تاریخ : 21 دسامبر 2019 - 9:16 - شناسه خبر : 31639 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

حرکت نزولی رشد جمعیت در کشور یک علامت خطر است/نگذارید مردم قربانی بند قانونی و یا به‌اصطلاح ماده تبصره‌ای شوند

امتحانات بزرگی پیش روی ماست و نیاز به بصیرت و آگاهی، هوشمندی، تحلیل درست داریم، بیست و دوم بهمن، دوم اسفند، انتخاباتی که نیاز به حضور پرشکوه و همبستگی دارد و نیاز دارد برای خدا پا به میدان بگذاریم و برداریم تا گره‌های کار مردم باز شود.

به گزاش صدای میبد به نقل از میبدآدینه، امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به تبیین محورهایی از بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند و گفتند: در بیانیه گام دوم رهبر بزرگ انقلاب هم چهل سال گذشته تحلیل و نقاط قوت و ضعف این دوره را برشمردند و هم راه آینده را با نشان دادند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: خطری که امروز حس می‌شود این است که ما به عظمت انقلاب اسلامی غفلت ورزیم و در منصب‌های در برابر آن حس مسئولیت نکنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشتند: ما باید بدانیم آن قله بلندی که ملت بزرگ ایران، شهیدان سرافراز، جانبازان و آزادگان فتح کردند به‌راحتی طی شدنی نبود.

خطیب جمعه میبد صیانت از این دستاورد عظیم را مهم دانستند و گفتند: اگر مسئولی و فردی در برابر این پدیده بزرگ تاریخی احساس مسئولیت نکند و آگاهانه یا ناآگاهانه به آن لطمه بزند گناه بزرگ و کبیره است.

ایشان بابیان اینکه کسی در خواب هم اوج استقلال و شکوه ملت ایران را نمی‌دید افزودند: این شکوه و عظمت را با ضعف و اشتباهات خودمان از بین نبریم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفتند: از میان همه ملت‌های عالم به انقلاب همت می‌گمارد چراکه بسیاری از ملت‌ها در عالم در چنبره زورگویان عالم‌گیر کرده‌اند و قدرت تحرک ندارند.

امام‌جمعه میبد افزودند: از میان ملت‌هایی که به پا خاسته و انقلاب کرده‌اند کمتر دیده‌شده است که توانسته باشند کار را به نهایت برسانند.

امروز زورگویان عالم می‌خواهند گوهر انقلاب را از ما بگیرند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند: جلوی چشم ما ده ها نهضت و انقلاب در آفریقا و آسیا بعد از رخ دادن آن، آمدند و آن را خفه کردند، اما انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است تنها انقلابی است که چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سرنهاده است و در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند از کرامت خود و اصالت سر شعارها صیانت کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفتند: امروز زورگویان عالم و طراحان جنگ و تحریم و فساد و ضایع کردن ملت‌ها آمده‌اند این گوهر را از ما بگیرند، مبادا سرباز دشمن شده و عامل بازگشت به عصر شیاطین و اهریمن شویم.

آیت‌الله اعرافی با یادآوری فرار رسیدن نهم دی و روز بصیرت و ماه بزرگ انقلاب و بهمن‌ماه و در پیش بودن انتخابات سرنوشت‌ساز گفتند: همه مشکلات باید درنهایت دست ملت هوشمند و بصیر و هوشیار گشوده شود.

خطیب جمعه میبد افزودند: این ملت نشان داده است که با وحدت و انسجام و فهم درست از معادلات سیاسی پیرامون خود می‌تواند در برابر یاوه‌گویان عالم بایستد.

شایسته نیست طرحی اجرا و مردم ندانند

ایشان تصریح کردند: دولتمردان و مسئولان باید وظیفه حساس خود را بشناسند این شایسته نیست که یک طرحی اجرا شود درحالی‌که طرح بزرگی است و درست اجرا نشود و مردم ندانند و در پی آن غائله ایجاد شود.

ما وامدار مردم هستیم

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه ما وامدار مردم هستیم و باید خادم مردم باشیم گفتند: همه سرمایه ما این ملت و خون پاک شهیدان است که باید قدر بدانیم.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشتند: امتحانات بزرگی پیش روی ماست و نیاز به بصیرت و آگاهی، هوشمندی، تحلیل درست داریم، بیست و دوم بهمن، دوم اسفند، انتخاباتی که نیاز به حضور پرشکوه و همبستگی دارد و نیاز دارد برای خدا پا به میدان بگذاریم و برداریم تا گره‌های کار مردم باز شود.

خطیب جمعه میبد گفتند: در این راه نباید هواها و هوس‌های نفسانی، جناحی و گروهی راه پیدا کند چراکه ما رهبر بزرگ و راه نورانی داریم که شاخص‌ها و معیارهای او هم روشن است.

