تاریخ : 23 نوامبر 2019 - 7:26 - شناسه خبر : 31369 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

اصل مدیریت سوخت یک اصل درستی بود/اگر مسئولین ما به فرهنگ بسیج تکیه کنند همه مشکلات حل می‌شود

اصل مدیریت سوخت یک اصل درستی بود اما یکی از عوامل حوادث اخیر بی‌تدبیری و بی‌برنامگی بود.

آیت الله اعرافی بابیان اینکه در اغتشاشات اخیر چند عامل وجود داشت گفتند: اصل مدیریت سوخت یک اصل درستی بود اما یکی از عوامل حوادث اخیر بی‌تدبیری و بی‌برنامگی بود.

به گزارش میبد آدینه ، امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، اول به محور معیشت جامعه پرداختند و گفتند: کشوری در چهل سال جنگ، ترور و توطئه و تحریم و سختی‌ها در مسیر اقتصادی گام‌های بزرگی برداشته است که دیگران نسبت به آنها گاهی با چشم حسرت نگاه می‌کنند.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه علیرغم همه هجمه‌ها بر اساس نظر ارزیابان سنجش مسائل اقتصادی بین‌المللی و جهانی، ما اقتصاد فعال داریم، افزودند: روح بسیجی و انقلاب اسلامی به کشور چنان صلابت و استواری بخشیده است که در برابر تکانهای سنگین اقتصادی همچنان روبه‌پیشرفت است.

آسیب‌های جدی اقتصادی در کشور:

* تحریم‌های ظالمانه

خطیب جمعه میبد تصریح کردند: یکی از سلسله حوادثی که اقتصاد ما را هدف گرفته بود تحریم‌های ظالمانه بود و امروز ما از مرحله فروپاشی اقتصادی عبور کردیم اما بدون تردید اگر چشم را بر اشکالات ببندیم زیان خواهیم دید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزودند: اقتصاد ما با همه دارایی‌ها و بنیه‌های قوی و محکمی که در بسیاری از شاخص‌های بین‌المللی دارد از وابستگی‌ها عبور کرده اما است آسیب‌های جدی دارد و باید با دست مجلس و دولت و برنامه ریزان و همکاری مردم گشوده شود.

* وابستگی اقتصاد کشور به خام فروشی و نفت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کردند: یکی از آسیب‌های جدی در عرصه اقتصاد این است که همچنان وابسته به نفت هستیم و باید وابستگی اقتصاد کشور به خام فروشی و نفت قطع شود.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه غربی‌ها یک قرن است که اقتصادشان را بر پایه تولید نو و فراوری جدید مبتنی کرده و پیشرفته‌اند، افزودند: قطع وابستگی اقتصادی همت و عزم می‌خواهد؛ بودجه سال قبل را باید مقام معظم رهبری برمی‌گرداندند چراکه ساختارهای اقتصادی را درست ندیدند چراکه این وابستگی ازنظر اقتصادی بد و ازنظر سیاسی بدتر است.

* فساد در نظام اداری و اقتصادی

امام‌جمعه میبد، فساد در نظام اداری و اقتصادی را دومین آسیب جدی در کشور برشمردند و افزودند: همه باید همت کنند تا این فساد در نظام اداری و اقتصادی ما ریشه‌کن شود.

* فرار مالیاتی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، فرار مالیاتی را سومین آسیب اقتصادی خواندند و گفتند: صاحب‌نظران معتقدند همان اندازه که اقشار محروم جامعه و کارخانه‌ها و تجار و کسبه عوارض و مالیات می‌دهند به همان اندازه و بیشتر، سرمایه‌داران و طمعانی وجود دارند که از مالیات و عوارض فرار می‌کنند که اگر آنها برگردد، کشور ما از وابستگی به نفت رها می‌شود.

* قاچاق

ایشان بابیان اینکه قاچاق چهارمین آسیب در اقتصاد کشور است تصریح کردند: حجم قاچاق در کشور آن‌قدر زیاد است که اقتصاد کشور را زمین‌گیر می‌کند.

