تاریخ : 21 ژوئن 2015 - 11:49 - شناسه خبر : 2055 ایران و جهان

پژوهشگر کویتی: مردم یمن با صدای توپ و بمباران هوایی افطار می کنند

کویت – ایرنا – غنیمه حبیب پژوهشگر و جامعه شناس کویتی در گفت و گو با ایرنا گفت: در حالی که مسلمانان جهان با صدای اذان بر سر سفره افطار می نشینند، یمنی ها با صدای توپ و گلوله باران، روزه خود را افطار می کنند.

این پژوهشگر کویتی خاطر نشان کرد: سال ها است که ملت های عرب در ماه مبارک رمضان و با الهام از ماه نزول قرآن، گردهم جمع می شدند و پیرامون تمدن، اخلاق و آثار اسلامی سخن می گویند و در مورد آداب و رسوم خود مباهات می کردند، ولی در سال های اخیر شاهد برادرکشی و رواج کینه و از بین رفتن رحمت و دوستی در میان اعراب شده ایم.

این پژوهشگر اجتماعی افزود: دیروز طرابلس در لیبی از تفرقه افکنی و از هم گسیختگی می نالید و سوریه همچنان در حال ویران شدن و تخریب اماکن باستانی است و بغداد کماکان از فجایع ترور و فتنه جویی به فغان آمده و امروز نیز صنعا به این سلسله پیوسته و با جنگ افروزی و نسل کشی دست به گریبان است.

این روزنامه نگار کویتی ادامه داد: به عنوان یک مسلمان از آن چه در این پایتخت های کهن اسلامی می گذرد، رنج می کشم و در این ایام که ماه نزول قرآن است ، نظاره گر فجایع دردناک مردم مسلمان یمن هستم، کشوری که مهد تمدن مشرق زمین بود و به سرزمین صلح و امنیت شهرت داشت.

الحبیب گفت: یمن کشوری با تاریخی به بلندای قامت اسلام، ولی امروز در معرض فتنه و آشوب و ناآرامی قرار گرفته و میدان های عمومی شهرهایش بر اثر بمب های تجاوزگران به ویرانه ای تبدیل شده و در آن جز فریاد کودکان و آه و ناله زنان شنیده نمی شود.

این جامعه شناس کویتی در ادامه تصریح کرد: در ماه رحمت الهی و نزول قرآن که حرمت آن نه تنها در اسلام بلکه در دوران جاهلیت نیز نگه داشته می شد، امروزه شاهد حرمت شکنی آشکار است ، در حالی که مسلمانان با صدای اذان روزه خود را افطار می کنند، مردم این سرزمین با صدای توپ و گلوله باران هوایی بر سر سفره افطار می نشینند.

عربستان و ۹ کشور عرب دیگر با حمایت آمریکا از ششم فروردین امسال حملات وحشیانه هوایی، دریایی و زمینی علیه ملت یمن آغاز کرده که تاکنون بیش از ۱۰ هزار کشته و مجروح برجای گذاشته و تمامی زیر ساختهای این کشور را نابود کرده است .

ارسال نظر