تاریخ : 29 اکتبر 2016 - 10:11 - شناسه خبر : 18281 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

رقبای ریاست جمهوری امریکا مسابقه شان تجاوز به ایران است/پیشینه امریکا در جهان صدها جنگ و غارت منابع ملت هاست

ملت ما امروز هم برای اسلام و انقلاب و عزت و عظمت خود باز هم شعارش مرگ بر امریکاست .

*رقبای ریاست جمهوری امریکا مسابقه شان تجاوز به ایران است
به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ را گرامی داشتند .
حضرت آیت الله اعرافی در محور اول بیانات خود به فلسفه شعار مرگ بر امریکا پرداختند و گفتند : همانطورکه رهبر عظیم الشان انقلاب هم اخیرا فرمودند ؛ شعار مرگ بر امریکا مقوله هوشیاری در برابر استکبار جهانی و نظام سلطه که نماد آن امریکاست و نباید مقوله عادی ، متعارف و شعار باقی مانده از عهد انقلاب تلقی شود .
*شعار مرگ بر امریکا یک حقیقت زنده و راهبردی است
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه حس مبارزه با نظام سلطه و شعار برابری با آن یک حقیقت امروزی ، زنده و راهبردی است تصریح کردند : البته نسل جوان ، دانش آموز و دانشجوی امروز این حق را دارد که سوال کند.
ایشان خاطرنشان کردند : زمانی شعار مرگ بر امریکا به معنی مقاومت در برابر رژیمی داشت که ما را به بندگی کشیده بود و امروز باید صاحبان فکر و اندیشه و اهل درک سیاسی این سوال را درست جواب بدهند.
*پایه های تمدن مادی غرب بر ظلم و غارت جهان استوار شده است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنه ننگین امریکا اظهار داشتند : با وجود اینکه راضی به شقه شقه شدن بشریت در عالم نبودیم اما این اتفاق افتاده است و شاهد نظام سلطه غربی هستیم که خیلی به بشریت ظلم کرده است.
امام جمعه میبد با بیان اینکه این به این معنی نیست که مردم غرب ظالم و ستمگرند خاطرنشان کردند : ملت ها جایگاه خودشان را دارند اما این باندهای قدرت و دستگاههای جبار در نظام تمدن مادی غرب هستند که پایه های آن بر ظلم ، ستم ، استعمار و غارت جهان استوار شده است.
مدیر حوزه های علمیه کشور پیشرفت های علمی و ترقیات فناوری بشر را ذاتا خوب دانستند اما تصریح کردند : این پیشرفت ها امروز به دست ناصالحانی افتاده است که یک پایه قدرت خودشان را بر پایه علم و فناوری و یک پایه دیگر را هم بر ظلم ، ستم و غارت منابع ملت های آسیا و افریقا و تجاوزگری به منابع مادی و انسانی جنوب و شرق استوار کرده اند .
*پیشینه امریکا در جهان صدها جنگ و غارت منابع ملت هاست
آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه در دو دهه اخیر ، ده پانزده کشور دارا و متمکن بودند و بیش از یکصد کشور در خط استضعاف ، استکبار و استعمار بودند افزودند : در نیم قرن اخیر پیشگام این خط استضعاف ، استکبار و استعمار امریکا بوده است.
امام جمعه میبد تصریح کردند : پیشینه بین المللی امریکا ، صدها جنگ ، غارت منابع ، بمباران اتمی و دستگاههای ظالمی است که با قدرت امریکا بر دنیا مسلط شده اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سوابق امریکا در ایران هم به نسل امروز هشدار دادند : نسل امروز باید بداند پیشینه امریکا در ایران هم کودتای ۲۸ مرداد ، سلطه پهلوی ، غارت منابع و معادن ، ترور ، تحریم و جنگی تحمیلی بود که بدون امریکا امکان آغاز و ادامه آن نبود .
*رقبای ریاست جمهوری امریکا مسابقه شان تجاوز به ایران است
رئیس جامعه المصطفی العالمیه در محور دوم بیاناتش هم به وضع موجود و  گفتمان هیئت حاکمه امریکا و رقبای ریاست جمهوری این کشور اشاره کرد و گفتند : این رقبای ریاست جمهوری امریکا که همه شان رذل و دشمن ما هستند ؛ مسابقه شان این است که چطور به ایران تجاوز کنند و ایران را تحت فشار و ظلم قرار دهند.
ایشان خاطرنشان کردند : اگر گاهی یک قدم به خاطر قدرت انقلاب اسلامی عقب می نشینند ، اما این عقب نشینی هم فریبکارانه است.
*در پرونده یمن بحرین عراق و فلسطین جای پنجه خونین امریکا وجود دارد
