تاریخ : 19 ژانویه 2016 - 12:40 - شناسه خبر : 7749 اخبار شهرستان

در صورت تامین اعتبار

حمام تاریخی و بافت تاریخی حسن آباد در سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

محمدرضا کارگر دهیار روستای حسن با بیان اینکه این پروژه تا به الان تقریباً ۴۰۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است افزود: در صورت تامین اعتبار توسط مسئولین ذی ربط این پروژه در سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان میبد، حمام تاریخی و بافت تاریخی روستای حسن آباد مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

محمدرضا کارگر دهیار روستای حسن آباد با بیان اینکه این پروژه تا به الان تقریباً ۴۰۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است افزود: در صورت تامین اعتبار توسط مسئولین ذی ربط این پروژه در سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است حمام تاریخی روستای حسن آباد یکی از آثار باستانی این روستا است که مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. این حمام در مجاورت برج و باروی قلعه حسن آباد قرار دارد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد حمام روستای حسن آباد می توان به دو حمام داخل هم تشکیل شده اشاره کرد. حمام بزرگتر در دوره قاجاریه ساخته شده و حمام کوچکتر نیز در دوره پهلوی به آن اضافه شده است. قسمت دوش حمام نیز در زمان پهلوی به آن اضافه گردیده است.

شایان ذکر است این پروژه با همت دهیاری روستای حسن آباد و با مشارکت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبدو با پیمانکاری شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان میبد مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

01حمام قدیمی حسن آباد02حمام قدیمی حسن آباد04حمام قدیمی حسن آباد03حمام قدیمی حسن آباد 09حمام قدیمی حسن آباد 08حمام قدیمی حسن آباد 07حمام قدیمی حسن آباد 06حمام قدیمی حسن آباد   10حمام قدیمی حسن آباد

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. عکسها عالی بود .

ارسال نظر