تاریخ : 14 جولای 2015 - 13:09 - شناسه خبر : 2960 اخبار شهرستان، اسلایدشو

مدیر کل بهزیستی یزد خبر داد؛

انجام مشاوره‌هاي ژنتیکي رايگان براي زوج‌هاي جوان در میبد

مركز ژنتيك شهرستان ميبد مي‌تواند پشتوانه‌ای قوی برای مناطق جنوب شرق کشور باشد.

مدير كل بهزيستي استان يزد با اشاره به اولويت پيشگيري از معلوليت‌ها و ورود بهزيستي استان در حوزه‌های عقب افتادگی ذهنی، ناشنوایی و مشکلات جسمی و حرکتی، اعلام كرد: مشاوره ژنتیک در میبد به صورت رایگان به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، دکتر “جليل عفتي” عصر ديروز در جريان بازديد دكتر “انوشیروان محسنی” و هیات همراه از مرکز ژنتیک شهرستان میبد اظهار كرد: با کمک بهزیستی و خیرین شهرستان میبد، اين مركز در سه قسمت خدمات ژنتیک، غربالگری شنوایی و قسمت‌های مولکولی فعاليت داشته است.

وی افزود: در سه ماه پایانی سال گذشته نيز مشاوره ژنتیک را به صورت رایگان به کسانی که قصد ازدواج داشتند، در این مرکز ارائه شد و اين طرح کماکان به صورت رايگان در حال انجام است.

عفتی با اشاره به این که تست‌های غربالگری در زمان بارداری هم در این مرکز انجام می‌شود، تصریح کرد: پيشگيري از معلوليت‌ها يكي از اولويت‌هاي مهم بهزيستي است و در حوزه‌های عقب افتادگی ذهنی، ناشنوایی و مشکلات جسمی- حرکتی وارد شده‌ايم.

دکتر “سراج الدین وحیدی” متخصص کلیه و ارولوژی و عضو کمیسیون بهداشت مجلس ششم نيز در این نشست گفت: شروع به کار مرکز ژنتیک میبد در حالي آغاز شده است که شهر ميبد با ۵۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد.

وی افزود: مردم میبد در خیلی از کارهای خیری در کشور پیش قدم هستند و خوشبختانه یک دکتر میبدی هم در زمینه تحقیق و پژوهش ژنتیک در رابطه با ايجاد این مرکز پیش قدم شد.

وحیدی خاطرنشان كرد: استان یزد، مناطق جنوب شرق کشور را از نظر پژشکی تحت پوشش قرار داده و مردم میبد نیز كه اکثراً فرهنگی هستند در رابطه با اين گونه مسائل کمک می‌کنند.

وي دارایی شهرستان میبد را نیروی انسانی آن خواند و گفت: مركز ژنتيك شهرستان ميبد مي‌تواند پشتوانه‌ای قوی برای مناطق جنوب شرق کشور باشد.

وحيدي در پايان نيز خاطرنشان كرد: قطعاً سرمایه گذاری در این مرکز، بازدهی بسیار خوبی در آينده به دنبال خواهد داشت

اخبار مرتبط

ارسال نظر