تاریخ : 10 ژوئن 2015 - 18:47 - شناسه خبر : 1752 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

دکتر پور مقدمی معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

ایران بهشت زمین شناسی دنیاست/ میبد پتانسیل احداث کارخانه سیمان را داراست+ تصاویر

ایران از نظر تنوع مواد معدنی با ۶۸ نوع مواد معدنی جزء ۱۵ کشور برتر جهان است.

به گزارش صدای میبد: اولین همایش تخصصی مصالح ساختمانی استاندارد صبح امروز در سالن آمفی تئاتر فرمانداری میبد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی و همچنین صاحبان معادن شهرستان برگزار شد دکتر پور مقدمی معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: کشور ایران را نمی توان کشوری کشاورزی و یا صنعتی نامید، بلکه کشور ایران یک سرزمین معدنی است.

دکتر پورمقدمی با اشاره به اینکه کشورما جزء ۱۰ کشور برتر در دارا بودن ذخائر مواد معدنی است خاطر نشان ساخت: ایران از نظر تنوع مواد معدنی با ۶۸ نوع مواد معدنی جزء ۱۵ کشور برتر جهان است.

وی با اشاره به اینکه در جهان به ایران لقب آلبوم تنوع مواد معدنی را داده اند تصریح کرد: ایران بهشت زمین شناسی دنیاست. کشورما در بعضی از ذخائر مواد معدنی رتبه اول دنیا را داراست.

دکتر پور مقدمی با اشاره به اینکه ما بزرگترین تولید کننده و دارنده ذخائره فیروز در جهان هستیم افزود: ایران اولین کشور در داشتن ذخائر معدنی روی است. کشورمان ۱۰درصد ذخائر سنگ های تزئینی مانند گرانیت، مرمر، مرمریت و تراورتن را داراست.

وی با اشاره به اینکه در ایران ما می توانیم در هر ۱۰۰ کیلومتری یک کارخانه سیمان احداث کنیم تاکید کرد: تمامی شهرهای که در کشور کارخانه سیمان در آن احداث شده است به سمت صنعتی شدن حرکت کردخ اند. میبد پتانسیل احداث کارخانه سیمان را داراست و باید روی آن کار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در کشور دارای خاک های صنعتی بی نظیر هستیم که اصل آن هم در همین محدود دشت عقدا تا یزد است تاکید کرد: بیشترین خاک های صنعتی کاشی و سرامیک در دشت میبد و خاک های سیلیس دار در دشت اردکان است.

دکتر پور مقدمی با اشاره به اینکه برآورد ذخائره احتمالی اکتشافی مواد معدنی در کشور ۵۷ میلیارد تن می باشد ادامه داد: ایران در تولید مواد معدنی جایگاهی در جهان ندارد.

وی به معضل این روزهای معادن ایران پرداخت و افزود: در ایران اکثر سنگ های معدنی به صورت خام به فروش می رسد. زیرا در کشور ما نمی توانیم روی آنها فراوری انجام دهیم، در نتیجه به کشورهای چین، آلمان و کره جنوبی صادر می کنیم و آنها با بهره وری از این مواد به ارزش افزوده زیادی دست پیدا می کنند.

دکتر پور مقدمی با اشاره به اینکه ۵۷۰۰ معدن در کشور ما وجود دارد که باید به همین تعداد نیز کارخانه فرآوری در کنار آنها احداث شود تا از خام فروشی مواد جلوگیری کنیم و بهترین استفاده را از این معادن ببریم.

گفتنی است اولین همایش تخصصی مصالح ساختمانی استاندارد با همکاری فرمانداری، بخشداری، نظام مهندسی، شرکت مهندسی توسعه فدک آریا، شرکت فنی مهندسی ماشین ساز پویا و شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۲۰ خرداد ۹۴ در سالن همایش فرمانداری میبد برگزار شد.

 

DSC_0146 DSC_0145 DSC_0129 DSC_0124 DSC_0122 DSC_0120 DSC_0119 DSC_0115 DSC_0110 DSC_0099

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. سلام
    آیا میبد با توجه به اینکه در مسیر کارخانه های کاشی قرار گرفته وآلودگی بالا دارد اگرکارخانه سیمان هم احداث بشود برای محیط زیست چه اتفاقی می افند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. این همایش…میدونید هر همایش چقدر هزینه داره ..حتی عرضه نداشتن سیاهی لشکر پر کنن…اعضا خود شورای اداری هم میومدن سالن پر میشد….اونوقت مسوولین کشوری دعوت میکنن….بابا بگذرین از این جلسه های فرمالیته فرمایشی که فقط بگین یه کاری کردیم….. جای تاسف داره والا

ارسال نظر