* ضعف در سرمایه‌گذاری و تولید باکیفیت

امام‌جمعه میبد خاطرنشان کردند: پنجمین آسیب این است که هنوز در حمایت درست از سرمایه‌گذاری، تولید و خدمات درست، مسئولان ما ضعف دارند و وزارتخانه‌های ما با مشکلاتی در این زمینه مواجه‌اند و آن‌طور که لازم است تلاش نمی‌کنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: اگر مجلس و دولت ما کمر همت را ببندند و برنامه درست بریزند و راه را برای سرمایه‌گذاری و تولید باکیفیت باز کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه چرا باید ۳۰ الی ۴۰ درصد صنعت ما با رکود و تعطیلی مواجه شود؟ افزودند: با عزم و اراده بسیجی همه این مشکلات قابل‌حل است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور نگاه به غرب بعضی از مسئولین در تأمین نیازهای کشور را اشتباه خواندند و گفتند: دیگر باید از غرب برید و روی پای خود ایستاد و از جوانان پرشور در استقلال اقتصادی کشور بهره برد.

سیاست غرب برای عقب نگه‌داشتن جهان اسلام:

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود گفتند: غربی‌ها به دنبال این هستند که جهان اسلام عقب‌مانده بماند؛ ایجاد اختلاف، روی کار آوردن دولت‌های فاسد و وابسته به غرب، اشغال و تجزیه کشورهای اسلامی از راه‌هایی است که در طول دو قرن گذشته آن را طی کرده‌اند.

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: در برابر این سیاست‌های حاکم و استراتژی‌های شیطانی، یک فریاد رسای اسلامی و انقلابی بلند شد آن‌هم از ملت ایران بود و آنها از این ضربه خوردند و تحمل پذیرش یک کشور، آباد، آزاد و مستقل را ندارند.

عوامل اصلی اغتشاشات اخیر در کشور:

* بی‌تدبیری و بی‌برنامگی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه در اغتشاشات اخیر چند عامل وجود داشت گفتند: اصل مدیریت سوخت یک اصل درستی بود اما یکی از عوامل حوادث اخیر بی‌تدبیری و بی‌برنامگی بود.

* دامن زدن غربی‌ها به حوادث

ایشان دومین عامل ایجاد اغتشاشات را دامن زدن غربی‌ها به حوادث بیان کردند و افزودند: آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، سعودی‌ها و ورشکستگان داخلی از رژیم پهلوی و منافقینی که دستشان به خون این ملت آغشته است و رویشان در تاریخ سیاه است همه دست‌به‌دست هم دادند که از هر بهانه‌ای برای ناامنی ایران استفاده کنند.

ناامن کردن قلب ایران سیاست دشمنان در حوادث اخیر

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه بن سلمان و ترامپ گفتند که ما ناامنی را داخل ایران و کوچه و خیابان‌ها می‌بریم، اظهار داشتند: مردم به فاصله کم، خودشان را از صف اغتشاشگران جدا کردند ولی جامعه‌ای که اغتشاش کرده و هزاران میلیارد تومان به کشور خسارت وارد کرده است اقلیتی است که هزاران نشانه وجود دارد که مستقیم از طرف غربی‌ها حمایت می‌شوند تا سیاست ناامنی را در نقاط مختلف کشور و در قلب ایران عملی کنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: بدانید به فضل الهی و تدبیر رهبر معظم انقلاب و باهمت بزرگ ملت در این سیاست هم شکست سنگینی خواهید خورد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به رفتار ملایم نیروی انتظامی و تقدیم شهید درراه امنیت کشور گفتند: وقتی آشکار شد که پشت پرده این اغتشاشات سیاستی است که می‌خواهد ایران را به آتش و خون بکشاند ملت ایران بیرون آمد و تمام خرابکاران را به دور ریخت.

مجلس و دولت تدابیر جامع برای حل مشکل مردم بیندیشند

ایشان تصریح کردند: دستگاه‌های کشور باید تدابیر جامع و دقیق‌تری بیندیشند؛ ثانیاً طبقه متوسط به پایین ما در شرایط دشوار قرار دارد و باید با رونق تولید و اشتغال شرایط زندگی مطلوب را برای آنها فراهم کرد.

خطیب جمعه میبد توجه به نیازمندان و محرومان، کنترل قیمت‌ها، بررسی ابعاد مختلف اقتصادی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی را ضروری خواندند و گفتند: مردم ما فهیم هستند.

ایشان شبکه‌سازی و برنامه‌ریزی دشمن در اغتشاشات را تحقق پیش‌بینی‌های ترامپ و پمپئو و بن سلمان و دشمنان خلق خدا و اسلام دانستند و گفتند: امیدواریم دستگاه‌های امنیتی مقتدرانه دست‌های خیانت‌کاران را ببرند و مسئولین برای خدمت به مردم و رفع گرفتاری‌های مردم و توجه به سختی‌های زندگی مردم تلاش کنند.

