تاریخ : 22 فوریه 2016 - 13:23 - شناسه خبر : 8993 اسلایدشو، انتخابات

دکتر دهقانی در جمع نمازگزاران مسجد جامع مهرجرد :

از دولت و سیاست خارجی حمایت می کنم/ مخالفان برجام منطق داشته باشند و تسلیم قانون باشند / خرید هواپیما از آمریکا مغایرتی با فرمایشات رهبری ندارد

با برجام موافقم و اگر نمایده بودم از آن حمایت می کردم. مخالفان برجام منطق داشته باشند و تسلیم قانون باشند.

به گزارش صدای میبد:  دکتر دهقانی کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد جامع مهرجرد در بین نمازگزاران به سخنرانی پرداخت.

در ابتدای این مراسم محمدرضا هدایی یکی از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به نفع دکتر دهقانی از این دوره رقابت ها کنار رفت به سخنرانی پرداخت.

وی انتخابات ایران را در دنیا بی نظیر است و گفت: تاکنون حدود ۳۰ انتخابات برگزار شده که به علت هزینه ها چند سالی است که انتخابات را متمرکز شده است. هر رای ما یک پشتوانه بسیار محکمی برای نظام است.

وی ادامه داد: با دکتر دهقانی از سال ۷۱ آشنا هستم. ایشان مسئول اخبار و اطلاعات سازمان بوده اند که به دست دبیر شورای عالی امنیتی ملی می رسید. ایشان فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) هستند که از دانشگاه های معتبر جهان است. بیش از چهار سال هم معاون امنیتی سیاسی استان فارس بودند که از استان ها مهم کشور به شمار می آیند و توانستند با یک مدیریت قوی آنجا را ساماندهی کنند.

هدایی اضافه نمود: مجلسی را می خواهیم که به دست و پای دولت نپیچد و به وظیفه ی مجلس که قانون گذاری و نظارت است بپردازد.

دکتر دهقانی در مسجد جامع مهرجرد در ابتدا از سوابق خود گفت.

وی گفت: استخدام وزارت خارجه هستم و به عنوان دیپلمات افتخار همکاری با دکتر ظریف را دارم و به آقای دکتر هم گفتم اگر موفق شوم هم حامی دولت خواهم بود و هم حامی سیاست خارجی.

وی با اشاره به اینکه ما چهار موج بزرگ را شاهد بوده ایم گفت: موج اول پیروزی انقلاب اسلامی بود. موج دوم فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود که به علت ضعف مدیریت و اقتصاد و ایدئولوژی سرنگون شد. موج سوم حادثه ۱۱ سپتامبر بود که به وسیله تروریستهای القاعده به وجود آمد و موج ۴ هم فروپاشی دولت های دیکتاتور عربی بود.

معاون امنیتی سیاسی استاندار سابق فارس ادامه داد: در داخل کشور ما با جنگ روبه رو شدیم که برای مقابله با انقلاب ایران به راه انداختم لاکن با همت جوانان و مردم و رهبری حضرت امام بر دشمنان پیروز شدیم. در چند سال گذشته سخت ترین تحریم ها را داشتیم که با درایت رهبری و همراهی مردم الان به جایگاهی رسیدیم که به عنوان یک قدرت منطقه ای و بازیگر اصلی در منطقه به حساب می آییم. از ده سال پیش ضعف های زیادی را شاهد بودیم. با توجه به سند ۱۴۰۴ ما باید قدرت اصلی و اول اقتصادی این منطقه باشیم. آیا در طول این ده سال گذشته به این هدف نزدیک شده ایم؟ در حوزه علمی بله. اما از نظر اقتصادی خیر.

دکتر دهقانی با اشاره به اینکه ما مشکلاتی را داریم که به مدیریت و نبود برنامه بر می گردد خاطرنشان ساخت: نمی توانیم دور ایران را حصار بکشیم و توقع پیشرفت داشته باشیم. باید از ظرفیت اقتصادی دنیا برای پیشرفتمان استفاده کنیم. اقتصاد مقاومتی نمونه اش در چین اجرا شده است و الان موقعیتش را در دنیا مشاهده می کنیم.

وی برجام را فرصت مناسبی برای جذب سرمایه های خارجی دانست و ادامه داد: نباید با یک بدبینی به برجام نگاه کرد. باید از برجام حداکثر استفاده را بکنیم. ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی ما بی نظیر است.

دکتر دهقانی با تاکید بر اینکه باید میبد را به دنیا معرفی کنیم ادامه داد: باید برای پیشرفت متحد بشویم باید به فکر سامان دادن صنعت کاشی شهرستانمان باشیم. فضا برای سرمایه گذاری در آسیای میانه و قفقاز به وجود آمده است. باید از این موقعیت استفاده کنیم.

یکی از کاندیداهای شاخص این دوره تفت و میبد با اشاره به اینکه در حال حاضر عربستان روزی سیصد میلیون دلار خرج جنگ می کند تصریح کرد: عربستان به زودی تاوان کارشان را خواهد پرداخت. باید قدر این فرصت ها و لحظات را بدانیم. دکتر دهقانی در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داد که مهم ترین محورهای صحبت های ایشان به شرح ذیل است:

*پیگیر طرح جامع تفضیلی میبد خواهم بود. میبد به یک ورزشگاه چهار پنج هزار نفری احتیاج دارد. با وزیر بهداشت از سال ۷۲ همکاری با آشنایی دارم. عربستان در این سال های هیچ گاه خیر ایران را نخواسته است و تروریست هایی را پرورش داده که افتخارشان شیعه کشی است بزودی آتش این کارها دامن خودشان را خواهد گرفت.

*چند وقت پیش مجری معروف شبکه الجزیره می گفت ایران دارد اورانیوم غنی می کند ما داریم تنباکو را غنی می کنیم ایران در لبنان حزب ا… را درست کرده است ما در لبنان قهوه خانه درست کرده ایم.

*باید با دنیا ارتباطات خوبی داشته باشیم.

*با برجام موافقم و اگر نمایده بودم از آن حمایت می کردم. مخالفان برجام منطق داشته باشند و تسلیم قانون باشند.

*خرید هواپیما از آمریکا مغایرتی با فرمایشات رهبری ندارد.

photo_2016-01-25_20-09-36 photo_2016-02-22_13-26-16  photo_2016-02-22_13-26-37 photo_2016-02-22_13-26-40 photo_2016-02-22_13-26-45 photo_2016-02-22_13-26-51 photo_2016-02-22_13-26-54 photo_2016-02-22_13-27-01 photo_2016-02-22_13-27-12 photo_2016-02-22_13-27-16 photo_2016-02-22_13-27-24

اخبار مرتبط

ارسال نظر