تاریخ : 31 ژانویه 2023 - 15:43 - شناسه خبر : 36242 اخبار شهرستان، اسلایدشو

پیام آیت الله اعرافی به دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در میبد

برگزاری دومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان را در میبد و همزمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی می دارم و از همه برگزارکنندگان و مساهمت کنندگان کشوری و استانی و منطقه ای صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
برگزاری دومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان را در میبد و همزمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی می دارم و از همه برگزارکنندگان و مساهمت کنندگان کشوری و استانی و منطقه ای صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.
دوره کودکی و نوجوانی از مراحل مهم حیات آدمی و زیر ساخت و سنگ بنای ساختمان شخصیت انسان بشمار می آید و دراسلام تعالیم گرانبهایی در این زمینه وجود دارد و در علوم و دانش های بشری و نوین نیز گنجینه گسترده ای در این مقوله وجود دارد ، آنچه در این قلمرو در خور توجه است آن است که معمار ساختار شخصیت در دوره کودکی خانواده، محیط اجتماعی و مدرسه است و دراین میان آثار مکتوب و تولیدات نوشتاری و مجازی و هنری و اسباب بازی و سرگرمی ها ،در کنار فرهنگ شفاهی و مستقیم ، نقشی برجسته دارد و درروزگار ما بازار این تولیدات گرم و پر رونق و از ابعاد مهم فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی برخوردار شده‌ است ، ازاین‌رو وظیفه سیاست گذاران و مسؤلان در راهبری هوشمندانه و پشتیبانی مجدانه از این جریان بسیار مهم و وظیفه نهادهای مسوول و بخش خصوصی در تولید این آثار و رعایت شاخص های علمی و فرهنگی و معنوی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و در این میان تکلیف خانواده و مدرسه در انتخاب درست تولیدات و هدایت وکودک و نوجوان سنگین تر است و البته نوجوانان عزیز با گذر از کودکی و آرام آرام نقش مستقلی می‌یابند و سازنده شخصیت خود می‌شوند و باید انتخاب گر راه خود گزینش گر آثار و تولیدات مناسب باشند.
تربیت کودک و نوجوان و جوان با رویکرد جامع و متوازن و در تراز گفتمان و عصر انقلاب اسلامی و متناسب با جایگاه میهن اسلامی و ایران سرافراز نیازمند سرمایه گذاری گسترده و اهتمام فزاینده و برنامه ریزی راهبردی است و تمرکز بر تولیدات نوشتاری و مجازی و هنری و ادبی و فرهنگی و اخلاقی و انقلابی ضرورت دارد.
بازار نشر کودک و نوجوان و تولیدات بازی و سرگرمی و مجازی کودک و نوجوان باید پر رونق و مورد حمایت باشد و در سبد حمایتی مسؤولان و هزینه کرد خانواده ها مورد توجه قرار گیرد. نمایشگاه هائی از این دست باید بر رونق و گرمی این بازار بیفزاید و زمینه های رشد و تعالی کودکان و نوجوانان عزیز را در زمینه های معرفتی و علمی و فرهنگی و اخلاقی فراهم آورد. مجددا از همه برگزار کنندگان، ناشران، شرکت کنندگان، مهمانان ارجمند، شرکت‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و مساهمت کنندگان گرامی از شهرستان و استان و کشور تقدیر و تشکر میکنم و امیدوارم این نمایشگاه فصلی نو در این عرصه بگشاید و به اهداف خود نائل آید .
علی رضا اعرافی
۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر