تاریخ : 2 آگوست 2016 - 8:31 - شناسه خبر : 15615 با نماینده مجلس

دهقانی فیروزآبادی مطرح کرد:

آزادی حلب شکست بزرگ تروریست ها و معارضین سوری / نگرانی دمشق درباره مردم سوریه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مهم دانستن ایجاد کوریدور امن برای خروج مردم حلب گفت: آزادی حلب به عنوان مهم ترین شهر در چنگ معارضین سوریه ضربه ای کشنده به آنها محسوب می شود که می تواند منجر به پیشروی های بزرگ تری خواهد شد.

خبرگزاری خانه ملت :: آزادی حلب شکست بزرگ تروریست ها و معارضین سوری / نگرانی دمشق درباره مردم سوریه

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با استراتژیک خواندن پیشروی های ارتش سوریه گفت: نیروهای ائتلاف متحدین دمشق ظرف ۶ماه گذشته توانسته اند در یک روند منسجم سرزمین های زیادی را از چنگ تروریست های چند ملیتی و معارضین سوری آزاد کنند.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آزادی حلب به عنوان مهم ترین شهر در چنگ معارضین سوریه ضربه ای کشنده به آنها محسوب می شود که می تواند منجر به پیشروی های بزرگ تری خواهد شد.

وی گفت: دوران جولان دادن تروریست های چندملیتی و معارضین سوریه با اقتدار دمشق به پایان رسیده است و آنها هرلحظه باید منتظر ضربات کشنده باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه شناخته می شد و بسیاری در روزهای نخست جنگ اشغال این شهر را مقدمه اشغال دمشق قلمداد می کردند اما به دلیل مقاومت سرسختانه نیروهای مردمی این موضوع به وقوع نپیوست.

وی گفت: بسیاری از مردم و غیرنظامیان به شکلی غیرارادی در میان تروریست های تکفیری و معارضین گرفتار شده اند و تلفات آنها به عنوان اصلی ترین دغدغه دمشق مطرح بوده است.مساله اساسی اینجاست که گروه های تروریستی به دنبال استفاده از مردم به عنوان سپر انسانی هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که بخش قابل توجهی از مردمی که در حلب گرفتار شده اند به هیچ عنوان دخالتی در جنگ نداشته اند و برهمین اساس دولت سوریه با ایجاد کریدور امن راه نجات برای آنها ایجاد کرده است،گفت: حامیان گروه های تروریستی با جنجال های رسانه ای به دنبال این هستند که برای مزدوران خود فضای تنفس ایجاد کنند.

وی با اشاره به فرمان عفو عمومی بشار اسد گفت: اقدام دولت سوریه در برخورد با معارضین بشردوستانه بوده است اما در مورد عناصر تروریست های تکفیری نیازمند قاطعیت در مجازات است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: ائتلاف متحدین دمشق معتقد هستند که باید کشتار در سوریه هرچه سریع تر متوقف شود و مردم این کشور از جهنمی که معارضین و تروریست ها ایجا کرده اند ، خارج شوند.

وی تاکید کرد: پیروزی بزرگ ارتش سوریه و آزادی تمام مناطق درچنگ تروریست ها موضوعی است که به زودی محقق خواهد شد و سیاهی بر پیشانی حامیان جنگ باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر