تاریخ : 27 فوریه 2016 - 20:27 - شناسه خبر : 9409 اخبار شهرستان، اسلایدشو، گزارش

یک روز با خبرنگاران!

روز پرکار رسانه ای و ثبت خلق حماسه ای دیگر/ حضور ۸۴ درصدی مردم میبد در انتخابات+ گزارش تصویری

باری دیگر مردم به اصلاحات اطمینان کردند و نماینده ای که توسط شورای اصلاح طلبان حمایت می شد به مجلس راه یافت. مجلسی که می تواند آزمون بزرگی برای او و شورای اصلاحات باشد تا چهار سال دیگر در صورت عملکرد قوی باز از پیروزی سرمست شویم.

به گزارش صدای میبد: ساعت ۷ صبح است و امروز ۷ اسفند. با تیم خبری تمام وسایل را چک می کنیم و به سمت فرمانداری راه می افتیم. روز پرکاری را در پیش رو داریم. تجربه حضور در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل نشان می دهد که زودتر ازصبح فردا از فرمانداری خارج نمی شویم. پس ابتدا صرف صبحانه لازم است. به سمت شهیدیه حرکت می کنیم تا به قول یکی از بچه ها آش آبادانی بخوریم که زورش از پنیر و خیارسبز فرمانداری بیشتر است. نزدیک یکی از مغازه های آش آبادانی شهیدیه توقف می کنیم. خبرنگارمان با دو ظرف آش می آید. نمی دانم این همه آش را چه کارش می خواهد بکند. با ورود به ماشین صلوات می فرستد و می گوید آش امروز نذری است! نمی دانیم آش نذری کاندیدایی است یا اینکه خیّری نذرش را ادا کرده است. در شب های پرشور تبلیغات، برخی دلی از کلجوش درآوردند و برخی هم نان خشک خوردند و چایی!

ساعت ۸ صبح

ELI_5636

فرماندار هنوز در فرمانداری است. گفت و گوی کوتاهی را با فرماندار انجام می دهیم و روی سایت قرار می دهیم. فرماندار و برخی از مسئولین اجرایی و نظارتی برای بازدید از شعبات مختلف به سطح شهر مراجعه می کنند. اولین مکان حوزه علمیه قدیم است. حضور و مشارکت بسیار خوبی در این شعبه است. ساعات اولیه رای گیری و حضور مردم نشان از خلق یک حماسه دیگر دارد. همراه با فرماندار به شعبه امامزاده سیدصدرالدین قنبر می رویم. همگی رای خود در این شعبه به صندوق می اندازیم. برخی از کاندیداهایی که به نفع دکتر دهقانی انصراف داده اند در این شعبه جمع شده اند تا رای خود را به صندوق بیندازند.

ELI_5789

همراه با دکتر دهقانی و دکتر اعرافی به شعبه اخذ رای دانشکده خبر در شهیدیه می رویم. دکتر که با حمایت قاطع شورای سیاست گذاری اصلاحات و حمایت های همه جانبه دکتر اعرافی در میبد و تفت به عنوان بخت اول این دوره مطرح شده است به همراه دکتر اعرافی رای خود را به صندوق می اندازد. شعبات اخذ رای در این منطقه از شهر با شور و نشاط خاصی همراه است.

به ستاد انتخابات شهرستان می رویم و در اتاق خبر فرمانداری مستقر می شویم. برخلاف دوره های قبل این دفعه میز و صندلی و اینترنت برای رسانه های مجوز دار در نظر گرفته اند. خدایی دلمان برای دوستان رسانه ای دیگرمان تنگ شده است. انگار تمامی اتفاق ها در این اتاق روی می دهد. اتاق کوچک است و حضور خبرنگاران و برخی علاقه مندان زیاد. جای نفس کشیدن نیست. روابط عمومی فرمانداری یک نفر را مسئول خدمات دهی فقط به خبرنگاران کرده است. چای، بیسکوئیت و میوه روی میز است. ما هم تمام قد به دنبال تهیه خبر و ارسال گزارش هستیم و هرچه به پایان رای گیری نزدیک می شویم فقط چایی است که خستگی را از تنمان به در می کند.

DSC_1081

با قاسمی رئیس ستاد انتخابات شهرستان گفتگو می کنیم. آخرین اخبار حکایت از حضور شش هزار نفری در پای صندوق های رای دارد. آنچه که قبلا تجربه نشان داده است، مویداین مطلب است که استقبال که زیاد باشد یعنی نماینده اصلاحات شانس رای آوری دارد!

ساعت ۱۴:۳۰

نزدیکی های ساعت ۱۵ مهندس میرمحمدی استاندار یزد به فرمانداری میبد می آید. فرماندار خبر خوشی را می دهد تاکنون ۲۰ هزار تعرفه رای استفاده شده است. حضور حماسی مردم میبد در پای صندوق های رای تا ساعت ۱۵ خبر از برداشتن دومین گام محکم مردم برای نظام در سال جاری بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن دارد.

