تاریخ : 2 آوریل 2016 - 6:32 - شناسه خبر : 10638 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

انقلاب اسلامی مبتنی بر تئوری برآمده از کتاب و سنت و تمدن است/موشک های ما باید امنیت ما را تامین کنند/مسئولین خود را در حواشی بی ربط قرار ندهند

انتطار ما از مسئولین این است که دوازده محور فرهنگی ، علمی ، صنعتی و اقتصادی و بیش از ۵۰ اولویت در استان و شهرستان را در دستور کار خود قرار دهند.

آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه میبد اظهار داشتند : دشمنان بدانند ؛ دانشگاه ، سپاه ، ارتش و ملت ما با حفظ مواضع اصولی و انقلابی در تسلیحات دفاعی و صنعت موشکی خود هرگز کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته ، بین ملل انقلاب اسلامی ، شرایط کشور و استان را بعنوان سه محور دستمایه تحلیل خود قرار دادند.

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه به همت ملت ایران و خون شهیدان و ایثارگران و حضور چشمگیر ملت بزرگ ایران در همه صحنه ها و به برکت مقاومت و ایستادگی ؛ انقلاب اسلامی در منطقه و جهان یک قدرت و پایگاه قوی مبارزه با استکبار جهانی و الهام بخش به الگویی جدید در عالم تبدیل شده است ،  تصریح کردند : امروز انقلاب اسلامی از مرزهای ایران عبور و پیروان زیادی در عالم پیرامون خود گردآورده است و جریان های گوناگون اسلامی و انقلابی در منطقه و جهان اسلام در برابر جریان های انحرافی و استکباری شکل گرفته است که سهامداران این بین الملل اسلامی ، شهدا و پیشگامان انقلاب هستند.

هزاران ترویست در عراق و سوریه به دنبال تضعیف انقلاب اسلامی هستند

خطیب جمعه میبد با اشاره به شکست های پی در پی قدرتها از دست آموزان خود در منطقه خاورمیانه گفتند : هزاران تروریست با رنگ و لعاب مذهبی از اروپا ، امریکا و آسیا با تحریک اسرائیل و امریکا در سوریه و عراق جمع شدند تا جلوی درخشش انقلاب اسلامی را بگیرند و جبهه مقاومت را به زمین بزنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصرف سوریه و تضیعف انقلاب اسلامی را از اهداف استکبار خواندند و افزودند : آنها با تصرف سوریه و امن کردن اسرائیل می خواهند مرزهای جمهوری اسلامی ایران را که پایگاه قوی انقلاب اسلامی و حزب الله در لبنان است را تضعیف کنند .

هیچ یک از خواب های پریشان دشمنان در سوریه و عراق تعبیر نشده است

ایشان با تاکید بر اینکه ایران و جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در سوریه پیروز میدان است و خواب های پریشان آنها هیچ کدام تعبیر نشده است اظهار داشتند : به خاطر این شکست ها آل سعود برخاسته از استکبار ، در بحرین و یمن جنایت های وحشتناکی در کشتار بی رحمانه مردم کردند اما به نتیجه نرسیدند .

امام جمعه میبد با اشاره به شرایط عراق هم گفتند : عراق اگر سقوط می کرد ایران ناامن می شد اما آرمان انقلاب اسلامی ملت ایران و ایستادگی بی نظیر رهبر عظیم الشان انقلاب همه آنها را مبهوت کرد و به فضل خدا در سال جدید شاهد درخشش بیشتر انقلاب اسلامی و عقب رفتن نیروهای ضد مقاومت در لبنان و فلسطین ، سوریه ، عراق و یمن خواهیم شد .

آیت الله اعرافی تصریح کردند : دنیا بداند ؛ ما اهل منطق فکر و تدبیر هستیم اما به این معنا نیست که در برابر شما ستمکاران عالم کوتاه بیاییم و مسیر انقلاب و مقاومت را به فضل خدا ادامه خواهیم داد .

انقلاب اسلامی مبتنی بر تئوری برآمده از کتاب و سنت و تمدن است

امام جمعه میبد در محور دوم بیانات خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دوازدهم بهمن ، انقلاب اسلامی را مبتنی بر اندیشه ، منطق ، گفتمان الهی و نورانی دانستند و گفتند : قطعا اساس انقلاب اسلامی فکر و ایده و تئوری  برآمده از کتاب و سنت ، اندیشه و منطق معنوی ، عقلانی ، مردم سالار ، انقلابی و تمدنی است .

ما باید دارای اقتدار علمی فرهنگی روحی و تسلیحاتی باشیم

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی عقل منطق ، فکر ، ایده و تئوری های نورانی است که برای همه عالم پیام جدید دارد اظهار داشت : رکن دوم رکن مقاومت مشروع منطقی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است و بر اساس این روح انقلاب اسلامی ، ما باید در ابزار خودمان هم دارای اقتدار علمی ، فرهنگی ، روحی و معنوی و تسلیحاتی داشته باشیم.

