تاریخ : 22 می 2015 - 9:16 - شناسه خبر : 1174 اخبار شهرستان1، دسته‌بندی نشده

دومین روز همایش ملی ایرانشناسی در میبد+تصاویر

دکتر قاسمی عنصر شرطی کردن را مایه هویت ملی دانست که از طریق تکرار و معنا دادن ایجاد می شود.

 دومین روز از همایش ایران شناسی به همراه مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان همایش در دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آیت الله حائری میبد، دومین روز همایش ملی ایرانشناسی از ساعت ۸صبح چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۴ آغاز و تا ساعت ۱۸ همان روز ادامه داشت.

برگزاری کارگاه آداب و رسوم با سخنرانی دکتر جعفری(قنواتی) نویسنده و پژوهشگر ارشد حوزه فرهنگ و ادبیات عامه، شروع برنامه روز دوم بود.

دکتر جعفری(قنواتی) توضیحاتی در مورد تعریف فولکلور و فرهنگ ارائه نمود. وی بازتاب فولکلور را در هر دوره متفاوت دانست و گفت: بطور کلی می توان گفت فولکلور ادبیات غیر رسمی هر جامعه است در مقابل فرهنگ رسمی آن جامعه. وی همچنین به بررسی آداب و رسوم و فرهنگ در ایران پرداخت.

از دیگر برنامه های دومین روز همایش ارائه مقاله توسط برگزیدگان همایش بود که توسط مدیریت پنل مورد تحلیل، نقد و بررسی قرار گرفت.

سید احمد وکیلیان مدیر مسئول و سردبیر فصلنامه فرهنگ مردم بعنوان کارشناس و سخنران پنل “آداب و رسوم” در همایش حضور داشت که گفت: مهمترین هدف برگزاری همایش ها برداشتن قدمی در مسیر رشد فرهنگ می باشد، اگر چنین نباشد باید هزینه آن را در جای دیگری مصرف نمود، بنابراین باید نتیجه همایش مشخص شود و به جبران کمبودها برآید بطوری که در فرد فرد جامعه تحول ایجاد شود تا شاهد تحول در جامعه باشیم.

دکتر سامان قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه آیت الله حائری میبد در این همایش به ارائه مقاله ای با موضوع” نقش و کارکرد سالار شهیدان در فرهنگ مردم یزد” پرداخت و استحکام ملت ها را در وجود ملیتی قوی دانست که برگرفته از میل و عشق درونی است. وی گفت: تشیع جنبه دیگر ملیت ما است یعنی همان ملیت حسینی.

دکتر قاسمی عنصر شرطی کردن را مایه هویت ملی دانست که از طریق تکرار و معنا دادن ایجاد می شود.

در بخش دیگر این همایش، گروه موسیقی راز به اجرای زنده موسیقی پرداختند که مورد استقبال حاضرین در همایش قرار گرفت.

در پایان جوایزی به رسم یادبود به اساتید، کارشناسان، مقالات برتر و تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل رشته ایرانشناسی دانشگاه آیت الله حائری که در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته شدند اهداء شد. و مقاله آقای مرتضی نیک روش با موضوع” نقش اقلیت زرتشتی در ایجاد مدارس نوین در یزد” به انتخاب داوران همایش و مدیران پنل در مجموع امتیازات داده شده بعنوان مقاله برتر شناخته و تجلیل شد.

شایان ذکر است بعداز اتمام همایش مهمانان و کارشناسان حاضر در همایش از بناهای تاریخی و جاذبه های فرهنگی میبد دیدن کردند.

SAM_4228 SAM_4216 SAM_4217 SAM_4195 SAM_4184

ارسال نظر