تاریخ : 17 فوریه 2016 - 8:50 - شناسه خبر : 8845 اسلایدشو، انتخابات

اختصاصی صدای میبد/دکتر کمال دهقانی کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تفت و میبد :

انتقاد با چوب لای چرخ گذاشتن متفاوت است/خیلی ها از اصلاح طلبی و اصولگرایی برای خردکردن و تخریب افراد استفاده می کنند

رهبر معظم انقلاب سالی که به پایانش نزدیک می شویم را سال همدلی و همزبانی نام گذاری کرده اند. برخی علی رغم رهبری باز هم خیلی تندروی می کنند.

DSC_0328

به گزارش صدای میبد: در جلسه ای که با حضور دکتر کمال دهقانی کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تفت و میبد و برخی از فعالین سیاسی اصلاح طلب شهرستان و مهندس سفید رئیس سیاست گذاری اصلاحبان استان برگزار شد وی به ارائه دیدگاه خود پرداخت.

دکتر دهقانی در ابتدای این جلسه مختصری از زندگینامه خود را شرح داد.

وی با بیان اینکه تا ۱۸سالگی در میبد زندگی کرده ام، با پذیرش در دانشگاه امام جعفرصادق(ع) کارشناسی حقوق را از آنجا اخذ کردم. همچنین کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی را از دانشگاه امام صادق(ع) در سال۶۸ گرفته و از این دانشگاه فارغ التحصیل شدم.

معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه در سال های ۶۷-۶۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد تدریس کرده ام خاطرنشان ساخت: خداوند توفیق داد تا مدت ۱۵ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه های دفاع مقدس را داشته باشم. به دو زبان عربی و انگلیسی تسلط دارم و توانستم وارد وزارت خارجه شوم. در سال۷۴ به مدت چهار سال به مراکش رفتم و در آنجا سفیر و دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران بودم.

وی اضافه نمود: در زمینه اقتصادی نیز کار کرده ام. یکسالی با آقای کمال خررازی به عنوان معاون اداره زیربنای (حوزه اقتصادی) وزارت امور خارجه در کنار ایشان مشغول به کار بوده ام.

دکتر دهقانی با اشاره به اینکه با تصدی گری آقای ملک مدنی در شهرداری تهران به عنوان مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران از وزارت خارجه به شهرداری تهران مامور به کار شدم. در سال های ۸۲-۸۴ به عنوان  قائم مقام شهرداری منطقه ۷ تهران فعالیت کردم. و در این مدت با طرح جامع، طرح تفصیلی، قوانین شهرداری و حوزه شهرسازی آشنا شدم. یکی از یادگارهای آن دوران کاری ام طرح بزرگراه امام علی (ع) و صیاد شیرازی در تهران بود که بر جا گذاشتیم.

وی با بیان اینکه در جذب سرمایه گذاری هم تجربه هایی اندوخته دارم گفت: به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به مدت ۵ سال( ۱۳۸۹-۱۳۸۴) مشغول به کار شدم.

دکتر کمال دهقانی همچنین با بیان اینکه در این مدت ۵ سال تیم فوتبال ملوان انزلی را هم اداره کردم و در پست رئیس هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان بندرانزلی(۱۳۸۹-۱۳۸۶) در زمینه ورزشی تجربه دارم. امیدوارم در آینده یزد هم بتواند یک تیم در لیگ برتر داشته باشد. حالا اگر من باشم یا نباشم دوست می دارم که در زمینه وزش به استان کمک کنم.

دکتر دهقانی سپس به سوالات حضار در زمینه های مختلف پاسخ داد.

DSC_0346

وی با بیان اینکه شرایط بین المللی و داخلی ایجاب می کند از دولت حمایت شود افزود: رهبر معظم انقلاب سالی که به پایانش نزدیک می شویم را سال همدلی و همزبانی نام گذاری کرده اند. برخی علی رغم رهبری باز هم خیلی تندروی می کنند.

دکتر دهقانی با اشاره به اینکه انتقاد باید در جامعه باشد تصریح کرد: انتقاد با چوب لای چرخ گذاشتن متفاوت است. در زمینه برجام تیم هسته ای زحمات زیادی کشیده اند. از خیلی جاها که باید اعتماد به نفس می گرفتند گرفته اند.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه تفت و میبد با تاکید بر اینکه در زمینه اقتصادی باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم گفت: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید ایران به عنوان قدرت اقتصادی منطقه مطرح شود. با چوب لای چرخ دولت گذاشتن به این مقام نمی رسیم. هر سه قوا باید کمک کنند تا به این چشم انداز برسیم. مجلس و دولت باید موانع را برداشته و برای رسیدن به این مقصود هدف را تقویت کنیم.

وی در جواب سوالی که شما با مشایی و بقایی رابطه داشته اید گفت: این دو به دکتر احمدی نژاد بسیار نزدیک بودند. بنده هیچگاه در حلقه مدیریت اول دولت احمدی نژاد نبودم و من در حلقه دوم بودم. دکتر احمدی نژاد به این دو خیلی بها می دادند و به خاطر همین خیلی از دوستان خود را از دست داد. با بقایی ۱۲ ماه کار کردم. با روی کارآمدن ایشان اختیارات بنده محدود شد. توقعات خاصی داشتند که اگر بنده در منطقه آزاد انزلی می ماندم احتمال رفتن آبرویم بود، من آنها را اجرا نکردم و از کارم برکنار شدم.

همچنین وی با بیان اینکه تفکر اصلاح طلبی همه باید داشته باشند گفت: اگر انسان به دنبال اصلاح کار نباشد به تکامل نمی رسد. همیشه یک نقصی در روش ها، شیوه ها و … است که باید انسان گذشته خود را اصلاح کند.

متاسفانه خیلی ها از اصلاح طلبی و اصولگرایی برای خردکردن و تخریب افراد به کار می برند. آمده ام از این ها فاصله بگیرم. در مورد مهاجرین، انباشته شدن کاشی ها در انبارها، محیط زیست و … در شهرستان آنقدر کار باید کرد که این بحث جایی ندارد.

وی همچنین نظرش را در مورد ردصلاحیت های گسترده گفت: بنده از اینکه این افراد با آرامش قبول کردند و پذیرفتند برای خودم آموزنده است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. درود بر روانبخش

ارسال نظر