مدیر حوزه های علمیه کشور بلوکه شدن اموال ملت ایران در غرب و بد عهدی های امریکایی ها با وجود معاهده بین المللی را نشانه این فریبکاری ها دانستند و افزودند : هر روز یک اتهام جدید را به یک ملت بزرگ و انقلاب عظیم متوجه می کنند ؛ بنابراین وقتی گفته می شود امریکا یک دشمن است نه اینکه سابقه دشمنی دارد بلکه به این معنی است که یک دشمنی آشکار و نهان همچنان ادامه دارد و هنوز هم آماده نیستند عظمت انقلاب اسلامی ملت ایران و گفتمان انقلاب اسلامی را بپذیرند.
خطیب جمعه میبد تصریح کردند : امروز هم پرونده یمن ، بحرین ، عراق ، سوریه ، فلسطین و همه پرونده های دردناک جهان اسلام و مستضعفان عالم را اگر کسی ورق بزند و بررسی کند جای جای آن پنجه خونین امریکا و قدرت های ظالم غربی وجود دارد.
ایشان با بیان اینکه ملت و مسئولین ما نباید گول لبخند فریبکارانه را بخورند افزودند : باید هوشیار بود و نباید حل مشکلات فرهنگ ، سیاست و اقتصادمان را به آنجا حواله دهیم بلکه باید بر پای خود بایستیم .
امام جمعه میبد اظهار داشتند : امروز شعار مرگ بر امریکا در جهان اسلام ، در یمن ، بحرین ، عراق ، فلسطین و سرزمین شیران خدا ایران اسلامی شعار زنده و راهبردی و بسیار مهم است و باید عمق داشته باشد .
*عمق شعار مرگ بر امریکا رشد علم و تزریق روح اعتماد به نسل جوان است
حضرت آیت الله اعرافی عمق شعار مرگ بر امریکا را تکیه بر رشد علمی ، فناوری و توسعه صنعت و تزریق روح اعتماد به نسل جوان امروز برشمردند و افزودند : این شعار شعور باطنی دارد و باید با برنامه ریزی مسئولین و تلاش ملت تجلی پیدا کند و بیدار باشیم تا جلوی فساد و ظلم و دست اندازی به بیت المال مسلمین که هر روز در جایی نشانه پیدا می کند بایستیم .
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : ملت ما امروز هم برای اسلام و انقلاب و عزت و عظمت خود باز هم شعارش مرگ بر امریکاست .
*مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود شعارهای مکمل ملت ایران است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : ملت ما می داند پایگاه بسیار ظالمانه ۷۰ساله امریکا در منطقه برای تخریب جهان اسلام اسرائیل است و مکمل شعار مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل است .
ایشان تصریح کردند : حلقه سوم این قیام و مقاومت نوچه هایی است که آشکار و نهان نوچه و وابسته به امریکا هستند و در دنیای اسلام خیانت می کند و آن ال سعود است بنابراین شعار سوم ما مرگ بر آل سعود است.
*دانش آموزان و دانشجویان باقیمانده نسل مجاهد دفاع مقدس هستند
امام جمعه میبد در ادامه ، دانش آموزان و دانشجویان سرافراز را  باقیمانده نسل مجاهد در انقلاب و دفاع مقدس  و نسل شهید فهمیده ها و ذولفقاری ها خواندند و با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان نگین های پرافتخار ایران اسلامی هستند افزودند : امتداد راه شهدا این است که دانش آموز و دانشجوی امروز خط علم و دانش ، اخلاق و فضیلت و بیداری و هوشیاری را ادامه دهند.
آیت الله اعرافی  گفتند : تکریم و باور این نسل و تربیت درست و باز کردن راه ترقی به روی آنها وظیف اولیا ، معلمان ، مربیان و استادان است .
*سیزده آبان باید باشکوه برگزار شود
امام جمعه میبد با تاکید بر گرامی داشت سیزده آبان هم افزودند : تسخیر لانه جاسوسی امریکا و دستیابی به بخشی از اسناد جنایت امریکایی ها در دنیا و ایران نشان می دهد که سیزده آبان باید باشکوه برگزار شود.
مناسبت ها:
گرامی داشت سالروز تبعید حضرت امام رحمه الله علیه به ترکیه ، ولادت امام محمد باقر علیه السلام ، گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب ، دفاع مقدس ، مقاومت و مدافع حرم و شهید آیت الله قاضی اولین شهید محراب و آیت الله کنی و آیت الله قمی از دیگر بیانات امام جمعه میبد بود .
امام جمعه میبد همچنین به دو نوجوان میبدی که نامه ای را به مقام معظم رهبری نوشته بودند همراه با پاسخ مقام معظم رهبری و هدیه در بین دو نماز به آنها تقدیم کرد .

اخبار مرتبط

ارسال نظر