تاریخ : 25 آوریل 2023 - 10:20 - شناسه خبر : 36451 اخبار شهرستان، اسلایدشو

تجلیل آیت الله اعرافی از کارگران شرکت تصفیه قند و شکر میبد

در کنار رشد صنعت و رونق تولید، رعایت خطوط قرمز محیط‌زیست، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف آب باید در دستور کار صنایع باشد.

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد با حضور در شرکت تصفیه قند و شکر میبد، در سال مهار تورم و رشد تولید، از چرخه تولید این شرکت بازدید و از نزدیک با فرایند تصفیه شکر و میزان تولید و اقدامات انجام شده درسال های اخیر که منجر به افزایش راندمان تولید و بهره وری کارگران شده است آشنا گردیدند.
به گزارش روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد؛ در این بازدید که علائی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیت الله اعرافی را همراهی میکرد، ریاست حوزه های علمیه کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عید فطر و هفته کار و کارگر را به کارگران این واحد، با اهدای شاخه گل و هدیه نقدی تبریک گفت.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه از همان آغاز در کنار صنعت کاشی و سرامیک، صنایع همچون صنعت قند، فولاد و داروسازی یکی از راهکارهای تنوع و تکثر صنعت در شهرستان میبد بود گفت: هرچند داروسازی و فولاد خوب پیش نرفت؛ اما صنعت قند سختی‌ها را پشت سر گذاشته است و من از مدیرعامل و همه‌کسانی که در این راه تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: در کار قطعه‌سازی هم که کارخانه قند از نیروهای داخلی استفاده کرده است جای قدردانی است و اگر پایه خط صنعت قطعه‌سازی به‌ویژه در صنعت کاشی جلو برود میبد در دنیا می‌درخشد.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: ما از دستگاه‌های مسئول در ارائه تسهیلات و حمایت از صنایع گله‌مندیم و سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع باید پیگیری کنند و در این زمینه کوتاه نیایند و مسئولان باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنند تسهیلات بدهند و راه را برای رشد صنایع باز کنند.

وی یک‌بار دیگر بر اهمیت محیط‌زیست به‌عنوان مقوله مهم حیات اشاره کرد و گفت: در کنار رشد صنعت و رونق تولید، رعایت خطوط قرمز محیط‌زیست، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف آب باید در دستور کار صنایع باشد.

آیت‌الله اعرافی در جلسه هیئت‌مدیره کارخانه قند و شکر میبد گفت: وقتی وارد کارخانه قند و شکر شدم حس کردم اینجا پاره وجودم است برای اینکه پایه‌ریزی این واحد از راهبردها و آینده‌نگری‌ها در تنوع و تکثر صنایع در شهرستان میبد لحاظ می‌شد.

وی افزود: علاقه داریم صنعت قند و شکر به‌عنوان یک صنعت بومی و ریشه‌دار در میبد رشد کند و بماند.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه این صنعت هم مانند صنایع دیگر ممکن است دستخوش تغییر و تحول شود و دستگاه‌ها و فناوری‌های آن تغییر کند گفت: مطالعات راهبردی و آینده‌نگرانه و نگاه دانش‌بنیان و اتصال به علم و فناوری باید در دستورکار این صنعت باشد.

امام‌جمعه میبد در ادامه از نزدیک با فرایند تصفیه شکر و با میزان تولید و زحمات کارگران این کارخانه آشنا شد و در آستانه هفته کار و کارگر با اهداءشاخه گل این روز را به کارگران این واحد صنعتی تبریک گفت.

محمدحسین فلاح مدیرعامل کارخانه قند و شکر میبد هم با قدردانی از همراهی و تعامل سجادی پور فرماندار میبد و مسئولین دستگاه‌ها گفت: این واحد به‌عنوان صنعت سبز در سال‌های اخیر برای افزایش تولید و جلوگیری از هدر رفت انرژی، دست به اقدامات نوسازی خطوط با استفاده از توانمندی‌های فنی و مهندسی داخلی کرده است.

فلاح نصب صافی‌های نو، ساماندهی سیستم برق، خرید مواد اولیه، احداث کوره آهک، نوسازی ماشین‌آلات، اخذ چندین مجوز تعاونی را خاطرنشان کرد و افزود: این واحد به دنبال تکمیل زنجیره تولید، افزایش راندمان تولید و در کنار آن در سال مهار تورم و رشد تولید، توجه به نیازهای سرمایه‌های انسانی خود است.

وی ساماندهی فضای سبز، نصب عابر بانک، ایجاد پارکینگ، احداث نانوایی، رستوران بیرون بر، فروشگاه تعاونی، ایجاد تفرجگاه و رسیدگی به کارگران در اعیاد و مناسبت‌های مختلف را بخشی از اقدامات انجام‌شده در این سال‌های اخیر عنوان کرد.

ارسال نظر