تاریخ : 19 اکتبر 2022 - 8:59 - شناسه خبر : 35532 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، انتخابات شهرستان میبد

جشنواره فرهنگی ورزشی در سالن ورزشی سلامت میبد برگزار شد

جشنواره فرهنگی ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان و دبیرستان خدیجه کبری در سالن سلامت میبد به مناسبت هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار صدای میبد، جشنواره فرهنگی ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان و دبیرستان خدیجه کبری در سالن سلامت میبد به مناسبت هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان) برگزار گردید.

این برنامه شاد با حضور مسئولان با اجرای ورزشهای کاراته ، رزمی و اسکیت توسط دانش آموزان ورزشکار و برگزاری جشنواره غذایی اجرا شد.
رییس اداره آموزش و پرورش میبد در این جشنواره به تحصیل دانش آموزان رشته تربیت بدنی هنرستان پروین امسال در دبیرستان خدیجه کبری اشاره کرد و گفت: در این دبیرستان آنها به این فضای ورزشی که در کنار مدرسه است دسترسی دارند و دیگر نیازی به سرویس ایاب و ذهاب برای رفتن به سالن ورزشی ندارند و می‌تواند فتح البابی باشد که در سایر دبیرستان‌ها نیز یک رشته نظری و یک رشته هنرستانی را بدون دغدغه در کنار هم داشته باشیم.
محمد رضا کارگر همچنین رشته تربیت بدنی را رشته خوبی معرفی کرد که دانش آموزان با تحصیل در این رشته می توانند مربی خوبی برای سایر دانش آموزان و نسلهای آینده باشند و دانش آموزان نظری هم می توانند با استفاده از این فرصت در کنار درس خواندن با پرداختن به ورزش مدرسه با نشاطی داشته باشند.
رییس آموزش و پرورش از دانش آموزان درخواست کرد که در کنار درس خواندن و پرداختن به ورزش و نشاط روحی نسبت به مسایل اخلاقی ، معرفتی و آنچه موجب وارستگی انسان می شود ، توجه کنند و یاد بگیرند.
رییس اداره ورزش و جوانان نیز در این برنامه با تبریک هفته تربیت بدنی و قدردانی از مدیریت و کادر علمی دبیرستان خدیجه کبری و روسای هیاتهای ورزشی و مربیان ورزش که هم در حوزه آموزش و پرورش و هم در حوزه ورزش مشغول به خدمت هستند و در برگزاری جشنواره همکاری کردند و از حضور مسئولان در این برنامه قدردانی کرد.
وی از برگزاری مراسم کلنگ زنی سالن ورزشی در دبیرستان قدس با کمک آموزش و پرورش نیز خبر داد و اینکه قرار است در قالب طرح شهید سلیمانی ۶ چمن مصنوعی برای مدارس آماده و افتتاح شود.
مدیردبیرستان خدیجه کبری نیز با ارایه گزارش از موفقیت های این دبیرستان گفت: تاکنون ۱۲۴ دانش آموز به عنوان معلم از این دبیرستان وارد پیکره آموزش و پرورش شده‌اند و امسال نیز با ۹ نفر از دانش آموزان این مجموعه با تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در این مدرسه همکار هستیم.
زیبا مصدق با بیان اینکه امسال دانش آموزان تربیت بدنی در این دبیرستان مشغول به تحصیل شده‌اند تصریح کرد: واقعا نیاز است همراه با پرورش روح و روان از جسم خود نیز مراقبت کنیم و بسیاری از رشته‌های تربیت ارتقای روح و روان نیز به همراه دارد و به این نتیجه رسیدم اگر قرار بود رشته ای به غیر از ادبیات برای ارایه در این دبیرستان انتخاب کنم تربیت بدنی را باید انتخاب می کردم.
وی اظهار امیدواری کرد که تلفیق رشته علوم انسانی و تربیت بدنی که با دور اندیشی رییس آموزش و پرورش میبد در این دبیرستان انجام شد همراه با موفقیت باشد و موجب شود که در سایر دبیرستان‌ها نیز چنین طرحی اجرا شود و با به کارگیری همه پتانسیل ها تحصیل در رشته‌های فنی حرفه‌ای در همه منطقه های شهربرای همه دانش آموزان قابل دسترسی باشد و موجب هدایت آنها به سمت رشته هنرستانی شود.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره ورزشی فرهنگی برگزار شده قدردانی شد.

ارسال نظر