تاریخ : 28 جولای 2015 - 13:09 - شناسه خبر : 3339 اخبار استان

اسامي ۴۶ فيلم راه‌يافته به بخش مسابقه دهمين جشنواره ملي فيلم كوتاه رضوي

۴۶ فيلم كوتاه و مستند به بخش مسابقه دهمین جشنواره مستند و فيلم کوتاه رضوی كه اواخر مردادماه به ميزباني استان يزد برگزار خواهد شد، راه يافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، “علي غياثي ندوشن” مدير كل فرهنگ و اشاد اسلامي استان يزد امروز در جمع اهالي رسانه ضمن اعلام اسامي فيلم‌هاي منتخب راه بافته به بخش مسابقه، تصريح كرد: هيات انتخاب جشنواره متشكل از هنرمندان مطرح استاني و كشوري پس از بازبيني ۵۳۱ فیلم رسیده به دبیرخانه در دو بخش مستند و داستاني، در مجموع ۴۶ اثر را براي ورود به بخش مسابقه دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد انتخاب كردند.

به گفته وي، در بخش مستند پس از سه روز بازبيني ۱۷۲ اثر در مجموع بخش اصلي و سبك زندگي، ۱۸ اثر براي رقابت در بخش مسابقه انتخاب شدند.

وي اين آثار را شامل مستندهاي غیر از خدا هیچکس نبود به کارگردانی حسن ساجدی از تهران، خواهرم محدثه به کارگردانی از عاطفه محرابی از تهران، مسیر سبز به کارگردانی عبدالله عزیزی از اردبیل، دست به مهره به کارگردانی سید وحید حسینی از تهران، آکوج به کارگردانی نادر شیخ الاسلامی از تهران، بخشش مریم به کارگردانی مهدی شعبانی از نور، خانه ای در مه به کارگردانی مختار نامدار از تهران، سپیده به کارگردانی عباس سندی از رشت، زخم به کارگردانی سید مهدی موسوی از کاشان، شکاف به کارگردانی محمد رضا مجلسی از رشت، می لا دو به کارگردانی فاطمه طوسی از اهواز، ۱۳۰۰ به کارگردانی مصطفی شیری از تهران، نوروز در نئور به کارگردانی عبدالله عزیزی از اردبیل، چند شاخه گل مریم به کارگردانی محمد قاسم پور از تهران، سوچی در مشهد به کارگردانی محمدعلی هاشم پور از بابل، قاشق به کارگردانی جلال ویسی از سنندج، میل و نمد به کارگردانی لیلا خلیل زاده از تهران، رویای خاکستری به کارگردانی علی صادقیان از یزد اعلام كرد.

غياثي اظهار كرد: در اين بخش به دليلي سخت‌گيري هيات انتخاب و همچنين به خاطر كيفيت خوب فيلم‌هاي رسيده، بسياري از فيلم‌هايي كه حتي ضعيف نبودند نيز از دور رقابت خارج شدند.

وي با اشاره به ارسال ۳۵۹ اثر در بخش فيلم كوتاه داستاني اين دوره از جشنواره اظهار كرد: هيات انتخاب هر چند در بخش اصلي از مجموع ۵۱ فيلم ارسالي تنها هفت اثر را به عنوان راه‌يافته به بخش مسابقه انتخاب كرد ولي در بخش فيلم‌هاي داستاني سبك زندگي رضوي ۲۱ فيلم را براي رقابت برگزيد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد اسامي فيلم‌هاي داستاني بخش اصلي را شامل با جماعت به کارگردانی هادی نادری از بابل، صراحی به کارگردانی سعید نجاتی از قم، بی بی به کارگردانی سعید نجاتی از قم، چمدان به کارگردانی مهدی سیم ریز از مشهد، درهای نزدیک به کارگردانی سعید سلمان روغنی از یزد، دخیل به کارگردانی محمدعلی هاشم پور از بابل، در راه به کارگردانی امیر صرافها از تهران، اعلام كرد.

وي همچنين فيلم‌هاي داستاني بخش سبك زندگي را شامل کودکان ابری به کارگردانی رضا فهیمی از رفسنجان، سایه خاموش من به کارگردانی علی حیاتی از اهواز، آن روز ها به کارگردانی بهرام ثنایی از برازجان، ساچمه به کارگردانی فرخ حنیفه نژاد از تهران، از ما به کارگردانی سید مرتضی سبز قبا از دزفول، از طرف آنها (مراسم) به کارگردانی سعید روستایی از تهران، سرمه به کارگردانی آزاده قچاق از تهران، جای من و توی اتاق بنداز به کارگردانی امیر توده روستا از تهران، لافاو به کارگردانی ایرج محمدی رزینی از تهران، یک آن به کارگردانی نقی نعمتی از تهران، سکوت به کارگردانی مهرداد حسنی از رفسنجان، تمام چیزهایی که جایشان خالیست به کارگردانی کاوه قهرمان از تهران، ولد به کارگردانی امیر عباس ربیعی ازتهران، چند کیلومتر دورتر به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد از تهران، عروسی مسلم به کارگردانی رضا جمالی از اردبیل، هوادار به کارگردانی علی دلکاری از مرند، سه سال و سه ماه و دو روز به کارگردانی سعید ولی زاده-داوود رحمانی از مشهد، پانصد مثقال طلا به کارگردانی شهرزاد دادگر از تهران، پارکینگ به کارگردانی عباس عمرانی بیدی از تهران، علمک به کارگردانی حسین دارابی از تهران. رویای صادقه به کارگردانی اصغر عباسی از یزد برشمرد.

غياثي در بخشي از سخنانش به تفاوت‌هاي زياد جشنواره فيلم رضوي با ساير جشنواره‌هاي رايج در كشور به لحاظ خواستگاه ديني و مذهبي آن اشاره كرد و با ذكر چند نكته مواردي را بنياد بين المللي رضوي، هنرمندان و مجامع ديني متذكر شد.

به گفته اين مقام مسئول، جشنواره رضوي در تمامي رشته‌ها به يژه در بخش فيلم كه از تاثيرگذاري بالايي از بعد هنر برخوردار است، نيازمند توجه جدي‌تر از بعد ديني و محتوايي است چرا كه قطعاً آثاري كه با محتوي عميق‌تر ساخته شوند از تاثيرگذاري بيشتري در جامعه برخوردار خواهند بود.

غياثي همچنين در اين رابطه خواستار تعيين اعتباري از يكسال قبل از برگزاري جشنواره براي حمايت از فيلم‌سازان براي توليد فيلم‌هايي با عمق معنايي غني‌تر و نيز ايجاد پشتوانه و دلگرمي براي فيلم‌سازان، شد.

گفتنی است؛ دهمین جشنواره ملی مستند و فيلم كوتاه رضوي از ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه به ميزباني استان يزد برگزار می‌‌شود

ارسال نظر