تاریخ : 8 آگوست 2015 - 9:04 - شناسه خبر : 3683 اخبار شهرستان

پیام فرماندارمیبد به مناسبت روز خبرنگار

فرماندارمیبد با صدور پیامی فرارسیدن روزخبرنگار را به صاحبان فکر، اندیشه و قلم تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، متن کامل پیام “حسین فلاح” به شرح ذیل است:

بسمه الله الرحمن الرحیم

بی‌شک با ظهور عصر ارتباطات، جهان در سایه قلم و بیان اصحاب رسانه رشد عقلی و منطقی را در افکار عمومی عالم به‌وضوح دید و امروز شاید بتوان گفت؛ همه تحولات و پیشرفت‌های عالم را می‌توان به همان صاحب‌نظران و فرهنگ‌سازان ارتباطات و رسانه پیوند زد.

اگر امروز در نقطه‌ای دور از عالم کوچک‌ترین اتفاق چند لحظه در کل دنیا منتشر و انعکاس پیدا می‌کند همه به مدد اصحاب رسانه و اهل‌قلم است که اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را به بالاترین حد ممکن در جهان برعهده‌گرفته‌اند.

اما در این حوزه اطلاع‌رسانی شفاف، صداقت و نقد منصفانه و توجه به محتوای خبر کاری است که باید در تولید اخبار و گزارش همواره باید مدنظر قرار گیرد.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت همدلی و هم‌زبانی نام‌گذاری شده است؛ باید همه‌کسانی که خود را وقف خدمت گذاری در عرصه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی کرده‌اند باید همواره دولت را در امور اداره کشور یاری و مردم را با مسائل کشور در ابعاد مختلف آگاه کنند.

اطلاع‌رسانی و خبرنگاری و تولید و توزیع و نشر خبر در عصر ارتباطات علاوه بر دانش و فن و هنر بر فکر و اندیشه و افکار استوار است که می‌تواند جامعه را چنان در ساختارهای فکری و فرهنگی به اوج برساند که در عالم مانند خورشید بدرخشد بنابراین باید این هنر را به همه اهل‌قلم و بیان و هنر تبریک گفت.

اما در شهرستان میبد که از شهرهای پیشتاز در عرصه ارتباطات در سطح استان است و پایه‌ریزی رشته‌های خبر با گرایش‌های مختلف به حضور و ظهور اهل‌قلم و رسانه منجر شده است انتظار می‌رود با تیزبینی و نقد منصفانه به حل مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف بپردازند.

امروز که شهرستان میبد با بیش از هفت سایت و نشریه مکتوب در جبهه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی ورود پیداکرده‌اند؛ سرداران عرصه اطلاع‌رسانی و خبر هستند که زبان قلم آنان اگر با ادبیات اخلاقی و معنوی پیوند بخورد قطعاً می‌تواند فرهنگ جامعه را به سمت فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی هدایت کند.

بنابراین در این مقطع تاریخی حساس کشورمان همه نشریات و سایت ها باید با رویکرد ملی و نگاه تمدنی و فرهنگی به دنبال فراهم کردن زمینه‌های عدالت و اقتصاد با سبک زندگی اسلامی باشند و چه خوش است با استعانت به خدای تبارک‌وتعالی و ارزش نهادن به آرمان‌های امام و شهدا در زیر چتر ولایت زندگی کرد.

مجدداً هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را به همه اهل‌قلم و اصحاب رسانه و خبرنگاران سایت‌های و نشریات که در طول سال باصداقت و شفافیت به آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی پرداخته‌اند تبریک می‌گویم و از خداوند تبارک‌وتعالی برای آرزوی سلامت و شادکامی مسئلت دارم.

   حسین فلاح

  فرماندارمیبد

ارسال نظر