تاریخ : 11 می 2017 - 21:18 - شناسه خبر : 21899 انتخابات شهرستان میبد

مهندس امیررضا رشیقی فیروزآبادی

امیررضا رشیقی فیروزآبادی نماینده ای از خانواده فرهیخته و نیکوکار که به مراتب نیت پاک و دلسوزی این خانواده به ما ثابت شده است.

امیررضا رشیقی فیروزآبادی نماینده ای از خانواده فرهیخته و نیکوکار که به مراتب نیت پاک و دلسوزی این خانواده به ما ثابت شده است.
احداث مراکزی از جانب ایشان و خانواده بزرگوارشان همچون پدر و عموی بزرگوارشان، عمه گرامی و سایرین در سطح شهر بر همه مشخص است.
پژوهش سرای رشیقی، هنرستان رشیقی، کلینیک فرهنگیان جمال رشیقی، مدرسه حاج حسین رشیقی (در روستای حکیم آباد زاهدان) و ساختمان در حال ساخت آزمایشگاه مرکزی و البته کتابخانه تخصصی حاج حسین رشیقی فیروزآبادی (احداثی امیررضا رشیقی فیروزآبادی) از جمله اعمال نیک و خیر بزرگوارانی از خانواده رشیقی است.
انشاء الله ما نیز با رای خود به حمایت از امیررضا رشیقی فیروزآبادی نماینده ای از خانواده فرهیخته و نیکوکار، کمک کرده تا راه را برای ایشان در آبادی این مرز و بوم و صد البته انجام امور خیّر هموارتر کنیم.
به امید میبدی آباد و زیبا انشا الله

32-1

سوابق تحصیلی و کاری:

کارشناسی ارشد مهندسی عمران – مدیریت ساخت

عضو رسمی کانون کارشناسان دادگستری استان یزد

کارشناس رسمی دادگستری شهرستان میبد

مهندس ناظر عمران و ساختمان سازمان نظام مهندسی

معرفی خانواده رشیقی فیروزآبادی:
از جمله بزرگان خانواده ایشان حضرت آیت الله سید سعید سعیدی فیروزآبادی، متولد فیروزآباد میبد از رجال دینی، که در حوزه علمیه یزد و اصفهان به مراتب علمی نایل آمدند. وی پس از رسیدن به مدارج علمی به ادای وظیفه و رسیدگی به امور مردم می پردازد. بدن ایشان پس از درگذشت در کنار مسجد و حسینیه بزرگ فیروزآباد میبد به خاک سپرده شده است.
پسر ایشان، آقای اقا سید مصطفی سعیدی فیروزآبادی دومین فرزند ذکور آیت الله سید سعید سعیدی در فیروزآباد میبد متولد شد. پس از فراگیری علوم دینی، آموخته زبانهای عربی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی بوده است. آن مرحوم در احداث بناهای عام المنفعه همتی زیاد داشت. در میبد به احداث دو باب مدرسه و یک باب درمانگاه همت گماشت. همچنین به همت وی خیابان سعیدی در میبد احداث گردید.
پدرِ پدری امیررضا رشیقی (پدربزرگ)
آیت الله رشیقی: حضرت آیت الله حاج شیخ جلال الدین رشیقی، فرزند آیت الله عبدالحسین فیروزآبادی (آیت الله ملا عبدالحسین فیروزآبادی از اعاظم علما و افاضل فقهای عصر خود که از نظر عدالت و تقوا زبان زد عام وخاص بوده است.) متولد فیروزآباد میبد بود. وی انجام تحصیلات مقدماتی فقه و اصول و حکمت در محضر پدر و نیز در حوزه علمیه یزد گذراند و سپس برای تکمیل دروس خود به حوزه علمیه اصفهان رفت و به درجه اجازه روایت و اجتهاد رسید. سپس به زادگاه خود بازگشت و به حل و فصل امور مردم همت گماشت.
در بیان شخصیت آیت الله رشیقی تعابیری چون: عالم کامل، ناسک فاضل، بحر نحریر و رزین متین، آن هم از زبان و قلم شخصیتی چون آیت الله فشارکی، بیانگر مکانت و منزلت آیت الله رشیقی است. روزنامه ملک نیز ایشان را دارای ثبات، استقامت و توکل علی الله و از نظر زهد و تقوا در مرتبتی عالی، معرفی می کند.
عموی امیررضا رشیقی
دکتر محمود رشیقی فیروزآبادی فرزند جلال الدین، متولد فیروزآباد میبد، فارغ التحصیل از دانشکده پزشکی دانشگاه مشهد و تخصص جراحی چشم از دانشگاه شهید بهشتی است. آوردن تکنیک های جدید جراحی آب مروارید و لنزگذاری داخل چشمی، تالیف کتاب تحول در جراحی آب مروارید با کار گذاشتن لنزهای داخل چشمی، داشتن ریاست بخش چشم پزشکی بیمارستان صنایع دفاع(شهید چمران کنونی) به مدت ۲۱ سال، کار در بیمارستان شهید چمران و کسرای تهران، مشغول در بیمارستان نگاه تهران از جمله فعالیت های نامبرده است.
خدمات اجتماعی دکتر رشیقی: ساخت یک دبیرستان و اهدای آن به آموزش و پرورش میبد؛ تاسیس درمانگاه چشم پزشکی با کلیه تجهیزات در بیمارستان شهدای میبد؛ اهدای منزل مسکونی پدر خود به آموزش و پرورش میبد؛ اهدای باغ موروثی خود به فرمانداری میبد، تاسیس کلینیک فرهنگیان میبد با نام جمال رشیقی و …
پدر امیررضا رشیقی:
مرحوم حاج حسین رشیقی فیروزآبادی از فرهنگیان آموزش و پرورش، که بنای خود را، ۸ سال در زمان جنگ رایگان به آموزش و پرورش سپرد. همچنین اهدای منزل مسکونی پدر خود به آموزش و پرورش میبد نیز قابل توجه است که همگی با نام پژوهش سرای رشیقی می شناسیم.

