تاریخ : 15 مارس 2018 - 20:08 - شناسه خبر : 25862 اخبار شهرستان

فرماندارمیبد:

باید جامعه را با جرائم فضای مجازی و سایبری آگاه کرد

در جلسه‌ای با حضور فرماندارمیبد، رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از رؤسای ادارات، ابعاد فعالیت در فضای مجازی و جرائم سایبری بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در این جلسه با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی در حوزه‌های مختلف گفت: این فضا با دریچه‌ای‌ که به روی جامعه امروز بازکرده است؛ زمینه فعالیت گروه‌های مختلف ضد نظام و امنیت و فرصت‌طلبان را فراهم آورده است که اگر نظارت و کنترل نشود آسیب‌های جدی را می‌تواند به جامعه وارد کند.

فلاح افزود: کلیه ادارات و نهادها باید با آگاهی و اطلاع‌رسانی، آسیب‌های فضای سایبری را به نسل نوجوان و جوان و خانواده‌ها تبیین و این فضا را فرصتی برای مبارزه با ناهنجاری‌ها و مقابله با ضد ارزش‌ها تبدیل کنند.

جعفری دادستان میبد هم در این جلسه با تشریح برخی از جرائم سایبری گفت: هزینه کم و سرعت‌بالای فعالیت در فضای سایبری باعث شده است دامنه جرائم و قربانیان این فضا هرروز بیشتر شود.

جعفری، کلاه‌برداری اینترنتی از بانک‌ها، نشر اکاذیب، کلاه‌برداری با موبایل و منافیات عفت عمومی را از جرائم سایبری عنوان کرد و افزود: در این راستا، ناجا در شناسایی و برخورد و آموزش‌وپرورش و اداره تبلیغات اسلامی در آگاه‌سازی نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

رئیس دادگستری هم یکی از راه‌های مقابله با جرائم فضاهای مجازی را اعتباربخشی به برگ سنا عنوان کرد و گفت: برگ سنا در راستای دولت الکترونیک است و هر فرد می‌تواند با مراجعه به دادگستری و یا دفتر خدمات الکترونیک دادگستری روبروی دانشگاه الهیات قدیم و پرداخت ۱۰ هزار تومان ثبت هویت کند.

 

ارسال نظر