نگذارید مردم قربانی بند قانونی و یا به‌اصطلاح ماده تبصره‌ای شوند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با قدردانی از خدمات مسئولان در سطح استان و شهرستان گفتند: اما جایی که مردم و نیازمندان و محرومان خواسته‌ای دارند در حد توانمان باید همراهی کنیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اتفاقاتی که در بحث حریم شهر در شهرستان میبد پیش‌آمده اظهار داشتند: مردم شریف ما در روستای رکن‌آباد که هر ۳۱ نفرشان یک شهید دارند، مهرآباد و حجت‌آباد و روستاهای جنوب شهر، خواسته‌هایی دارند که به نظر من بسیاری از خواسته‌های آنها درست است.

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: ما وامدار مردم هستیم و حرف حق مردم را باید همراهی کنیم آلان هم به آقای استاندار، دادگستری استان و به دستگاه‌های امنیتی استان میگویم ” نگذارید یک‌بند قانونی و تبصره به‌اصطلاح قانونی جوری تفسیر شود که نتیجه‌اش قربانی شدن مردم مستضعف و محروم شوند ” .

ما همراه کشاورزان با دست‌های پینه‌بسته‌ایم

ایشان گفتند: وقتی آدم می‌بیند مظلوم‌کشی می‌شود هکتارها هکتار و میلیاردها میلیارد جابه‌جا می‌شود، آن‌وقت اینجا زورشان به چند کشاورز و چند آدم مظلوم می‌رسد، واقعاً این خجالت دارد درستش کنید: ما همراه کشاورز با دست‌های پینه‌بسته و کارگر عزیز هستیم، اگر واقعاً بخواهید راه را پیدا می‌کنید پس بنشینید مشکل این عزیزان را در رکن‌آباد و مهرآباد حل کنید و عزیزانی که در گوشه و کنار و حاشیه شهر مشغول کشاورزی و فعالیت‌های دیگر هستند رسیدگی کنید.

آیت‌الله اعرافی افزودند: این رسم نشد که یک تبصره را پیش روی خود بگذارید و دو سه آدم کم‌اطلاع بیایند و دو هزار نفر محروم حقشان از بین برود حقی که خدا، شرع و عقل آن را تأیید می‌کند بنابراین نگذارید داد مردم بلند شود و بنشنید مساله را تحلیل و حل کنید و این سخن جدی است که به آن توجه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفتند: مردم گرانی و تحریم و سختی را می‌فهمند و تحمل می‌کنند اما جهالت‌ها و نادانی‌ها که گاهی هم گوشه و کنارش غرض‌ورزی هم باشد را تحمل نمی‌کنند.

حرکت نزولی رشد جمعیت در کشور یک علامت خطر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت یک صدمین سالگرد تأسیس ثبت‌احوال و قدردانی از خدمات کارکنان این بخش از روند نزولی یک و سه‌دهم رشد جمعیتی در کشور اظهار تأسف کردند و گفتند: حرکت جامعه به سمت پیری و کاهش جمعیت و ضعف اقتدار اقتصادی و علمی و امنیتی است که یک علامت خطر است.

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: این نرخ رشد در استان یزد دو و نیم و در میبد نزدیک ۳ درصد است که بیشتر به خاطر مهاجرپذیری است و وضع رشد جمعیت درمجموع نگران‌کننده است و در هشت ماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش موالید داریم.

خطیب جمعه میبد همچنین گفتند: ازدواج‌ها هم در ۸ ماه امسال در شهرستان میبد نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش پیداکرده است و سن ازدواج مردان بالای ۲۷ سال و دختران نزدیک ۲۲ سال است که بر روی جمعیت اثر می‌گذارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزودند: طلاق هم باوجود کارهای خوب در دادگستری و فرمانداری و بهزیستی وضع مطلوبی را نداریم.

ایشان با اشاره گرایش مردم نسبت به نام‌گذاری فرزندانشان به سمت نام های خوب گفتند: شش نام اول در سال ۹۸ در میبد امیرعلی، عباس، امیرحسین، ابوالفضل، محمد و علیرضا و در دختران فاطمه، زهرا، زینب و ریحانه و رقیه بوده است.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کردند: امیدواریم در حوزه آسیب‌های جمعیت، بالا رفتن سن ازدواج، کاهش ازدواج و افزایش طلاق توجه شود.

در ساخت‌وساز به اصول نظام‌مهندسی توجه شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت روز کاهش بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله گفتند: وقت پایه‌ریزی کار باید اصول درست را در نظام‌مهندسی توجه کنیم تا ساختمان‌ها در هنگام زلزله و سیل مشکل پیدا نکند و با تلفات و خسارت‌های سنگین مواجه نشویم.

ارسال نظر