تاریخ : 1 ژوئن 2016 - 18:24 - شناسه خبر : 12386 اخبار شهرستان

نخستین همایش فرهنگ و ادیان در ایران معاصر درمیبد برگزار شد

نخستین همایش فرهنگ و ادیان در ایران معاصر با حضور معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، فرماندارمیبد، جمعی از مسئولین و اندیشمندان و پژوهشگرانی از داخل و خارج در روستای هدف گردشگری مزرعه کلانتر میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حجت‌الاسلام طاها هاشمی در حاشیه این همایش گفت: این همایش درواقع آغاز نتایج یکسری بررسی‌هایی است که زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف به‌ویژه مسلمانان و زرتشتیان را نشان می‌دهد.

وی تقویت مؤلفه‌های وحدت بین همه ساکنان کشورمان را از مهم‌ترین اهداف این همایش عنوان کرد و بابیان اینکه امروز دشمنان قسم‌خورده تلاش می‌کنند اختلافات قومی و مذهبی را در ایران دامن بزنند تصریح کرد: وظیفه ما این است مؤلفه‌هایی که تا امروز توانسته است وحدت ملی را تقویت کند؛ خرده‌فرهنگ‌ها، مذاهب و ادیان رسمی که در قانون اساسی هم به آن‌ها احترام گذاشته‌شده است نسبت به همگرایی و همراهی این ادیان توجه کنیم و مؤلفه‌هایی ه باعث استحکام وحدت ملی می‌شود را تقویت کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مورد اقبال همه ساکنان چه مسلمان و چه غیرمسلمان است و در میان همه کشورهای منطقه به دلیل توجه به بنیان‌ها و مؤلفه‌های اصلی وحدت، امن‌ترین کشور محسوب می‌شود جز وظایف ملی و مذهبی و دینی و اعتقادی و اسلامی ماست باید تلاش کنیم جلوی اختلاف انگیزی را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً کسانی که در ایران اسلامی، جمهوری اسلامی را پذیرفتند و در کنار همدیگر زندگی می‌کنند باید الگویی برای جوامعی شوند که دستخوش اختلاف انگیزه‌ها و مشکلات جدی از سوی دشمنان هستند.

ادیان (2).JPG ادیان (3).JPG

ارسال نظر