه گذاری مرکز فناوری‌های پیشرفته و ایجاد قطار پُرسرعت مغناطیسی در یزد در این نشست، افزود: در این رابطه در مرحله اول باید به باورهای خود اعتقاد و ایمان داشته باشیم و این توانایی را به صورت جدی تقویت کنیم .

استاندار یزد با تأکید بر لزوم پرهیز از نگاه‌های منفی و ناامیدی به طرح‌های نو و بزرگ افراد با استعداد گفت: مدیران دولتی و بخش خصوصی باید ظرفیت‌ها و توانایی‌های نخبگان را باور داشته باشند و از آن حمایت کنند .

زمانی قمی تصریح کرد: بسیاری از کشورها که توانایی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را برنمی تابند نسبت به نخبگان ایرانی سرمایه گذاری کرده و آنها را جذب می کنند .

وی ایده قطار مغناطیسی پرسرعت را طرحی نو و عملی عنوان کرد و ادامه داد: برای حمایت از این طرح باید کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تشکیل و اراده‌ای فراتر از بخشنامه‌ها و قوانین ایجاد تا الگویی در اجرای طرح‌ها و بزرگ به کشور ارائه شود .

رییس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: باید صدای خود را در اجرای طرحهای بزرگ به صورت منطقی به مسئولان کشوری برسانیم .

زمانی قمی در پایان سخنان خود مطالبی را در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی یزد و برنامه‌های سرنوشت‌ساز برای این منطقه و جذب نیروهای دانش آموخته دانشگاهی مطرح کرد .

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه در این نشست، پیشنهاد پایه گذاری مرکز فناوری پیشرفته با هدف ثروت اندوزی، کارآفرینی و توانمندی‌های ایران را در یزد ارائه کرد .

عبادی این طرح را قطار پُرسرعت مغناطیسی عنوان کرد و گفت: این طرح در کشورهای ژاپن، آلمان و آمریکا اجرا شده است و می توان در طول پنج سال در استان یزد اجرا کرد .

 

ارسال نظر