تاریخ : 20 فوریه 2017 - 20:08 - شناسه خبر : 20701 اخبار شهرستان، اسلایدشو، گفت و گو

نظارت مهم ترین فاکتور در فضای سبز

یکی از معضلاتی که امشب به آن اشاره شد و ما همگی بهت زده شدیم موضوع عدم ناظر و نظارت بر عملکرد فضای سبز بود

شورای شهر میبد سلسله جلساتی را تحت عنوان هم اندیشی با واحد های شهرداری بنا گذاشته است تا در این نشست ها بتوانند راه حل هایی را برای بعضی از مشکلات و مسایل جاری شهر بیابند.

DSC_7672

با توجه به اهمییت فضای سبز و حساسیت و نارضایتی هایی که نسبت به این موضوع وجود دارد اولین جلسه هم اندیشی با مسولان فضای سبز میبد برگزار شد که این جلسه یک میهمان ویژه داشت، آقای طالعی مسئول موفق فضای سبز اردکان که رتبه اول استان را در این رابطه از آن خود کرده است.

DSC_7654

در همین رابطه گفت و گویی را با آقای دهقانی سخنگوی شورا داشتیم که به شرح ذیل می باشد

شورا

 

آقای دهقانی در رابطه با جلسه توضیح می دهید؟

با توجه به مشکلات نواقصی که در زمینه فضای سبز میبد وجود داشت و بارها شورا به آن اشاره کرده بود با پیگری یکی از اعضای شورا، مسئول فضای سبز اردکان را به میبد دعوت کردیم تااز تجربه و تخصص ایشان استفاده کنیم. امیدواریم مسئولان فضای سبز و شهرداری به موارد مطرح شده توجه ویژه نمایند.

مهمترین مشکلات فضای سبز میبد چه مسائلی است؟

یکی از معضلاتی که امشب به آن اشاره شد و ما همگی بهت زده شدیم موضوع عدم ناظر و نظارت بر عملکرد فضای سبز بود در شهر اردکان بنا به گفته ی مسئول فضای سبزش ناظری در قرار داد پیمان کار پیش بینی شده که پولش را شهرداری پرداخت می کند وی موظف است روزانه کل فضای سبزی که به آنها محول شده را بررسی کنند و گزارشی از نواقص، کم کاری و یا کوتاهی اگر صورت گرفته به شهرداری ارائه کنند که به عنوان خسارت از پیمانکار مطالبه می شود.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده وجود کمیسیونی در اردکان بود که افرادی با تخصص های مختلف در رابطه با فضای سبز در آن عضویت دارند و نظر جمعی کمیسیون را به مسئول فضای سبز ابلاغ می کنند و وی باید آن را اجرا کند، خود محوری در آنجا جایگاهی ندارد خوشبختانه این موضوع در اردکان نهادینه شده است موضوع دیگر هم تفکیک آب شرب، و فضای سبز است که در توسعه فضای سبز بسیار مؤثر بوده است.

 آقای دهقانی آیا فکر نمی کنید بهتر بود این جلسه بسیار زودتر از اینها برگزار می شد؟

بله درست است این موضوع را بنده به آن اذعان دارم هرچند در شورای شهر یکی از اعضا در زمینه فضای سبز تخصص دارد و بارها به آن اشاره شده بود امّا به هر دلیل این اتفاق نیفتاده بود.

در ادامه با آقای طالعی مهمان ویژه این نشست نیز صحبت کردیم.

 

نظارت مهم ترین فاکتور در فضای سبز

طالعی

آقای طالعی شما به عنوان مسئول فضای سبز اردکان و فردی که در این زمینه موفق عمل کرده است پتانسیل ها و نقاط ضعف فضای سبز میبد را چگونه می بینید؟

به نام خدا

شهرستان میبد با توجه به نیروهایی که دارد عملکرد خوبی داشت هرچند تداخل وظایف در فضای سبز به عملکرد آنها آسیب وارد کرده است. باید تأسیسات را از فضای سبز جدا کرد. رنگ آمیزی ربطی به فضای سبز ندارد.

مسئله دیگر نظارت بر عملکرد پیمان کار فضای سبز است. به تبع فعالیت ناظران ما بر کار پیمانکار وی نیز سعی می کند کارش را به نحو احسنت انجام دهد در حقیقت نظارت مهمترین فاکتور در عملکرد فضای سبز می باشد، نظارت و تفکیک کارها و توجه به تنوع پوشش گیاهی و گونه های گیاهی در موضوع فضای سبز بسیار مهم است ما بایستی با توجه به شرایط اقلیمی و خاک و آب به میبد گونه های سازگاری را استفاده کنیم و تنها به روی یک گونه گیاهی کار نکنیم.

موضوع دیگر اینکه از کسانی که در زمینه فضای سبز تجربه و مهارت کافی دارند استفاده کنیم چرا که به نظر من در کشاورزی تجربه بالاتر از علم است و مهارت در این زمینه تنها مختص به علم نیست.

ارسال نظر