الگوی بسیج هزار و چهارصد سال قبل توسط پیامبر خدا ریخته شد

امام‌جمعه میبد در بخش دیگری از بیانات خود با گرامی داشت هفته بسیج گفتند: بسیج یک درخت تنومندی است که از تفکر ناب اسلامی و از اندیشه پاک گفتمان انقلاب اسلامی جوشید.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه بسیج به معنای واقعی و حقیقی آن، برای یک دوره چهل‌ساله اخیر نیست افزودند: نام بسیج به‌عنوان نهادی پاک، تاریخی چند دهه و در شعاع گفتمان انقلاب اسلامی دارد اما حقیقت بسیج مانند حقیقت انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ اسلام و قرآن و روایات و صدر اسلام دارد.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: وقتی‌که پیامبر اسلام به سمت عالم مبعوث شد و پرچم هدایت و نجات بشر را برافراشت درواقع با جذب انسان‌های پاک، فداکار و خالص، پایه‌های بسیج نهاده شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کردند: نخستین خشت‌های بسیج آنگاه نهاده شد که پیامبر در مکه اصحابی پاک پیدا کرد، انسان‌هایی که در برابر همه خطرها آماده بودند و هیچ خطری آنها را از پا درنمی‌آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند: آن زمانی که جنگ‌های بدر، احد، خیبر و حنین به وجود آمد و اسلام وارد عرصه جامعه و سیاست شد، انسان‌های پاک و مجاهد، بسیجیان پیامبر بودند که همراه پیامبر برای اعتلای اسلام و رهایی و آزادی انسان‌ها تلاش می‌کردند.

ایشان با اشاره به فرازهایی از امیر مؤمنان علی (ع) در نهج‌البلاغه اظهار داشتند: ما در عهد رسول خدا چنان استوار بودیم که هیچ‌چیز مانع ما نبود و در برابر خویشان خود برای خدا می‌ایستادیم و سر از پا نمی‌شناختیم.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه الگوی بسیج الگویی است که هزار و چهارصد سال قبل توسط پیامبر خدا ریخته شد افزودند: بنابراین بسیج یعنی انسان جوان و سالمندی که نگاه او به آرمان‌های بلند و ارزش‌های متعالی است و بسیج یعنی انسانی که از خود برای جامعه و دیگران می‌گذرد و کمترین توقع را از جامعه و انقلاب دارد اما بیشترین تعهد را از خود نشان می‌دهد.

امام‌جمعه میبد افزودند: بسیجی یعنی انسانی که از پوسته نفسانی خود بیرون آمده است و ذوب در آرمان‌های بزرگ الهی و انسانی شده است.

اگر مسئولین ما به فرهنگ بسیج تکیه کنند همه مشکلات حل می‌شود

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه ما این افتخار را داشتیم با انقلاب اسلامی درهایی به روی ما گشوده شد که این خیل عظیم چند نسل جوان آمدند و انقلاب را پدید آوردند و کشور را از تهاجم بیگانه و در عصر دفاع مقدس نجات دادند، افزودند: امروز هم ما شاهد تولد و نوزایی نسل‌های جدید از بسیجیان سرافرازیم، بسیجیانی که در دانشگاه با علم و دانش آمدند عرصه‌های علم را باز کردند و قله‌های علم و فناوری را برای اسلام و کشور اسلامی فتح کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفتند: نسل‌های بسیجی که آمدند و در نیروهای مسلح افتخار آفریدند و بسیجیانی که در عرصه اقتصاد و سرمایه و کار حماسه‌آفرینی کردند.

ایشان تصریح کردند: بسیج فرهنگ نورانی و مترقی است که اگر هر جا نورافشانی کند تمام مشکلات را حل می‌کند؛ اگر مسئولان و دست‌اندرکاران ما به این اصل ناب فرهنگ بسیجی تکیه می‌کردند همه مشکلات قابل‌حل بود.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه یک‌صد برنامه در هفته بسیج در شهرستان میبد برگزار می‌شود افزودند: پایگاه‌ها، اصناف و طبقات برنامه‌های خوبی دارند و باید به شکل پررونق پرچم بسیج برافراشته‌تر شود تا روح برادری و دوستی و محبت و عشق به آرمان‌های الهی و شجاعت در برابر دشمنان خدا و ملت تقویت شود.

ارسال نظر