تاریخ : 2 جولای 2015 - 19:33 - شناسه خبر : 2411 اخبار شهرستان

همزمان با شب میلاد امام کرامت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) و آغاز هفته اکرام برگزار شد:

ضیافت افطار ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) میبد

در این ضیافت افطار که در محل کانون شهید رجایی آموزش و پرورش میبد انجام شد، ۱۵۰ نفر از ایتام و خانواده های آنها حضور داشتند

به گزارش صدای میبد: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد از برپایی سفره افطار جهت ۱۵۰ نفر از ایتام تحت حمایت و خانواده های آنها در شب میلاد امام کرامت، حضرت امام حسن مجتبی(ره) و آغاز هفته اکرام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد، “حسین زین الدینی” ضمن بیان این خبر گفت: طرح اطعام و افطار ایتام و نیازمندان در هفته اکرام، یک اقدام فرهنگی و اسلامی است که بر اساس دستورات قران کریم و توصیه های پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع)، توسط این نهاد اجرایی می شود.

“زین الدینی” در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته اکرام از ۱۵ لغایت ۲۱ رمضان، گفت: این نامگذاری با هدف تقویت روحیه عدالتخواهی، رفع تبعیض، گسترش فرهنگ محرومیت زدایی میان مردم و ایجاد ارتباط منسجم میان نهادها و سازمانهای مسوول در عرصه فقر و محرومیت زدایی، صورت گرفته است.

وی افزود: ترویج سنتهای نیک و گسترش فرهنگ نیکوکاری و توجه به نیازمندان، مهمترین تکلیف مسوولان نظام اسلامی است که با تلاش دلسوزانه خود، گروههای محروم و مستضعف جامعه را یاری رسانده تا آنها نیز همواره غیرتمند و شرفتمند انه زندگی کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد ضمن اشاره به خصوصیات بارز امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کریم اهل بیت(ع)، خاطر نشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر خود، دو بارتمام اموال و دارایی خویش را در راه خدا به نیازمندان بخشید و ما باید با تاسی از آن امام همام، ضمن توجه به نیازمندان و برطرف ساختن مشکلات آنها، نه تنها موجب آرامش و برقراری عدالت و امنیت در اجتماع شویم، بلکه توجه به این مهم می تواند زمینه ساز رشد و پیشرفت جامعه گردد.

گفتنی است:در این ضیافت افطار که در محل کانون شهید رجایی آموزش و پرورش میبد انجام شد، ۱۵۰ نفر از ایتام و خانواده های آنها حضور داشتند و قبل از آن، به مناسبت میلاد امام کرامت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) و آغاز هفته اکرام، مراسم IMG_3952 IMG_3950 IMG_3898 IMG_3893جشنی با برنامه های متنوع برگزار گردید و “فلاح” فرماندار شهرستان و برخی از مسوولین ادارات، میهمان ویژه این جشن و ضیافت افطار بودند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر