تاریخ : 27 نوامبر 2016 - 9:54 - شناسه خبر : 19084 اخبار استان

نشست مشترک مجمع نمایندگان یزد در مجلس و رئیسان دانشگاهها برگزار شد

نشست مشترک مجمع نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی و رئیسان دانشگاههای استان بمنظور بررسی چالش ها و مشکلات در حوزه آموزش عالی روز شنبه در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست ۲٫۵ ساعته رئیسان دانشگاههای استان از جمله دانشگاه یزد، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی، فرهنگیان، علم و هنر و جواد الائمه، رئیس جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری یزد با ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده، برخی مشکلات و چالش های استان در حوزه آموزش عالی را مطرح کردند.
محمدرضا تابش رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه دانشگاه زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار است گفت: برقراری توسعه پایدار در گرو استفاده از نیروی انسانی توسعه یافته بوده و تحقق این موضوع مهمترین ماموریت دانشگاههاست.
همچنین محمدرضا صباغیان نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد با تاکید به ضرورت بررسی دقیق کیفیت خروجی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: باید شرایط استفاده از دانشجویان نخبه در استان فراهم شود.
کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده تفت و میبد نیز هم با تاکید بر مستحکم شدن ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنایع گفت: آموزش‌های دانشگاهی باید متناسب با نیاز صنایع ارائه شود، چرا که پیشرفت و توسعه استان در بخش های مختلف با توجه به صنعتی بودن یزد از این طریق محقق خواهد شد.
سید ابوالفضل موسوی نماینده یزد و اشکذر نیز بر لزوم تربیت مدیران علمی و دانشگاهی و مشارکت دانشگاه ها در طرح هایی از جمله آمایش استان و اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
اختصاص نیافتن بودجه پژوهشی، بیکاری دانش آموختگان، افزایش مالیات طرح های پژوهشی، شناسایی و هدایت نخبگان از مقطع دانش آموزی، ارایه تسهیلات به دانشگاههای غیردولتی، تشکیل صندوق تحقیق و توسعه از جمله چالش ها و مطالبات مطرح شده توسط رئیسان دانشگاههای یزد در نشست با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بود.

ارسال نظر