تاریخ : 19 ژوئن 2015 - 15:29 - شناسه خبر : 1993 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

بدترین توهین ها به امام و شهدا این است که نام آنها را ببریم و حقیقت آنها را تحریف کنیم/همه دنیا بدانند ملت ایران ملتی است که نرمش تسلیم پذیرانه ندارد

ما در مذاکرات باید عقلانی قدم برداریم تا این گفتگوها زمینه ایی باشد که ملت ها مذاکراتی را برگزار کنند تا اسراییل، آمریکا و کشورهای هسته ایی را خلع سلاح کنند.

به گزارش صدای میبد، اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان امسال به امامت آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد و با حضور گسترده مردم روزه دار اقامه شد.

آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد با اشاره به سخنان رهبری در سالگرد امام خمینی (ره) افزود : امام و شهیدان دو روی یک سکه اند. پیوند امام و شهیدان پیوند آسمانی، ایمانی و معنوی بود. رهبری روی تحریف امام اشارات مهمی داشته اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تحریف امام و شهداء هشدار داد : مبادا تحت تاثیر افکار غلطی، عظمت حقیقت و اندیشه امام و راه شهیدان را دگرگونه بفهمیم و آن را تحریف کنیم. راه امام و شهیدان بینات محکمی دارد که ثبت شده است. بدترین حرکت این است که امام و شهیدان را تحریف کنیم.

وی با بیان اینکه امام در محکمات، افکارش روشن است افزود : شناخت امام در وصیت نامه اش تجلی پیدا کرده است. راه امام و شهیدان راه انقلابی، عقلانی و منطقی و مبارزه با ظلم و ستم بود.

رییس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه طیف های مختلفی وارد این قضیه شده اند خاطر نشان ساخت : کسی نام امام و شهید را حفظ کند و محکمات امام را تحریف کند این بدترین تحریف هاست.

وی ادامه داد : تصویر امام و شهداء واقعی است. اینها بر اسلام ناب، مبارزه با ظلم و ستم، توجه به مستضعفین، دوری از ضد ارزشها و … تاکید داشته اند. بدترین توهین ها به امام و شهدا این است که نام آنها را ببریم و حقیقت آنها را تحریف کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به حضور پر شور مردم تهران در تشییع جنازه شهدای غواص گفت : ملت در هر موقعیتی که لازم بود به سمت امام و شهدا باز گشته است. در سال ۸۸ دیدیم کسانی که خلاف انتخابات عمل کردند و در برابر آراء مردم ایستادند حرف از امام هم می زنند. آنها از امام و شهداء نام می برند در حالی که از آن ها دور شده اند.

امام جمعه میبد با اشاره به هفته صرفه جویی در آب تصریح کرد : امروز برای ما آب معنای خاصی دارد. ۸۰ تا ۹۰ درصد آب در کشاورزی مکانیزه نشده اسراف می شود و این نیاز به برنامه ریزی کلان و تغییر الگوی مصرف دارد.

خطیب جمعه میبد ادامه داد : از ماه رمضان باید درس بگیریم تا از اتلاف منابع طبیعی پرهیز کنیم و الگوی مصرف را اصلاح کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه مباحث خود به مذاکرات هسته ایی اشاره کرد و گفت : ایران آگاهانه و هوشمندانه نرمش قهرمانانه را شروع کرد. دنیا قدر آن را بداند. معنای نرمش قهرمانانه آن است که ایران اهل گفت و گو است و دستگاه دیپلماسی نیز با اجازه رهبری وارد این کار شد.

وی با اشاره به اینکه ما با کسانی وارد مذاکره شده ایم که برایمان ارزشی ندارند افزود : ما در مذاکرات باید عقلانی قدم برداریم تا این گفتگوها زمینه ایی باشد که ملت ها مذاکراتی را برگزار کنند تا اسراییل، آمریکا و کشورهای هسته ایی را خلع سلاح کنند.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه ملت ایران حامی تیم مذاکره کننده است افزود : همه دنیا بدانند ملت ایران ملتی است که نرمش تسلیم پذیرانه ندارد. نرمش عقلانی و منطقی استوار و سازنده را دارد. این نرمش قهرمانانه است که دارای خطوط قرمز می باشد.

وی با اشاره به اینکه نه مسئولان و نه ملت، مذاکرات را پایان کار ندانند تاکید کرد : اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ما سختی هایی داریم اما می شود آن ها را اداره کرد. ما باید راه اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم. مسئولان به حاشیه نباید بروند و به مسائل کم ارزش نباید بپردازند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر