تاریخ : 14 مارس 2016 - 8:28 - شناسه خبر : 10001 اخبار استان

روایت تلخ درآخر سال:

یکشنبه سیاه برای خانواده آتش نشان یزدی

آتش سوزی مشکوک در انبار یک تزییات خودرو در منطقه مرکزی شهر یزد، بعد از تلاش نه ساعته آتش نشانان مهار شد و متاسفانه یک آتش نشان هم کشته شد.

به گزارش صدای میبد: عقربه ها ساعت ۳:۵۳ بعد از نیمه شب یکشنبه بیست وسوم اسفند ماه را نشان می داد که انبار مغازة تزئینات خودرو واقع درمیدان شهید باهنر دچار آتش سوزی گسترده شد. با تماس شهروندان  با سامانه ۱۲۵ ، ستاد فرماندهی فورا  نیروهای عملیات ایستگاه شماره یک و در ادامه ایستگاه های شماره ۵ ، ۳ ، ۸ ، ۷ ،۶ ،۲ و ۹ را به عنوان نیروهای کمکی و همچنین یک دستگاه خودرو تانکرآبرسان و یک دستگاه خودرو دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.
سیدعباس میرشمسی مدیرعامل سازمان که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: درمحل حادثه مشاهده شد یک انبار بزرگ در طبقه تحتانی مغازه که مقدار زیادی مواد سریع الاشتعال تزئینات خودرو نگهداری می شده ، دچار آتش سوزی شده و دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی از فاصله دور نمایان بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله همزمان با تجهیز ۴ دستگاه تنفسی و با استفاده از چهار رشته لوله آبدهی پر فشار به داخل زیر زمین رفته و بعد از شناسایی کانون حریق بعد از گذشت ۹ ساعت موفق به مهار آتش شدند .
این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه نگهداری و دپو کردن انبوه زیادی از تزئینات خودرو از قبیل فرش و روکش صندلی ، اسپری ها و … در یک فضای بسته ، بدون ورودی مناسب و عدم رعایت حداقل اصول ایمنی به مانند یک بمبی ست در جوار همشهریان عزیز ، بیان نمود متاسفانه در این حادثه یکی از همکاران عزیزمان جان خود را از دست داد و خانواده آتش نشانی را عزادار کرد.
گفتنی است شبکه های اجتماعی از آتش سوزی عمدی این انبار خبر می دهند. در طول مدت مهار آتش، شهردار و برخی مسئولان دیگر شهری در محل حادثه حاضر شدند و از نزدیک روند عملیات یکشنبه سیاه آتش نشانی را نظارت کردند.
آتش‌نشان متوفی که مسعود تیموری نام دارد، در محل حادثه جان خود را از دست داد و بر اساس اطلاعات واصله،‌ سه نفر دیگر از همکاران وی نیز مصدوم شده و هم‌اکنون در بیمارستان به سر می‌برند.

تابناک

ارسال نظر