منطق انقلاب اسلامی تئوری های راهگشا برای بشر است

ایشان با اشاره به اظهار نظر برخی ها در داخل مبنی بر اینکه امروز زمان موشک نیست و گفتمان است تصریح کردند : این سخن را هرکس بگوید ناصحیح است ؛ چرا که منطق انقلاب اسلامی عقل و تئوری های راهگشا برای بشر است در عین حال این منطق می گوید باید مجهز به آخرین دستاوردهای علمی و پیشرفت های تسلیحاتی باشیم .

رسانه های خارجی بیانات رهبر معظم انقلاب را در پرتاب موشک تحریف کردند

خطیب جمعه میبد با اشاره به تحریف بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب از سوی رسانه های خارجی گفتند : اینکه آنها می گویند رهبری معظم انقلاب فرموده است ما بر موشک و قدرت موشکی تکیه می کنیم تنها بخشی از سخن ایشان است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : قدرت ما قدرت قرآن ، فکر ، منطق ، علم و دانش است ولی همین علم و دانش اگر مسلح به ابزارهای قوی نباشید در این جنگل عالم نمی توانیم خودمان را نجات دهیم.

دو اشتباه غرب

آیت الله اعرافی با اشاره به دو اشتباه غرب گفتند :اشتباه اول آنها این است که دائم در عمل به مفاد برجام دبه در می آورند و ملت و مسئولین ما باید هوشمندانه آن را پی گیری کنند .

امام جمعه میبد انتقال به پرونده های دیگر را دومین اشتباه دشمنان و استکبار در قبال ملت ایران عنوان کردند و افزودند : دشمنان کور خواندند و کسی هم اگر در کشور ما این حرف را تبیین کند کار آنها یا جهالت یا خیانت است .

موشک های ما باید امنیت ما را تامین کنند

ایشان با بیان اینکه ما مقاومت را یاد گرفتیم خاطرنشان کردند : موشک های ما باید امنیت ما را تامین کند چرا که در منطقه ای هستیم که می دانیم اگر مسلح نباشیم و توان دفاع نداشته باشیم دشمنان دست از سر ما بر نمی دارند.

در تسلیحات دفاعی و صنعت موشکی خود هرگز کوتاه نخواهیم آمد

آیت الله اعرافی اظهار داشتند : دشمنان بدانند ؛ دانشگاه ، سپاه ، ارتش و ملت ما با حفظ مواضع اصولی و انقلابی در تسلیحات دفاعی و صنعت موشکی خود هرگز کوتاه نخواهد آمد.

امنیت و آینده ما با قدرت موشکی و سلاح های پیشرفته گره خورده است

ایشان افزودند : امنیت و آینده ما با قدرت موشکی و سلاح های پیشرفته ما گره خورده است و فکر نکنید در جایی که تشخیص دادیم در یک گفتگو و مذاکره وارد شدیم می توانید زمینه ای برای نفوذ و تضعیف قدرت دفاعی ما ایجاد کنید .

امام جمعه میبد با بیان اینکه هیچ کس در منطقه بیشتر از ما دارای عقل و منطق و مذاکره نبوده است خاطرنشان کردند : کشورهای منطقه و جهان در ۸ سال دفاع مقدس بر علیه ما جنگیدند اما ما با آنها با رفعت و مهربانی اسلامی برخورد کردیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه دیگر فریب شما را نمی خوریم و حرف های بی ربط را نمی پذیریم تصریح کردند : ملت ایران پایه های امنیت خودمان را بر پیشرفت علمی و تسلیحاتی استوار می کند .

مسئولین خود را در حواشی بی ربط قرار ندهند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در محور سوم از بیانات خود به مسائل استان و شهرستان میبد پرداختند و گفتند : انتطار ما از مسئولین این است که دوازده محور فرهنگی ، علمی ، صنعتی و اقتصادی و بیش از ۵۰ اولویت در استان و شهرستان را در دستور کار خود قرار دهند.

ایشان با تاکید بر اینکه مسئولین نباید در حواشی بی ربط قرار بگیرند تصریح کردند : خطوط قرمز نظام ، اصول اساسی انقلاب اسلامی ، ولایت فقیه ، قانون و مقرارت اسلامی ، اصول اساسی ماست و باید مردم و مسئولین این خطوط را رعایت کنند.

مناسبت ها

امام جمعه میبد در آغاز بیانات خود هم سالروز شهادت شهید صدر و خواهرش که از مفاخر عالم اسلام و تشیع بودند را گرامی داشتند .

آیت الله اعرافی همچنین روز جهانی بهداشت و ذخائر ژنتیکی و زیستی را هم گرامی داشتند .

امام جمعه میبد در پایان از همه کسانی که در ایام تعطیلات برای پذیرایی مهمانان نوروزی و برنامه ریزی ها تلاش کرده اند قدردانی کردند و گفتند : هر سال باید با یک نگاه جدید فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی به مسائل تعطیلات مان توجه کنیم .

ارسال نظر