تاریخ : 2 می 2015 - 5:44 - شناسه خبر : 464 اخبار شهرستان

امام جمعه موقت ميبد:

امريكا به دنبال دامن زدن به اختلافات داخلي در عراق است

تصويب كنگره امريكا در ارسال كمك هاي نظامي به منطقه كردنشين و سني نشين عراق به اين معناست كه آمريكا با اين طرح به دنبال دامن زدن به اختلافات داخلي و تجزيه عراق به سه كشور شيعي ، كرد و سني است.

امام جمعه موقت ميبد با اشاره به نقشه هاي عجولانه دشمن بويژه كنگره امريكا گفت : تصويب كنگره امريكا در ارسال كمك هاي نظامي به منطقه كردنشين و سني نشين عراق به اين معناست كه آمريكا با اين طرح به دنبال دامن زدن به اختلافات داخلي و تجزيه عراق به سه كشور شيعي ، كرد و سني است تا يك جنگ ابدي و دائمي را در منطقه پايه ريزي كند تا فقط استبار از آن سود ببرد .

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه موقت ميبد در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان با بيان اينكه استكبار جهاني يكي يكي آخرين پرده هاي خود را رو ميكند گفت : گرچه آنها مكرشان هم خيلي بزرگ است اما خداوند آنها را به دست خودشان نابود مي كند .

حجت الاسلام حبيب الله غفوري با محكوم كردن حملات هوايي رژيم پليد آل سعود در كشتار مردم بي دفاع و مظلوم يمن تصريح كرد : فروپاشي آل سعود در همين مدت كوتاهي كه به يمن حمله كردند و خون بي گناهان را ريختند آغاز شده است .

خطيب جمعه ميبد با اشاره به اختلافات داخلي اين رژيم متجاوز و كودك كش گفت : پيش بيني مي شود اتفاقات مهمي در آينده رخ دهد.

امام جمعه موقت ميبد با اشاره به نقشه هاي عجولانه دشمن بويژه كنگره امريكا گفت : تصويب كنگره امريكا در ارسال كمك هاي نظامي به منطقه كردنشين و سني نشين عراق به اين معناست كه آمريكا با اين طرح به دنبال دامن زدن به اختلافات داخلي و تجزيه عراق به سه كشور شيعي ، كرد و سني است تا يك جنگ ابدي و دائمي را در منطقه پايه ريزي كند تا فقط استبار از آن سود ببرد .

حجت الاسلام غفوري با بيان اينكه اگر دقت ، تامل و تدبير نشود استكبار به اين هدف شوم خود در منطقه دست خواهد يافت تصريح كرد : اما دشمنان بدانند ملت امروز عراق ملتي آگاه و هوشيار است و با هوشياري مرجعيت و ملت عراق اين نقشه هاي دشمنان در منطقه حساس دنياي اسلام ، تحت تاثير انقلاب اسلامي ، هدايت هاي رهبر فرازنه انقلاب نقش بر آب خواهد شد.

وي در ادامه با تبريك ولادت با سعادت اميرالمومنين حضرت علي (ع) گفت : عنوان شيعه علي براي ما افتخار است .

حجت اسلام غفوري با تشريح روايتي از امام صادق (ع) در خصوص ولايت گفت : اساس تقوا و اعتقاد ولايت حضرت علي (ع) است و خداوند قومي را كه دوست دار ولايت و اميرالمومنين حضرت علي عليه السلام باشد زمينه رشد را براي او فراهم مي كند و آنها را از انحرافات حفظ مي كند.

خطيب جمعه موقت ميبد با بيان اينكه عنوان اميرالمومنين از طرف پيامبر گرامي اسلام تنها براي حضرت علي داده شده است و هيچ كسي نمي تواند اين عنوان را داشته باشد افزود : اميدواريم با اعمال و رفتار در عمل ثابت كنيم كه شيعه علي هستيم.

امام جمعه موقت ميبد در ادامه ، يازدهم ارديبهشت روز جهاني كار و كارگر را به تلاشگران عرصه كار تبريك گفت و افزود : بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در نظام مقدس جمهوري اسلامي هم اين روز روز بزرگداشت مقام كارگر شناخته شد.