استاندار و فرماندار همراه با اصحاب رسانه برای بازدید به سمت برخی از شعب اخذ رای حرکت می کنند. گفتگوی استاندار با سرعت هرچه تمام تر بر روی سایت بارگذاری می شود.

DSC_8971

ساعت ۱۸ است و رای گیری تا ساعت ۲۰ تمدید می شود. باز هم مردم می خواهند کاری کنند کارستان.

با رایزنی های مختلف متوجه می شویم که مشارکت از مرز ۷۰درصد گذشته است و این یعنی خوشحالی برای تنها سایت حمایت کننده کاندیدای به قول رسانه های رقیب خاص!

رای گیری برای بار دوم تا ساعت ۲۱ تمدید می شود. آمارها از حضور ۴۵ هزار میبدی در پای صندوق های رای خبر می دهد. آمار مشارکت دوره قبل۶۷/۴ درصد است و در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت حالا از مرز ۸۰ درصد گذشته است.

رای گیری برای روستاییان تا ساعت ۲۲ شب تمدید می شود و شهری ها تا ساعت ۲۳ می توانند به شعبه اخذ رای مراجعه کنند. این تمدیدها یعنی تا صبح در فرمانداری باید در اتاق خبر بنشینی و منتظر شمارش آرا باشی. چشم برخی از دوستانمان از خستگی قرمز است. برخی هم کم کم درحال چرت زدن هستند.

ساعت رای گیری به پایان رسیده و آنچه که عجیب است پخش آمار در شبکه ارتباطی تلگرام است. ما معذور از درج خبرهای غیررسمی فقط و فقط باید منتظر صندوق ها و اعلام آمار باشیم. آمارها خوانده می شود. در اکثر صندوق های که در تلگرام منتشر می شود دکتر دهقانی دارای رای بالایی است. ما که خیلی خوشحالیم. خیلی وقت است می خواهیم تیتر بزنیم «نه بزرگ مردم میبد به کاندیدای جبهه پایداری». مدام با دوستان رسانه ای همسو و غیرهمسو به تیتر فردا صبح فکر می کنیم. برخی می خندند و برخی ها هم که کلا دمغ هستند. برخی آمارهای تلگرامی که خوانده می شود از ته دل صدای الله اکبر سر می دهیم. دکتر کمال در تلگرام از حجت الاسلام روانبخش حسابی پیش افتاده است. آمارهای تفت دکتر امیدوار کننده نیست. با حمایت امام جمعه موقت وخانواده مرحوم یحیی زاده امید طرفداران کاندیدای جبهه پایداری به آراء شهیدیه و قلعه فیروزآباد است تا بلکه فرجی شود وتغییری در روند انتخابات رقم بخورد.

آرا صندوق ها یکی یکی در اتاق خبر خوانده می شود و ما هم با سرعت هرچه تمام آن را بر روی سایت قرار می دهیم. سایت به علت بازدید بالای کاربران چند دفعه قطع می شود. حالا دیگر ساعت ۳بامداد است. صندوق قلعه فیروزآباد هم رایش خوانده می شود رای دکتر ۳ برابررقیبش است و این یعنی خداحافظی کاندیدای مورد حمایت اصول گرایان با کرسی مجلس. ساعت از ۳ شب گذشته و حالا همه چیز نوید یک پیروزی اصلاح طلبانه را می دهد. فضا دیگر آرام است و به جز چند خبرنگار بقیه به منزل برای استراحت مراجعه کرده اند.

ساعت ۴ صبح

آمار قطعی را در سایت درج می کنیم. دکتر دهقانی ۲۷۴۸۰ و این یعنی ما پیروز انتخابات شدیم. سوار بر موتور به سمت شهر حرکت می کنیم. شهر در سکوت به سر می برد. سکوتی که پس از خلق یک حماسه جاودان توسط مردمان این دیار به بار نشسته است. پلاکاردها هم هنوز در خیابان نصب است و پایان یک شور دیگر انتخاباتی در کشور را اعلام می کند.

باری دیگر مردم به اصلاحات اعتماد کردند و نماینده ای که توسط شورای اصلاح طلبان حمایت می شد به مجلس فرستادند. مجلسی که می تواند آزمون بزرگی برای او و شورای اصلاحات باشد تا چهار سال دیگر در صورت عملکرد قوی باز از پیروزی سرمست شویم.

DSC_1502 DSC_1501 DSC_1432 DSC_1431  DSC_1060 DSC_0951 DSC_0946

 

 

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. چقدر جای یک سایت خبری اصلاح طلب در میبد خالی بود.
    گزارش بسیار جذابی بود که با پیروزی دکتر دهقانی شیرینیش دو برابر شد. به همه شما که انصافا حرفه‌ای عمل کردید خسته نباشید میگم.
    به نظرم مهمتر از پیروزی دکتر دهقانی عزیز حذف نماینده جبهه پایداری بود که مردم میبد کاری کردند کارستان.
    دست مریزاد

  2. گزارش بسیار زیبایی بود. دست مریزاد

ارسال نظر