برنامه ها و اهداف

* توجه به حفظ هویت تاریخی شهر میبد که تاریخی چند هزار ساله دارد.
* ایجاد قطب گردشگری و بها دادن به تمام بناهای قدیمی میبد به عنوان میراث فرهنگی، برای حفظ اصالت شهر میبد و جذب هر چه تمامتر گردشگر و توریست.
* همکاری با میراث فرهنگی و بحث و موضوع توریستی شهر و رسیدگی به مشکلات مربوط به آن و بدنبال آن برنامه ریزی جهت استفاده از صنعت گردشگری برای درآمدزایی و اشتغال، با کمک و مشورت با ارگانهای مربوط
* رسیدگی و سامان دادن به مناطقی از شهر که از نظر توریستی و میراث فرهنگی بلاتکلیف هستند.
* رسیدگی به امور صنایع دستی شهر میبد ( سفال، سرامیک، زیلو)
* دعوت از نخبگان و فرهیختگان و خیّرین و صنعتگران و عالمان میبدی خارج از استان و کشور برای ارتقای سطح علم و فرهنگ و صنعت و پزشکی شهر میبد با استفاده از طرح ها و پیشنهادات آن بزرگوران.
* جذب افراد خیّر و همکاری با این بزرگواران جهت احداث بناهایی چون مدرسه، آموزشگاه، درمانگاه، کتابخانه و… یا کمک به این ارگانها توسط این عزیزان.
* ایجاد یک الگوی منظم و دارای ثبات به قطب عمران و آبادانی سازمان شهرداری میبد.
* کمک به همفکری و انتخاب شهردار قوی و مستقل و دارای علم و فن و مدیریت برای آبادانی هرچه تمام شهر میبد.
* ایجاد یک منبع درآمد قوی و ثابت و پایدار برای اداره شهرداری میبد در راستای هزینه شهری شهرستان میبد و کاهش فشار بار مالی از روی دوش ارباب رجوع و شهروندان محترم میبدی.
* توزیع عادلانه بودجه و امکانات بین نواحی مختلف شهر (که در این جا می توان از گروههای مختلف مردمی بعنوان گروههای کاری مشورتی، استفاده کرد.) (پروژه هم اندیشی با شهروندان)
* ایجاد و گذاشتن صندوق هایی با عنوان (مشکلات- راهکارها) جهت سهولت در ارتباط بیشتر با مردم و استفاده از نظرات خود مردم برای بهبود عملکردها (پروژه هم اندیشی با شهروندان).
* زیبا سازی هر چه تمام شهر میبد به هر وسیله و ایده و راهکار جدید.
* ایجاد مکان ها و محیط های مناسب، شاد و فرهنگی در شهر و رسیدگی به مکانهای موجود مثل سینما
* رسیدگی به مشکلات ورزشی، تفریحی و فرهنگی شهر البته با کمک و مشورت سایر ارگانهای مربوطه.
* تکمیل پروژه های در دست اقدام مثل میادین، ورودی خروجی شهر، فضای سبز، روکش آسفالت طراحی و احداث فضای سبز و پارک های بیشتری در سطح شهر و توسعه مراکز تفریحی
* رسیدگی به ورودی و خروجی شهر و آبادانی آن ها و …
* توجه به مختصات شهر
* ایجاد شهری مدرن با حفظ اصالت تاریخی و سنتی.
* استفاده از روشهای علمی و تخصصی در اداره شهر.
* ایجاد اتاق فکر شورای شهر: جهت مدیریت یکپارچه شهری، ایجاد و پیگیری فعالیت های درآمدزا برای شهر، کارآفرینی و تبین چشم انداز جامع فرهنگی شهر (شورای شهر نظر جمع است و برای دستبای به موفقیت همت و تلاش مضاعف برای تحقق اهداف شورا ضروری است).
* فرهنگ سازی در مسایل مربوط به شهر:
این مطلب بسیار روشن است که منازل هر کدام از ما در شهری زیبا و آباد ارزش مادی و معنوی صد چندان پیدا می کند. برای این منظور غیر از مسئولین محترم، شهروندان عزیز نیز باید خود را در برابر شهرشان مسئول بدانند. ایجاد رفتار اجتماعی مناسب نسبت به شهر بطوری که شهروندان شهر خود را مانند خانه خود بدانند حتی گاهی اولویت اول را به شهر خود بدهند و درک اینکه نفع عمومی به اندازه نفع شخصی اهمیت دارد، باید فرهنگ سازی شود. این آموزش و فرهنگ سازی باید در سطح عموم مردم به ویژه از مدارس شروع شود، که این امر در درجه اول نیازمند یاری عزیزان آموزش و پرورش قهرمان می باشد و سپس سایر ارگان های محترم مسئول.
* ارج نهادن به اداره هایی همچون آموزش و پرورش و ایجاد تعامل محکم بین شهرداری و اداره آموزش و پرورش در راستای فرهنگ سازی در مسائل مربوط به شهر و صد البته سایر ارگان ها و مسئولین محترم شهر در راستای این هدف و اهداف دیگر.

 

نظرات ارسال شده

  1. […] صدای میبد » مهندس امیررضا رشیقی فیروزآبادی […]

ارسال نظر