خطيب جمعه موقت ميبد با اشاره به جايگاه والاي كارگر در جامعه اسلامي گفت : كار در اسلام واژه اي مقدس است كه قرآن كريم بيش از ۷۰ بار به عمل تاكيد مي كند و انسان بايد اهل كار و عمل باشد چرا كه حتي در دينداري هم صرف عقيده كافي نيست و بلافاصله بعد از ايمان خداوند به عمل صالح تاكيد كرده است.

وي با تاكيد بدون كار و تلاش و زحمت كار پيش نمي رود و خداوند برنامه زندگي بشر را از اساس بر كار و تلاش مفيد قرار داده است خاطرنشان كرد : سيره عملي پيامبر گرامي اسلام و ائمه طاهرين هم مويد همين مطلب است و علماي بزرگ ما هم در طول تاريخ لحظه اي بيكار نمي نشستند.

حجت الاسلام غفوري با بيان اينكه خداوند كسي كه اهل كار و تلاش و فعاليت نباشد دوست نمي دارد افزود : كار و تلاش و كوشش است كه مي تواند منشا پيشرفت در جامعه شود و جامعه را به جلو ببرد بنابر اين دستي كه اهل كار و تلاش است بوسه گاه پيامبر اسلام است و اسلام به اين دست هاي زحمتكش احترام قائل است .

خطيب جمعه موقت ميبد از كار و تلاش براي تامين نيازهاي خانواده را جهاد در راه خدا و جنگ براي حفظ اسلام و قرآن ياد كرد و با اشاره به بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي بر فرهنگ كار و تلاش در جامعه تاكيد كرد و گفت : متاسفانه در جامعه ما بعد از پيروزي انقلاب موجي از ناحيه القاعات انحرافي بيروني اتفاق افتاد تا جامعه ما را فلج كند .

وي با بيان اينكه اسلام رزق حلال را زرنگي مي داند چرا كه سعادت ابدي در پيش است ، گفت : رسيدن به پول و ثروت از راه سوء استفاده و كلاهبرداري در جامعه اوج باختن سرمايه است چرا كه زندگي به ظاهر رفاه با لقمه حرام در پيشگاه خداوند جايگاهي ندارد .

وي بر تدبير درست از سوي مسئولين نسبت به تامين شرايط امنيت شغلي پايدار به قشر زحمت كش كارگر تاكيد كرد و افزود : براي اينكه كارگر در شرايط و امنيت مناسب شغلي و مطولب بتواند از توانش براي پيشرفت كشور استفاده كند بايد زمينه آن را فراهم كرد تا كشور بعنوان يك كشور اسلامي روي پاي خود بايستد .

حجت الاسلام غفوري در ادامه با تبريك سيزدهم رجب سالروز ميلاد با سعادت علي بن ابي طالب حضرعلي (ع) و آغاز ايام البيض اين سه روز را فرصت استثنايي براي روزه ، دعا ، مناجات و استغفار براي همه دانست و گفت : نبايد از اين فرصت غفلت كرد و بايد خود را بر عبادت و دعا و مناجات كه منشاء تحول بزرگ براي انسان است خود را ممحض كرد .

امام جمعه موقت ميبد افزود : آنچه مي تواند نسل جوان ما را در مقابل هجوم فرهنگي دشمن حفظ كند پرداختن به امور معنوي نظير اعتكاف ، ماه رجب ، شعبان و رمضان است.

وي سالروز شهادت استاد شهيد آيت الله مطهري و روز معلم را هم گرامي داشت و با بيان اينكه مقام معلم مقام معنوي است گفت : مقام معلم خداوندي است و خدا معلم است كه بشر را با قلم آموخت .

خطيب جمعه موقت ميبد با بيان اينكه معلمي سهمي از تعليم و نورانيت و معنوست است كه از سوي خداوند به بعضي از انسانها داده شده است افزود : مگر ميشود براي معنويت قيمت مادي تعيين كرد بلكه اين مقام در پيشگاه خدا داراي عظمت است .

امام جمعه موقت ميبد با تاكيد بر اينكه معلم در طول تاريخ منشاء نورانيت بوده و جايگاه قشر فرهيخته معلمين و اساتيد نزد ملت ايران محفوظ است گفت : همين كه جامعه قدر معلم را بداند ، جايگاه معلم را بشناسد كه فرزندانش توسط معلم عالم مي شود اين بزرگترين اجري است كه مي توان به معلم داد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر