تاریخ : 25 دسامبر 2015 - 11:28 - شناسه خبر : 7228 اخبار شهرستان، فرهنگی

مراسم گرامی داشت شهدای نیجریه در میبد برگزار شد

در این مراسم دو تن از شیعیان نیجریه که از طلاب جامعه المصطفی بودند حضور داشتند که در انتهای مراسم نکاتی را در باره نیجریه بیان و همچنین به سوالات حضار پاسخ دادند.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیجریه امروز همراه با برگزاری دعای ندبه در گلزار شهدای فیروزآباد برگزار شد.

سخنران این مراسم حجت الاسلام میرجلیلی از مبلغین حوزه در کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیجریه و همچنین تبریک روز میلاد عیسی مسیح نکات ارزنده و قابل توجهی را در مورد حرکت ابراهیم زاکزاکی در نیجریه و گسترش مذهب تشیع در آن کشور بیان کرد.

از نکات قابل توجه در صحبت های وی دفاع مردم آن کشور از شیخ زاکزاکی وبیت ایشان با دست خالی و از جان گذشتن جهت حفظ جان ایشان در روز حادثه بود.

میرجلیلی ادامه داد: در آن روز ارتش بعد از محاصره حسینیه و قتل عام مردم بی دفاع از جمله سه فرزند زاکزاکی به قصد کشتن ایشان به منزلشان حمله کرد و تعداد زیادی از شیعیان را نیز در آنجا به قتل رساند.

در این مراسم دو تن از شیعیان نیجریه که از طلاب جامعه المصطفی بودند حضور داشتند که در انتهای مراسم نکاتی را در باره نیجریه بیان و همچنین به سوالات حضار پاسخ دادند.

گفتنی است این مراسم با همت مجمع عاشقان بقیع شهرستان میبد برپا شد.photo_2015-12-25_11-24-00

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. با سلام و خسته نباشید می خواستم از عملکرد ضعیف شهرداری میبد در بخش شهری انتقاد کنم نه خیابان تمیزو صافی داریم نه کوچه درست و حسابی وقتی تو خیابانهای میبد حرکت می کنیم باید نگاهمان روی آسفالت خیابان باشد که کنده نشده و یا دست انداز نباشد وای به روزی که بارانی هم ببارد و این چاله ها مشخص نباشد و همچنین کوچه ها که به اصطلاح شل و گل هم می شود والله ما هم حق زندگی داریم این رسم روزگار نیست

  2. سلام جاداره دراین جا از مجمع عاشقان بقیع تشکری بشود که همیشه جلوتر از دیگران به فکر چنین برنامه هایی در شهرستان مهستند. با تشکر

ارسال نظر