تاریخ : 5 ژوئن 2016 - 21:52 - شناسه خبر : 12623 یادداشت

مردودین ۱۴ خرداد ۹۵

مصطفی داننده

تلاش برای برهم زدن سخنرانی سید حسن نشان داد که این افراد برخلاف ادعای ولایت مداری، کار خود را انجام می‌دهند و ماکیاولی مداری را دنبال می کنند.

عصر ایران؛ مصطفی داننده- مراسم ۱۴ خرداد با حضور گسترده مردم برگزار شد اما بازهم شاهد بودیم که عده‌ای در جریان سخنرانی سید حسن خمینی، نوه امام خمینی تلاش کردند سخنرانی او را برهم بزنند.در همین رابطه ایرنا نوشت:«

عده ای با ایجاد همهمه و سر و صدا در سخنرانی روز جمعه سیدحسن خمینی يادگار امام در مرقد مطهر امام خمینی اختلال ایجاد کردند. بر اساس تصاویری که از شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی دریافت ‌شد، عده‌ای که در اطراف مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی و رو به تریبون مستقر شده بودند، علاوه بر ایجاد سر و صدا اقدام به تکان دادن چفیه‌ها در هوا می‌کردند که باعث ایجاد بی نظمی و هیاهو شد.»

این هیاهو درحالی بود که مقام معظم رهبری درمورد برهم زدن سخنرانی‌ها فرموده‌ بودند:«گاهی برخی افراد و جوانهایی که ممکن است صالح و مؤمن هم باشند، به دلیل مخالفت با یک فرد یا یک جلسه سخنرانی، هیاهو و جنجال به‌راه می‌اندازند و آن مجلس را بر هم می‌زنند، در حالی‌که من از قدیم با این کارها که هیچ فایده‌ای نیز ندارد، موافق نبوده و نیستم، و معتقدم فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است.»

مردودین 14 خرداد 95

بسیاری بر این باور بودند که بعد از این سخنان با توجه به سابقه برخی افراد در برهم زدن سخنرانی سید حسن خمینی بعد از سال ۸۸ در حرم امام خمینی، ۱۴ خرداد آرامی را سپری خواهیم کرد اما این شعارها و تلاش برای برهم زدن سخنرانی سید حسن نشان داد که این افراد برخلاف ادعای ولایت مداری، کار خود را انجام می‌دهند و منافع ملی و کشور هیچ اهمیتی برایشان ندارد. آنها فقط به دنبال تخریب کسانی هستند که برخلاف آنها فکر می‌کنند. روز ۱۴ خرداد، روزی که به نام خمینی در تاریخ ایران ثبت شده است توسط این افراد تبدیل به روزی پرحاشیه و جنجالی در سپهر سیاست ایران شده است.

شعارهای این افراد در این مراسم نشان داد این بخش از جامعه فقط در کلام حامی ولایت هستند اما در عمل مردود و پیرو تفکرات خود هستند.

حاشیه سازی این افراد کار را به جایی رساند که رهبرمعظم انقلاب در این مراسم و در واکنش به شعارهایی بخشی از جمعیت علیه دولت فرمودند:« این توصیه را توجه کنید؛ آن‌وقت ممکن است در بعضی از این شعارها تجدیدنظر کنید.تحاد دولت و ملت را به هم نزنید. ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگر خوشت نیاید، اشکالی هم ندارد؛ رقابت‌های انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتی انتقاد هم به جای خود! اما دولت و ملت باید همه در کنار هم باشند.»

نکته‌ای که بارها به آن اشاره شده این معناست که این جریان‌ها به دنبال این هستند که مردم را از دولت ناامید کنند و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند. آنها که به نظر می‌رسد به جای اینکه شاگرد اول ولایت باشند، شاگر اول ماکیاولی هستند و حاضرند برای رسیدن به هدف خود، هر هنجاری را زیر پا بگذارند.

برهم زدن سخنرانی سید حسن خمینی طی سال‌های گذشته، حمله به علی لاریجانی در قم آنهم در روز ۲۲ بهمن، حمله به هاشمی و فرزندان او، برهم زدن سخنرانی‌ شخصیت‌های سیاسی اصلاح طلب و اصول‌گرا، حمله علی مطهری در شیراز، حمله به سفارت عربستان و … از جمله تلاش‌های این افراد در این سال‌ها برای ایجاد اختلاف در کشور بوده است. این افراد معمولا کسانی را انقلابی می‌دانند که مثل آنها فکر می‌کنند و دیگران را غیرانقلابی معرفی می‌کنند و با برچسب‌هایی مانند ساکت فتنه، تلاش می‌کنند اجازه ندهند صدای آنها شنیده شود. 

۱۴ خرداد سال ۹۵ آزمون مهمی برای کسانی بود که در این سال‌ها ادعای ولایتمداری داشتند اما دیدم که برخلاف نظر صریح مقام معظم رهبری، بازهم تلاش کردند سخنرانی سید حسن خمینی را برهم بزنند. اتفاقی که اما با آرامش سید حسن خمینی و آرامش مردم به جایی نرسید. از این افراد می‌شود به عنوان مردودین خرداد ۹۵ یاد کرد.

نظرات ارسال شده

  1. کسی سخنرانی سید حسن را بهم نزد و نویسنده اگر اندک آشنایی با چنین فضاهایی داشت میفهمید که چفیه گرداندن برای خنک کردن هوا صورت میگیرد نه بهم زدن سخنرانی
    احتمالا نویسنده چفیه را با زنجیر اشتباه گرفته!

ارسال نظر