تاریخ : 31 ژانویه 2016 - 8:25 - شناسه خبر : 7993 یادداشت

مظلومیت آیت الله موسس در زادگاهش

شفیع پور

روز دهم بهمن ماه امسال هم گذشت. اما دریغ و درد از یک نصب پارچه نوشته ای و یادی از این مرد بزرگ در شهرزادگاهش.

به گزارش صدای میبد: «انقلاب اسلامی ایران در همه دنیا با دادن بیش از ۲۰۰ هزار شهید، ۵۰۰ هزار جانباز و آزاده مطرح است و کشوری است که تشیّع را در سراسر جهان منتشر کرده است و هرچه که ما به آن می نازیم بر می گردد به حاج شیخ عبدالکریم حائری که در این محله می زیسته است.» این جملات، سخنان امام جمعه محترم شهرستان و رئیس جامعه المصطفی در مراسم کلنگ زنی درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) محله مهرجرد است، که خود در این روزها هزاران مبلغ شیعی را به سراسر جهان می فرستد. بارها و بارها نگارنده از توصیف های گرانقدر آیت الله اعرافی امام جمعه قم و میبد درباره حاج شیخ عبدالکریم حائری شنیده است. با همت امام جمعه و فرماندار شهرستان و پیگیری ها و بازدیدهای این دو بزرگوار از بیت آیت الله موسس، تنها یادگار این مرجع عالیقدر تشیّع در شهرستان از تخریب نجات یافته و در حال بازسازی است.

روز دهم بهمن ماه امسال هم گذشت. روزی که در تقویم تاریخ درگذشت حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی ثبت شده است. اما دریغ و درد از یک نصب پارچه نوشته ای و یادی از این مرد بزرگ در شهرزادگاهش.

متاسفانه در نماز جمعه هم که در خطبه دوم به مناسبت ها اشاره ای می شود گویا امام جمعه موقت محترم شهرستان حجت الاسلام غفوری به علت ذیقع وقت یا فراموشی هیچ اشاره ای به این مرد بزرگ نکردند. امید داشتیم که در نماز جمعه شهرستان یادی از شخصیت بالا و برجسته بنیانگذار حوزه علمیه قم بشود.

دستگاه های فرهنگی شهرستان همچون سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و از همه مهمتر حوزه های علمیه برادارن و خواهران شهرستان هم که یکی از وظایفشان پرداختن به این امور است صد افسوس از یک پارچه نوشته ای که در مسیر پرتردد پارک فلسطین، نماز جمعه و… نصب کرده باشند. واقعا وظیفه اصلی نهادهای فرهنگی شهرستان چیست؟ چه کسی باید یاد و خاطر مفاخر شهرستان را گرامی بدارد؟

حال که نام دانشگاه اصلی شهر به آیت الله العظمی حائری نامگذاری شده است چه خوب است که همه ساله در این دانشگاه یادی از این مرجع عالم تشیّع بشود، مردی که فقط یکی از شاگردان برجسته اش امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است. او که همچو فردایی گام های مبارک اش را به کشورمان می گذارد و بساط طاغوت و حکومت ستم شاهی را از ایران زمین بر می چیند.

 

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. با سلام-از همین بی توجهی مسولین شهرمان است که در بعضی سایتهای خبری ایشان را متولد اردکان معرفی می کنند.

ارسال نظر