تاریخ : 18 می 2015 - 13:23 - شناسه خبر : 1082 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو، یادداشت

روند اختلافات شورای شهر با شهردار به کجا ختم می شود؟/ شورای شهر به شایعات پاسخ دهد

محمدتقی شفیع پور مهرجردی

پیشنهاد می شود تا اعضای شورای شهر نیز در این جلسه حاضر شده و علاوه بر ارائه سوالاتی که از شهردار کرده اند، شهردار نیز به سوالات آنها در حضور مردم جواب دهد تا جلوی شایعات گرفته شود.

به گزارش صدای میبد: صبح امروز وب سایت خبری نارین نیوز مطلبی را تحت عنوان «شهردار در آستانه استیضاح» بر روی وب سایت خبری خود قرار داده است. خبر مذکور را با تلفن زدن به برخی از اعضای شورای شهر میبد پیگیری کردیم.

صدای میبد در گفتگو با یکی از اعضای شورای شهر پیگیر استیضاح شهردار میبد شد که وی با تعجب از چنین خبری اظهار داشت: بنده اصلا در جریان این مسئله به این مهمی قرار نگرفته ام. و الان باید متاسفانه خبر به این مهمی را از شما و یا سایت های خبری بشنوم و بخوانم.

وی ادامه داد: متاسفانه روند نادرستی در شورای شهر حاکم شده است که اصلا به صلاح شهرستان و مردم نیست.

در اینجا چندین سوال مطرح می شود مبنی بر اینکه اختلافات اعضای شورای شهر در سال همدلی و همزبانی تا به کجا خواهد رسید؟ آیا ۶ نفر از اعضای شورا که نامه استیضاح را امضاء کرده اند (البته حق قانونی اعضای شوراست) دلایل قانع کننده ای برای این کار خود دارند که به فرض پس از برکناری شهردار میبد به سوالات رسانه ها و افکار عمومی پاسخ دهند؟

مطلع شدیم که شهردار میبد در چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در سالن شورای شهر میبد حاضر خواهد شد و به سوالات مردم پاسخ خواهد داد. پیشنهاد می شود تا اعضای شورای شهر نیز در این جلسه حاضر شده و علاوه بر ارائه سوالاتی که از شهردار کرده اند، شهردار نیز به سوالات آنها در حضور مردم جواب دهد تا جلوی شایعاتی که پرسش و پاسخ ها را بهانه می دانند و علت استیضاح را فشارهای برخی جریانات خاص شهرستان (که از لحاظ قانونی هیچ گونه نقشی در جابه جایی شهردار که فی نفسه فقط در اختیار شورای شهر می باشد را ندارند) و برخی از اعضای شورای شهر میبد درباره مسئله حریم شهر می دانند گرفته شود.

دیگر اینکه با رونمایی از سوالات شورای شهر از شهردار می توان حداقل کاری که رسانه های شهرستان پیگیر آن باشند مطالبات شورا بوده و اگر هدایی شهردار میبد از سمت خود برکنار شد در آینده شاهد این باشیم که شهردار جدید نیز به خاطر این مطالبات مورد پیگرد قرار خواهد گرفت و جلوی  شایعاتی که استیضاح را پیرامون چیزهای دیگر می دانند گرفته شود.

آنچه به نظر می رسد امروز شهرستان میبد به آن نیازمند است ثبات مدیریتی است. با کنارگذاشته شدن مدیر سازمان تبلیغات اسلامی به هر بهانه ای که واقعا در این مدت ۱۶ ماه زحمات زیادی را کشیده بودند و جزو مدیران موفق شهرستان به حساب می آمدند دلسردی خاصی شاید بین مدیران سازمان ها و نهادها اتفاق بیفتد و  در نتیجه فقط مردم و شهرستان در این میان ضرر ببینند. این که در گفته سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی میبد بیان شد که مدیر هم طراز او در شهرستان مجاور ۲۰ سال است که در این سمت مانده است و در شهرستان ما ۱۲ مدیر جابه جا شده اند جای بسی فکر و تامل و نگرانی را برای شهرستان در بر خواهد داشت.

استیضاح حق قانونی اعضای شورای شهر میبد می باشد ولی بی ثباتی مدیریتی در مجموعه شهری یک شهرستان شاید اتفاق خوشایندی نباشد و شورای شهر هرچه سریعتر باید این موارد را خاتمه دهد و تمرکز خود را بر روی مسائل مهمتر و حساس تر شهرستان متمرکز کند. پیشنهاد می شود در صورت به حق بودن مطالبات اعضای شورا که ان شاء الله نیز همین طور است اعضای شورا می توانند ضرب العجل شش ماه و یا … را برای شهردار تعیین کنند و در صورتی که مطالبات آنها به ثمر نرسید آن وقت به فکر تغییر مدیریتی نهاد شهرداری باشند. چرا که با تغییر شهردار و معرفی شهردار جدید نیز باید به همین مدت و یا بیشتر به وی مهلت داد تا با ساز و کارها آشنا شود.

صدای میبد به شایعات گسترده ای که در شبکه های ارتباطی بین مردم رد و بدل می شود توجهی نکرده و امیدوار است که اعضای شورا و شهردار در سال همدلی و همزبانی در روز ۳۰ اردیهبشت ماه در جلسه مذکور حاضر شده تا مردم نیز واقعا بدانند که جواب شهردار به سوالات اعضای شورا قانع کننده است یا خیر. دوستان شورا نیز با حضور در این جلسه به شایعاتی که در سطح این رسانه ها وجود دارد ومی تواند به روند خطرناکی مبدل شود و دامان خودشان را بگیرد، پاسخ دهند و برای یکبار اختلافاتی که باعث تخریب یک مجموعه می شود را کنار بگذارند تا بتوان آینده ای روشن برای میبد با کار و تلاش مستمر اعضا و شهردار رقم زد.

در پایان امیدواریم مجموعه شهرستان با دلایل متقن از مدیرانی که به نحو شایسته ای در سمتی در شهرستان مشغول به کار هستند و  کارنامه درخشانی را در پرونده خود دارند حمایت لازم را به عمل آورند تا در آینده برای سپردن سمت های مدیریتی به دیگران دچار مشکل نشویم و زمانی پیش نیاید که مدیران لایق عطای کار کردن در شهرستان را به لقایش ببخشند.

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. اقایون شورا بدانند شهردار هدایی در قلب ما مردم میبد هست اگر شهردار برکنار بشه شاید از میبد بره ولی از قلب ما بیرون نمیره بلکه کسانی از قلب ما بیرون خواهند رفت که رای به برکناری دادن و در دوره بعد انتخابات با رایمون حال اون افراد رو خواهیم گرفت.

ارسال نظر