تاریخ : 22 اکتبر 2015 - 11:04 - شناسه خبر : 5061 اخبار شهرستان، اسلایدشو

شهدای گمنام طبق اولویت های شهرستان تدفین نمی شوند/ گلایه دهیار حسن آباد از تدفین شهدا در پارک بهاران

حضور شهدا در جاهای مختلف عطر و بوی شهادت به فضای شهرها می‌بخشد. همین امر باعث شده تا مردم جای جای کشورمان ایران برای تدفین شهدای گمنام در شهرهایشان سر و دست بشکنند. استقبال های با شکوهی که از فرزندان سال های ایثار و مقاومت در کشور می شود موید این موضوع است.

به گزارش صدای میبد: حضور شهدا در جاهای مختلف عطر و بوی شهادت به فضای شهرها می‌بخشد. همین امر باعث شده تا مردم جای جای کشورمان ایران برای تدفین شهدای گمنام در شهرهایشان سر و دست بشکنند. استقبال های با شکوهی که از فرزندان سال های ایثار و مقاومت در کشور می شود موید این موضوع است.

چند روزی است که خبر تدفین سه تن از شهدای گمنام در شهرمان پیچیده است. و آن طور که بیان شده است قرار است این سه شهید در میدان ورودی پارک بهاران و بر بالای تپه مصنوعی که شهرداری در آن مکان ایجاد کرده است دفن شوند.

اما گسترش این خبر مثل اینکه داغ دل بعضی از افراد را تازه کرده است. از جمله این افراد محمدرضا کارگر دهیار حسن آباد است.

وی در گفتگو با صدای میبد گفت: ۵ یا ۶ سال است که در حال پیگیری دفن شهدا در قسمت غربی میبد و در بر بام میبد (پارک غدیر) هستیم. در این مدت بارها به یزد و تهران رفته ام و تمامی مدارکی که خواسته شده است را آماده کرده ام.

کارگر ادامه می دهد: پارک غدیر در چند سال اخیر با استقبال خوب مردم روبرو شده است. تمامی مسیر منتهی به آن آسفالت است. نورافشانی آن انجام گرفته است. و بلوار ورودی پارک به کمربندی تیرهای چراغ برق آن نصب و زیرسازی آن آماده شده است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به صورتجلسه مصوبه بهمن ماه ۹۳ و در اولویت قرار دادن پارک غدیر برای تدفین شهدا اضافه می کند: با تکمیل و راه اندازی ورودی کمربندی به پارک غدیر شاهد حضور گسترده مسافرانی هستیم که برای استراحت در کنار جاده به پارک می آیند. آنها می توانند علاوه بر استراحت از فضای معنوی که در این مکان با تدفین شهدای گمنام به وجود می آید نیز حظ و بهره کافی را ببرند.

دهیار حسن آباد همچنین از تخصیص مکانی برای ساخت مسجد توسط منابع طبیعی در پارک غدیر خبر داد و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه مردمی که به پارک بهاران می آیند در چند قدیمی شان امامزاده میرشمس الحق می باشد که مقبره شهید گمنام آن هم با استقبال همشهریان روبرو است. امیدوارم در این زمینه تجدید نظر شود و تصمیماتی بهتری گرفته می شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: امیدوارم مسئولین مربوطه طبق اولویت، پارک غدیر که هم مشرف بر میبد است و با حضور این شهدای گرانقدر باعث رونق بخشیدن به بام میبد و منطقه غرب میبد شود را در دستور کار خود قرار دهند.

3


2

اخبار مرتبط

ارسال نظر