تاریخ : 14 جولای 2015 - 13:23 - شناسه خبر : 2967 اخبار شهرستان، اسلایدشو

دکتر انوشیروان محسنی رئیس بهزیستی کشور:

در سال گذشته از تولد ۹۰۰ کودک معلول در کشور جلوگیری کردیم

سازمان بهزیستی در دو بحث تنبلی چشم و ناشنوایی بسیار خوب عمل کرده است که البته در این زمینه هم استان یزد با ۹۳ درصد در مقابل ۶۳ درصد میانگین پوشش کشوری رتبه ممتاز را از آن خود کرده است.

به گزارش صدای میبد به نقل از ایسنا: دکتر انوشیروان محسنی و هیئت همراه در هفته بهزیستی برای افتتاح چندین پروژه به استان یزد سفر کردند. وی عصر روز دوشنبه از مرکز ژنتیک میبد که یکی از مجهزترین مرکز در زمینه ژنتیک در جنوب شرق کشور است بازدید کرد.

دکتر انوشیروان محسنی رئیس بهزیستی کشور در بازدید از مرکز ژنتیک میبد گفت: با توجه به عمیق شدن آسیب های اجتماعی، بروز معلولیت ها در اثر حوادث ترافیکی و بروز سالمندی در کشور ما باید نگاه همه جانبه ای به مسائل پیش رو داشته باشیم.

وی ادامه داد: قرار بود در برنامه چهارم، پنجاه درصد از مناطق حادثه خیر کشور را کم کنیم که متاسفانه نتوانستیم به این مهم دست یابیم و با توجه به اینکه معلولان حوادث ترافیکی یک عمر بر دوش بهزیستی هستند ما پیشگیری و بهداشت را در اولویت برنامه هایمان قرار داده ایم.

رئیس بهزیستی کشور اضافه نمود: با توجه به محدودیت منابع در کشور باید از این منابع صیانت کنیم. باید نگاهمان به جامعه نگاه فرآیندی و سیستمی باشد. ما باید آسیب ها را رصد کنیم. آمار و اطلاعات دقیق داشته باشیم و با ابزار علم به مقابله با آنها برویم. علم می تواند برای هر مشکلی راه حلی ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۲۰۰ مرکز ژنتیک داریم تصریح کرد: هیچکدام از این مراکز مثل مرکز میبد نیست. ما به دنبال تکثر این مراکز نیستیم. سعی داریم تجهیز و ارتقاء سطح آنها از همه نظر را در دستور کار خود قرار دهیم.

دکتر محسنی تشخیص و مداخله به موقع و به هنگام را باعث جلوگیری از خیلی ضررها دانست و تاکید کرد: سازمان بهزیستی در دو بحث تنبلی چشم و ناشنوایی بسیار خوب عمل کرده است که البته در این زمینه هم استان یزد با ۹۳ درصد در مقابل ۶۳ درصد میانگین پوشش کشوری رتبه ممتاز را از آن خود کرده است.

وی اضافه نمود: در سال گذشته از تولد ۹۰۰ کودک معلول در کشور جلوگیری کردیم و این فوق العاده حائز اهمیت است.

رئیس بهزیستی در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به امکانات و توانایی هایی که در مرکز ژنتیک میبد دیدم با کمال میل در خدمت شما هستم و از تمام توانمان برای کمک به این مرکز استفاده می کنیم و از افرادی نیکوکار و خیر علی الخصوص مرحوم دکتر دهقانی که چنین گامی را برداشته اند تشکر می کنم.

لازم به ذکر است در این بازدید دکتر عفتی مدیرکل بهزیستی استان، فلاح فرماندار میبد و برخی از مسئولین شهرستان میبد دکتر محسنی را همراهی کردند.

خبرنگار: سیدمحمد نبوی

اخبار مرتبط

ارسال نظر