تاریخ : 22 ژوئن 2015 - 21:28 - شناسه خبر : 2086 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

مدیر جدید جهاد کشاورزی و آبخیزداری میبد معرفی شد /صدر به جای صدرالدین نشست

صدرپورکوثری شناخت پتانسیل ها، تغییر در حوزه دامپروری شهرستان، مدیریت منابع آبی و حمایت از سیستم های آبی تحت فشار را اولویت برنامه های خود اعلام نمود.

به گزارش صدای میبد: صبح امروز در سالن فرمانداری میبد از زحمات صدرالدین صدری رئیس سابق جهاد کشاورزی میبد تقدیر و تشکر و به جای وی صدرپورکوثری معاون سابق جهادکشاورزی اشکذر به سرپرستی این اداره در میبد منصوب شد.

صدرپورکوثری شناخت پتانسیل ها، تغییر در حوزه دامپروری شهرستان، مدیریت منابع آبی و حمایت از سیستم های آبی تحت فشار را اولویت برنامه های خود اعلام نمود.

وی همچنین ترویج تکنولوژی در حوزه کشاورزی و دامپروری را از مهمترین مسائل مدنظر خود عنوان کرد.

فرماندار میبد در این مراسم با تبریک ماه مبارک رمضان و بهره‌گیری از فرصت‌های ماه خدا و قدردانی از تلاش‌های مهندس صدری، پویایی و رونق کشاورزی را مرهون توجه و حمایت دولت از بخش کشاورزی دانست.

حسین فلاح تصریح کرد: برای رونق و پویایی بخش کشاورزی در مناطق روستایی نیاز به هزینه و اعتبارات است که دولت و مسئولین باید در این راستا به دهیاری‌ها و کشاورزی‌ها توجه بیشتری بکند.

وی بابیان اینکه توجه به کشاورزی و حفظ فضای سبز و باغات، رشد و توسعه و آبادانی شهر را به همراه دارد گفت: به حمدالله علیرغم کویری استان و آب‌وهوای گرم و خشک و کمبود آب، کشاورزان شهرستان میبد در تولید انواع محصولات کشاورزی با سخت‌کوشی خود روند مطلوبی را طی کرده‌اند به‌طوری‌که در محصولاتی باغی چون انار و پسته و دامی چون پرورش بلدرچین جز شهرستان‌های مطرح استان محسوب می‌شوند.

مدیرکل جهاد کشاورزی و آبخیزداری استان هم با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه دام‌پروری در شهرستان میبد گفت: امروز بیش از ۷۰ درصد تولید بلدرچین در شهرستان میبد تولید می‌شود.

سجادی پور بابیان اینکه حفظ کشاورزی و دام‌پروری در استان یزد و شهرستان میبد برای بقای حیات یک امر ضروری است افزود: بخش عمده‌ای از ارتفاعات استان یزد مثل نواحی شیرکوه باغ‌های زیادی دارد که بعضی از غفلت‌ها باعث خشک شدن آن‌ها شده است.

وی ادامه حیات وزندگی در استان یزد و شهرستان میبد را در گروه حفظ باغات و کشاورزی دانست و گفت: تولید بیش از ۲۰ درصد محصولات کشاورزی و ۸ درصد فراورده‌های دامی در شهرستان میبد در این شرایط قابل‌تقدیر است و باید برای حفظ زندگی در این مناطق به این امر بیش از گذشته توجه شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کمبود آب را یکی از معضلات مهم استان عنوان کرد و گفت: برای حفظ منابع آبی باید استفاده از آب در کشاورزی را از شیوه سنتی به شیوه نوین آبیاری قطره‌ای‌ و مکانیزه تبدیل کرد.

سجادی پور بابیان اینکه امروز باید به دنبال مشاغل خانگی و تولیدات دامی و پرورش انواع دام در این شهرستان باشیم گفت: البته باید شرایط فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی در این شهرستان را فراهم کرد.

وی با اشاره به صدور بیش از ۱۸۰ تن تولیدات دامی به استان‌های هم‌جوار گفت: باید با رفع برخی نارسایی‌ها به دنبال اگر حرفه‌ای‌تر و مکانیزه‌تر کردن بخش کشاورزی خود باشیم.

IMG_7035.JPG IMG_7023.JPG IMG_7019.JPG IMG_6986.JPG IMG_6984.JPG

ارسال نظر