تاریخ : 7 آگوست 2016 - 12:09 - شناسه خبر : 15735 اخبار شهرستان، اسلایدشو

در خصوص مهلت ۴۵ روزه دولت عراق برای خروج گروهک منافقین از این کشور :

اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، یک گام تا نابودی کامل

جمهوری اسلامی ایران به قدری قدرت سیاسی در منطقه دارد که استفاده از ابزار تروریست های گروهک منافقین برای دشمنان ایران اسلامی بلا استفاده خواهد بود.

خبرگزاری خانه ملت؛ گروه سیاسی؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، گروهک تروریستی منافقین ابتدا به دنبال این بود که خود را دارای پایگاه اجتماعی و مردمی قوی جلوه دهد ولی پس از آنکه به عملیات های تروریستی متعددی دست زد و سبب کشتار مردم در ایران شد. اعضای این گروهک تروریستی در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی از ایران فرار کردند و در خاک عراق استقرار یافتند و در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به عنوان بخشی از نیروهای رژیم بعثی صدام نقش خائنانه خود را ایفا کرد.

گروهک تروریستی منافقین همواره در طول دوران جنگ تحمیلی از طریق عناصر نفوذی خود، به عملیات و انفجارهای تروریستی در داخل ایران ادامه داد و به طور همزمان در عراق نیز با همکاری رژیم بعث صدام، در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی در کنار یگان های جنایتکار این رژیم در کشتار مردم جنوب و کردهای شمال عراق شرکت کرد.

دادگاه محاکمه سران رژیم بعث در سال ۲۰۱۰ میلادی ۳۹ تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین از جمله سرکردگان این گروهک تروریستی یعنی مریم و مسعود رجوی را به جنایت علیه بشریت و مشارکت در کشتار مردم عراق در قیام ۱۹۹۱ محکوم کرد.

بعد از سقوط رژیم صدام گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه ویژه خود واقع در بغداد موسوم به ‘اشرف’ تا سال ۲۰۰۹ تحت حمایت ویژه نیروهای اشغالگر آمریکایی قرار داشت اما بعد از آن به درخواست بغداد، اداره این اردوگاه به دولت عراق واگذار شد.

حکومت قانونی عراق نیز پس از صدام هرگز روی خوش به منافقین نشان نداده و روز به روز با مرگ صدام این گروهک تروریستی منزوی تر می شود. این بار پس از آنکه حدود ۶۵ درصد از اعضای گروهک تروریستی منافقین از کشور عراق خارج شده‌اند، مهلت ۴۵ روزه ای مقرر گردیده تا باقی مانده منافقین نیز عراق را ترک کنند.

منافقین این بار پس از آنکه مستاصل تر از همیشه شده اند دست به دامان سایر ورشکسته شدگان سیاسی شده اند تا شاید آبروی رفته خود را باز یابند اما، قطعا نه سخنرانی ترکی فیصل برایشان راه گشاست، نه دیدار مریم رجوی با محمود عباس، آن ها باید حدود ۴۰ روز دیگر عراق را برای همیشه ترک کنند و یک گام اساسی دیگر به اضمحلال خود نزدیک شود.

در همین زمینه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرده ایم که در ادامه می آید.

موانع برخورد مراجع بین‌المللی با گروهک اخراج شده منافقین

کمال دهقانی فیروز آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق و ارزیابی آینده این گروهک ترویستی، اظهار داشت: مهمتر از اینکه باقیمانده گروهک منافقین پس از اخراج از عراق در چه کشوری مستقر می شوند، بیشتر باید دید که در طول این مدت ها چه کشورهایی از این گروهک استفاده ابزاری می کردند. تا زمانی که در ایران بودند خود را اپوزسیونی جلوه می دادند که پایگاه مردمی دارد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از جواب دندان شکن مردم به گروهک منافقین، این گروهک به عراق تحت حکومت رژیم بعث صدام فرار کرد و به پایگاه حامیان خود نزدیک تر شد، زیرا کشورهای مخالف با جمهوری اسلامی ایران در آن جا به عراق کمک می کردند. کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران، مرتجعین منطقه و کشورهای غربی به خصوص آمریکا را شامل می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از استقرار حکومت مردم سالار در عراق و سقوط حکومت صدام، وضعیت منافقین به خطر افتاد و به دنبال اربابان خود می گشتند که این بار این اربابان در عراق حضور نداشتند و اخیرا نیز به پاریس رفتند و جلسه ای را برگزار کردند و در آنجا مشخص شد که منافقین دست پرورده چه کسانی هستند.

کمال دهقانی

دهقانی فیروز آبادی متذکر شد: بعضی از کشورهای غربی و به خصوص آمریکا و فرانسه که سعی کردند نام گروهک منافقین را از لیست تروریست ها خارج کنند و به این گروه کمک مالی می کردند. حضور ترکی فیصل در جلسه منافقین حاضر در پاریس، نشان داد که هم پیاله گی های این کشورها برای پشتیبانی مالی و تسلیحاتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه محمود عباس ابزاری در دست رژیم اشغالگر قدس و کشورهای مرتجع منطقه مثل عربستان سعودی است، افزود: با هماهنگی این کشورها دیدار مریم رجوی و محمود عباس محقق شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آبشخور اصلی منافقین، دستگاه‌های اطلاعاتی این کشورها است و کمک تسلیحاتی و مالی از این کشورها می گیرند. آن‌ها هستند که تصمیم می گیرند، این افراد را کجا ببرند تا هر وقت خواستند از این ابزارها استفاده کنند.

دهقانی فیروز آبادی گفت: جمهوری اسلامی ایران به قدری قدرت سیاسی در منطقه دارد که استفاده از ابزار تروریست های گروهک منافقین برای دشمنان ایران اسلامی بلا استفاده خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مراجع بین المللی می توانند در آینده گروهک منافقین را کنترل کنند ولی تجربه نشان داده است که مراجع بین المللی از سیاست های دوگانه آمریکا تبعیت می کنند و آمریکا نیز تا کنون موضع ثابتی در قبال منافقین اتخاذ نکرده است. برخی مواقع آن ها را تروریست می داند و در برخی مواقع دیگر نیز آن ها را از لیست تروریست ها خارج می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تا وقتی که این معیارهای دوگانه در غرب و سازمان های بین المللی سایه افکنده است، نمی توانیم انتظار برخورد واقع بینانه داشته باشیم مگر اینکه افراط گرایی و تروریسم را با معیاری مشخص محکوم کنند. نمی توان پذیرفت منافقین در لیست تروریست ها نباشند ولی حماس و حزب الله که از سرزمین های خود دفاع می کنند در لیست تروریست ها باشند.

نظرات ارسال شده

  1. سلام و خسته نباشید به عوامل پرتلاش صدای میبد، یه نقد کوچولو: سایت شباهت زیادی پیدا کرده به سایت روابط عمومی مشترک فلاح ، دهقانی، نقیبی …..یه ذره مردمی تر بشه بهتر میشه…. بازم تشکر و خدا قوت

ارسال نظر